Brīva vieta reklāmai

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunojamajā enerģijā

Nissan LEaf e+

Jaunais Nissan Leaf

2019. gada 9. janvāris

2019. gada CES pasākumā Las Vegasā Nissan prezentēja jauno Leaf e+. Salīdzinot ar pagājušā gada versiju, tas ir labāks visās frontēs.

Nissan Leaf ir vispārdotākais elektromobilis (ETL) pasaulē ar vairāk kā 380’000 pārdotām vienībām kopš 2010. gada. Jaunais Leaf e+ ļaus Nissan vēl kādu brīdi pagozēties šajā pozīcijā līdz kāds cits (Tesla Model 3) to atņems. Arī Latvijā šis ETL ir populārs – 2. pieprasītākais, dalot vietu ar BMW i3.

62kWh bateriju paka un motors
62kWh bateriju paka un motors

Visvairāk gaidītākās ziņas no Nissan bija par bateriju paku (precīzāk, par tās dzesēšanu) un autonomiju. Tika gaidīts, ka Leaf e+ tiks aprīkots ar 60 kWh bateriju un aktīvo dzesēšanu. Nissan piedāvā nedaudz lielāku bateriju kā gaidīts – 62 kWh, kas nostāda to vienā līmenī ar jaunajiem ETL modeļiem, bet klusē par dzesēšanu.

62 kWh lielā bateriju paka ir par 55% vairāk kā pagājušā gada Leaf, kuru turpinās tirgot paralēli. Ar visu to, bateriju pakas izmērs ir teju tāds pats kā iepriekš – tikai 5 milimetru augstāks, kas neietekmē mašīnas interjera vai eksterjera dimensijas.

Preses relīze nepiemin aktīvo dzesēšanu, kas liek noprast, ka tādas nav. Tomēr tiek runāts par baterijas garantiju, kas ir 8 gadi vai 160’000 km.

Nissan Leaf e+
Nissan Leaf e+

Dēļ lielākas bateriju pakas arī autonomija ir palielinājusies. Iepriekšējo 285 km vietā, tagad piedāvā 385 km (WLTP) lielu autonomiju, kas ir par 35% vairāk. Ja salīdzina ar pirmo Nissan Leaf, kas piedāvāja 117 km (EPA) lielu autonomiju ar 24 kWh lielu bateriju paku, autonomija ir palielinājusies par 3.3 reizēm.

Lai pircējiem nebūtu vairāk laika jāpavada pie uzlādes stacijām dēļ lielākas baterijas, Nissan aprīkojis Leaf ar tehnoloģijām, kas ļauj lādēt ar 100 kW (70 kW nominālo) lielu jaudu. Nissan apgalvo, ka uzlādes laiks, lādējot Leaf e+ ar 100 kW lielu jaudu, nemainīsies, salīdzinot ar 2018. gada Leaf, kas spēja lādēties ar 50 kW jaudu.

Arī elektriskais motors ir atjaunots no 110 kW lielas jaudas uz 160 kW, kas ļaus labāk paātrināties pie lieliem ātrumiem – no 80 km/h uz 120 km/h paātrinās 13% ātrāk.

Izskats jaunajam Leaf nav mainījies, ja neskaita dažus zilās krāsas akcentus un “e+” logo. Arī interjers nav piedzīvojis lielas izmaiņas. Lielākā izmaiņa ir saistīta ar skārienjutīgo ekrānu, kas tagad ir lielāks. Navigācijas sistēma ir atjaunināta un to var savienot ar viedtelefonu. Svarīgs atjauninājums ir tas, ka nākamos atjauninājumus kartēm un saskarnei varēs saņemt, nospiežot pogu, nevis pie dīleriem.

Nissan Leaf e+ pret Nissan Leaf

  • Bateriju paka: 62 kWh (+55%) pret 40 kWh
  • Autonomija: 385 km (+35%) pret 285 km
  • Motors: 160 kW (+45%) pret 110 kW
  • Uzlādes jauda: 70 kW (100 kW pīķis) (+40%) pret <50kW
  • Cena: 45’500 € (+26%) pret 35’900 €

Rezervēt jauno modeli var no 9. janvāra internetā vai dīleru centros. Pirmās piegādes ir sagaidāmas sākot no maija, kas nozīmē, ka Latvijā varētu tās varētu sagaidīt jūnijā/jūlijā.

Preses relīze: nissannews.com

Kārlis Mendziņš

Atrasts mētājamies pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
  • 2
    Shares

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *