KIA atkal maina savu elektrifikācijas plānu
Kia paziņoja par uzņēmuma nākotnes biznesa stratēģijas “Plāns S” atjauninājumu Seulā rīkotajā “Investoru dienā 2021”, kas digitālā formātā norisinājās 9. februārī. Tagad KIA plāno straujāku pāreju uz EV un jauniem mobilitātes risinājumiem.
KIA paziņoja par uzņēmuma nākotnes biznesa stratēģijas “Plāns S” atjauninājumu Seulā rīkotajā “Investoru dienā 2021”, kas digitālā formātā norisinājās 9. februārī. Tagad KIA plāno straujāku pāreju uz EV un jauniem mobilitātes risinājumiem.
Jau iepriekš KIA paziņoja par logo un nosaukuma maiņu, lai būtu vairāk piemēroti mūsdienu mobilitātes vajadzībām. Kā pirmo soli šajā virzienā KIA ir izvirzījuši pāreju uz no iekšdedzes dzinējiem uz elektrifikāciju.
Jāpiezīmē, ka ar elektrifikāciju uzņēmums uzskata arī lādējamos un nelādējamos hibrīdus (PHEV un HEV). Tomēr KIA redz, ka bateriju elektroauto (BEV) spēlēs aizvien lielāku lomu. Kopā ar PHEV un HEV ieņems 40% no pārdošanas apjomiem 2030. gadā.
KIA pārdošanas prognozes 2021-2030:
- 2021:
- BEV: 104,000 (3.6% daļa no apjoma)
- PHEV: 59,000 (2.0%)
- HEV: 145,000 (5.0%)
- ICE (iekšdedzes): 2,613,000 (89%)
- 2022:
- BEV: 162,000 (4.8%)
- PHEV: 107,000 (3.1%)
- HEV: 187,000 (5.5%)
- ICE: 2,947,000 (87%)
- 2026:
- BEV: 579,000 (14.7%)
- PHEV: 79,000 (2.0%)
- HEV: 505,000 (12.8%)
- ICE: 2,787,000 (71%)
- 2030:
- BEV: 877,000 (21.6%)
- PHEV: 48,000 (1.2%)
- HEV: 676,000 (16.7%)
- ICE: 2,451,000 (60%)
Kā redzam, jau šogad KIA plāno, ka bateriju elektroauto (BEV) ieņems 3.6% no viņu pārdošanas apjoma, PHEV – 2.0% un HEV 5.0%, bet 2030. gadā BEV ieņems 21.6%, PHEV – 1.2% un HEV 16.7%. Interesanti, ka nelādējamie hibrīdi ieņems aizvien lielāku tirgus daļu, bet lādējamie aizvien mazāku, piedzīvojot pīķi jau 2022. gadā.
Atjaunināto “Plāns S” stratēģiju balstīs trīs galvenie pīlāri: pāreja uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, mērķa jeb specializēto transportlīdzekļu biznesa stiprināšana un nākotnes mobilitātes pakalpojumu paplašināšana.
KIA kā pasaules vadošais elektromobiļu pārdevējs
Sākot ar pirmo “no nulles” veidoto elektromobili, Kia savu elektromobiļu piedāvājumu līdz 2026. gadam stiprinās ar 11 jauniem modeļiem – septiņiem elektromobiļiem, kas būs balstīti uz E-GMP platformas (Electric-Global Modular Platform), un četriem, kas atvasināti no līdzšinējiem iekšdedzes dzinēju modeļiem.
KIA jaunais elektroauto, ko šobrīd dēvē CV un kas būs pirmais no e-GMP platformas, tiks palaists ražošanā jau jūlijā, bet tā prezentācija ir gaidāma martā. Nav vēl skaidrs, kā tieši to sauks, bet KIA ir paziņojuši, ka savus jaunos elektroauto dēvēs EV1~EV9.
Ar savu plānu, ka tiks pārdoti teju 900’000 BEV 2030. gadā, KIA saka, ka būs pasaules vadošais elektromobiļu pārdevējs… Viņi, laikam, pieņem, ka visi pārējie paliks 2020. gada līmenī. Tesla, piemēram, jau šogad varētu pārsniegt KIA 2030. gada mērķi. Volkswagen plānos ir izlaist 330’000 elektroauto no ID līnijas jau šogad.
Diez kā tas sasaucas ar Hyundai plāniem? Hyundai būs otrs lielākais? Kā tad tā – Hyundai Motor Group, kuras sastāvā ir arī KIA, galvenais autoražotājs nebūs līderis?
Specializēto transportlīdzekļu biznesa stiprināšana
KIA savu pirmo specializēto transportlīdzekli (purpose-built vehicle jeb PBV) izlaidīs 2022. gadā, nākamajiem šāda tipa modeļiem sekojot atbilstoši tirgus vajadzībām. Autoražotājs plāno līdz 2030. gadam specializēto spēkratu pārdošanas apjomu kāpināt līdz vienam miljonam vienību gadā un kļūt par pasaules līderi PBV segmentā.
Mērķa sasniegšanai Kia izstrādās vairākus specializēto transportlīdzekļu modeļus, tos balstot uz speciāli šim nolūkam veidotām t.s. skrituļdēļa platformām.
Nākotnes mobilitātes servisu paplašināšana
Kia mobilitātes pakalpojumi iegūs konkurētspējas priekšrocības, kompānijai rūpīgi pievēršoties galvenajām jomām un koncentrējoties uz tām. Bizness-valdībai (B2G) un bizness-biznesam (B2B) jomā Kia ieviesīs servisu, kas apvienos elektromobiļu abonēšanu un koplietošanu. Jaunās mobilitātes servisa koncepcijas ietvaros elektromobiļus darbdienās izmantos uzņēmumi un valsts iestādes, bet nedēļas nogalēs nomās privātpersonas.
Kia automobiļu abonēšanas programma “Kia Flex”, ko Dienvidkorejā ieviesa 2019. gadā, šogad kļūs par globālu servisu un būs pazīstama ar nosaukumu “Kia Subscription”. Pakalpojumu operators būs Sixt Leasing, kuru pagājušajā gadā iegādājās Hyundai Motor Group, bet automobiļus nodrošinās autoražotāja reģionālās pārstāvniecības un dīleri.
Uzlādēts viedoklis
Nav ierasti, ka uzņēmumi maina sava stratēģiju tik bieži. Šī ir jau trešā šī plāna iterācija (sākotnējā, “Plan S”, un šī – “Plan S” atjaunojums). Vēl pa virsu visam – flirtēšanu ar ideju, ka varētu ražot EV priekš Apple, kas izvērtās par fiasko.
Hyundai un KIA ražo tiešām labus elektroauto, lai gan tie nav būvēti uz specifiskas platformas, kas domāta tieši šāda veida mašīnām. Jaunā e-GMP platforma tos noteikti pacels jaunos augstumos. Tomēr šāda nākotnes nenoteiktība liek uzdot jautājumu, vai “Plan S”, kur “S” apzīmē “shift” (“pārmaiņas”), nav tulkojams kā “Plan S”, kur “S” apzīmē “shit” (“kaka”).