Kāds ir labs elektriskai SUV ar optimālu attiecību starp cenu un ieguvumu?
Auto preses izdevumu gadu nevar uzskatīt par pabeigtu, ja noslēgumā nav izvēlēti labākie spēkrati, – tā ir sensena tradīcija. Eksperti vētī gan plašpatēriņa produktus, gan spēkratus, kas domāti nelielām tirgus nišām, un sniedz savus profesionālos atzinumus. Tie savukārt noder, piemēram, jaunu apvidus automobiļu meklētājiem.

KGM Torres EVX (Publicitātes attēls)
Auto preses izdevumu gadu nevar uzskatīt par pabeigtu, ja noslēgumā nav izvēlēti labākie spēkrati, – tā ir sensena tradīcija. Eksperti vētī gan plašpatēriņa produktus, gan spēkratus, kas domāti nelielām tirgus nišām, un sniedz savus profesionālos atzinumus. Tie savukārt noder, piemēram, jaunu apvidus automobiļu meklētājiem.
Baltijas valstīs SUV ir daudzu jauno auto pircēju primārā izvēle, taču mūsu reģionā nav tieši šim auto tipam veltītu izdevumu. Dažās lielajās Eiropas valstīs, piemēram, Lielbritānijā, cilvēki informāciju var smelties pat no vairākiem šādiem izdevumiem. Viens no cienījamākajiem žurnāliem, kas ļoti rūpīgi atspoguļo tematiskās aktualitātes, ir Overlander 4×4.
Kopš tā pirmā numura 1980. gadā žurnāla auditorija ir ne tikai pilnpiedziņas auto cienītāji, bet arī tie, kurus vilina piedzīvojumi, pārgājieni un ekspedīcijas pa sarežģītiem ceļiem.
Popularitātes lēciens pandēmijas laikā
Overlander 4×4 žurnālisti uzsver, ka pandēmija ievērojami palielināja apvidnieku cienītāju rindas, jo tai laikā cilvēki akūti meklēja jaunus veidus, kā izlauzties no ierobežojumiem un baudīt dabu. Pat pēc tam, kad pandēmijas efekts mazinājās, vēlme pēc miera un saiknes ar dabu saglabājās. “Cilvēki arvien vairāk nogurst no steidzīgās pilsētas, nomācošās digitālās pasaules un haotiskā virpuļa sociālajos medijos. Viņi meklē patiesus pārdzīvojumus un mieru, tāpēc bieži vien to atrod dabā,” teikts kādā rakstā.
Līdzīgas tendences vērojamas arī Latvijā.
Arī mēs pandēmijas laikā izklaides meklējumos vairāk pievērsāmies gan piedāvājumiem laukos, gan automašīnām, kas mūs spēj aizvest uz pavisam nomaļām vietām. Arī tagad, kad tā laika likstas un ierobežojumi ir aiz muguras, daudzi latvieši uzskata, ka labākais veids, kā atpūsties, ir iesēsties auto un doties uz vietu, kur var pabūt vienatnē ar dabu. Slikti ceļi, dubļi un peļķes mūs attur reti.
Guntars Pulss, žurnāla Profi Latvija galvenais redaktors
Daudzveidīgs apvidus auto klāsts
Mūsdienu apvidus modeļu tirgus ir ievērojami paplašinājies, tāpēc auto nozares izdevumi savā vērtējumā ievieš dažādas kategorijas. Arī Overlander 4×4 gala saraksts atspoguļo šo daudzveidību:
- Labākais 2024. gada krosovers: Subaru Outback
- Labākais mazais SUV un labākais nedārgais SUV: Dacia Duster
- Labākais vidēja izmēra SUV: Škoda Kodiaq
- Labākā cenas/ieguvuma attiecība: KGM Torres
Tā kā mūsu dzīves dārdzība nemitīgi pieaug, un cilvēki visādi cenšas izvairīties no pārmaksāšanas, kategorija “Labākā cena/ieguvums attiecība” piesaista īpašu interesi.
KGM var šķist jauns vārds, taču patiesībā tas ir labi pazīstamais SUV un pikapu ražotājs SsangYong, kas pēc īpašnieku maiņas ir ieviesis jaunu zīmolu. Viņu izvēlētais popularitātes audzēšanas ceļš ir izcila cenas un kvalitātes attiecība un pamatīgs aprīkojums.
Guntars Pulss, žurnāla Profi Latvija galvenais redaktors
Uzmanības centrā – KGM Torres
Ko KGM Torres gadījumā nozīmē laba cenas un ieguvuma attiecība? Elektriskā versija – Torres EVX – Latvijā maksā no 39 990 eiro. Piemērojot valsts atbalstu, cena samazinās līdz 35 490 eiro vai pat 33 240, ja pircējam ir daudzbērnu ģimene. Plus – Torres EVX ir iespaidīga garantija: 7 gadi vai 150 000 km nobraukums pašam automobilim un 10 gadi jeb miljons kilometru akumulatoram. Salīdzinājumam: Škoda Kodiaq, Subaru Outback un Dacia Duster piedāvā 5 gadu vai 100 000 km garantiju.

Torres EVX tehniskajā arsenālā ir 207 ZS elektromotors un 73,4 kWh akumulators, kas ar pilnu uzlādi nodrošina 462 km sniedzamību. Borta lādētājs spēj pieņemt līdz pat 145 kW jaudu. SUV var vilkt līdz 1,5 tonnām, bet bagāžnieka ietilpība ir 839 litri.
Standarta aprīkojumā ietilpst LED lukturi un elektrību taupošais siltumsūknis. Salonā ir divi 12,3 collu digitālie ekrāni, apsildāms ādas stūresrats, kā arī apsildāmi, dzesējami un elektriski regulējami priekšējie sēdekļi.
Alans Kids, Overlander 4×4 redaktors, ar humoru saka: “Rexton apvidnieks labākās vērtības balvu turēja kopš laika, kad pa Zemi klīda dinozauri. Tagad to ir nomainījis Torres, bet – paskat tik! – tas joprojām ir KGM.”
Salīdzinājumā ar citiem uzvarētājiem
Citu kategoriju uzvarētājiem trūka elektriskās versijas. Piemēram, pieejamāko modeli Dacia Duster var iegādāties ar mazu benzīna motoru, hibrīddzinēju (100–140 ZS) un ar gāzi (LPG) darbināmā versijā. Lētākās hibrīda versijas cenas ir 24 190 eiro. Tomēr tās uzvara budžeta kategorijā liek saprast, ka aprīkojums nav gluži līdzvērtīgs augstākā līmeņa modeļiem.
Škoda Kodiaq tiek piedāvāti ar benzīna, dīzeļdegvielas un hibrīda dzinējiem. Vieglā hibrīda versija maksā 36 680 eiro, savukārt uzlādējamā – no 42 470 eiro. Subaru Outback Latvijā var iegādāties tikai ar 2,5 litru benzīna dzinēju, un tā cenas sākas no 38 990 eiro.
Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!
Kā cilvēks uzdrošinājas kaut kādā veidā pretnostātīt KGM citām automašīnām, kurām jau ir padomāts par antikoroziju?
Mēs neesam ne Ķīna, ne Kazahstāna, mums šī opcija ir must have. Neviena vietēja darbnīca nespēs uztaisīt pienācīgu antikoroziju, tāpēc šis jautājums nav atrisināts un medijiem vajadzētu likt lielāku uzsvaru, ka mums to vajag, lai nebūtu jāraud, ka pēc 3 gadiem, auto neviens negrib pirkt.