Latvijā atvērusies Ionity uzlādes stacija
Ar Latvijas uzlādes stacijas atklāšanu ir atvērtas visas plānotās uzlādes stacijas Baltijā. Ādažos pieejamajā uzlādes stacijā varēs lādēties ar 350 kW lielu jaudu.
Ar Latvijas uzlādes stacijas atklāšanu ir atvērtas visas plānotās uzlādes stacijas Baltijā. Ādažos pieejamajā uzlādes stacijā varēs lādēties ar 350 kW lielu jaudu.
14. oktobrī tika palaista darbībā vienīgā plānotā Ionity uzlādes stacija Latvijā. Ādažos pieejamajā uzlādes stacijā varēs vienlaicīgi lādēties divi elektroauto ar 350 kW lielu jaudu. Kā jau visās Ionity stacijās, pieejams ir tikai CCS standarts.
Cena Ionity tīklā ir 0.79 €/kWh, bet Ionity biedru automašīnu īpašniekiem ir pieejamas dažādākās atlaides, kur uzlāde var būt pat vairāk nekā divas reizes lētāka. Kā arī Ionity stacijas ir pieejamas arī citu aplikāciju tīklā, ja nav interese instalēt jaunu aplikāciju un reģistrēties jaunā tīklā. Ionity mērķis nav būt lētākajam pakalpojuma sniedzējam, bet gan nodrošināt ātrāko uzlādi, ļaujot ērti ceļot pa visu Eiropu.
Tuvākās citas Ionity uzlādes stacijas atrodas Hēdemēstē, Iguanijā, un Paņevežos, Lietuvā. Igaunijā ir 2 Ionity uzlādes stacijas un Lietuvā tādas ir 3.
Preses relīze
Circle K DUS Ādaži, Vidlauku iela 1, Stapriņi, atklāta pirmā starptautiskā tīkla IONITY lieljaudas elektrouzlādes stacija Latvijā. Tajā šobrīd ierīkotas divas uzlādes pieslēgumvietas un ir potenciāls palielināt to skaitu līdz sešām. Stacija pieejama autovadītājiem 24/7, nodrošinot uzlādi ar dabai draudzīgu 350 kW jaudu, kas sniedz maksimālu uzlādes ātrumu ikvienam elektroauto. IONITY tīklā šobrīd ir 365 stacijas ar 1500 pieslēgumvietām, kas ievērojami uzlabo elektroauto infrastruktūru Eiropā un tagad arī Latvijā.
Mēs, Circle K, rūpīgi sekojam līdzi elektrotransporta segmenta tendencēm gan vietējā, gan pasaules tirgū un reaģējam uz klientu vēlmēm un vajadzībām, lai būtu ērtākā pieturvieta ikvienam, kas dodas ceļā. Ņemot vērā straujo elektroauto segmenta attīstību Skandināvijā, Circle K Norvēģijā jau ir kļuvis par tirgus līderi un plašāko elektrouzlādes tīklu valstī. Mums šī ir pirmā elektrouzlādes stacija Latvijā, un, ņemot vērā pieprasījumu un starptautisko pieredzi citos DUS, tās tiks ieviestas pakāpeniski. Līdz 2022. gada vasarai plānojam atklāt vēl četras elektrouzlādes stacijas stratēģiski nozīmīgās DUS Rīgā ar uzlādes ātrumu vismaz 150 kW.
Circle K Latvia izpilddirektors Sigits Raila
Circle K tīkls Eiropā – Norvēģijā, Zviedrijā, Dānijā, Īrijā, Lietuvā un Latvijā – sadarbību ar IONITY sāka jau 2017. gadā, balstoties uz kopīgu vīziju par Eiropas elektroauto infrastruktūras attīstību. Pašlaik šajā tīklā darbojas 365 uzlādes stacijas Eiropā, kas nodrošina nepārtrauktu ceļojumu ar elektroauto no vienas valsts uz otru. Uzlādes staciju karti iespējams apskatīt IONITY mājaslapā: www.ionity.eu.
Izveidojot uzlādes stacijas Baltijā, IONITY tīkls turpina attīstīties, lai veicinātu elektroauto infrastruktūru un sniegtu iespēju ceļot ar elektroauto pa visu Eiropu. Sadarbība ar Circle K Latvijā DUS Ādaži ir ļāvusi mūsu tīklā izveidot stratēģiski nozīmīgu uzlādes staciju gan elektriskajiem ceļojumiem Baltijas reģionā, gan ārpus tā, uz dienvidiem līdz Polijai un pārējai Eiropai.
IONITY reģionālais direktors Jāns Heugens Īle (Jan Haugen Ihle)
tikko bijām notestēt stacijas Ādažos. Ar Teslu 3, mazo 57kwh bateriju. Jēgu nesapratu no 350kw uzlādes, jo uzlādes ātrums tāds pats, kā Emobi ar 50kw. Tad man radās jautājums, varbūt Tesla neņem pretī tādu jaudu?! lai gan Tesla supercharge ir 250kw laikam… varbūt ir kāds adekvāts viedoklis par šo??
Pre-conditioning tika veikts? Ja nē, tad Tesla saudzē bateriju lidz tā ir optimālajā stāvoklī. Visādi citādi daži Tesla īpašnieki izvēlas Ionity, jo tur lādē nedaudz ātrāk.
Pastāsti lūdzu, kā šo “Pre-conditioning” izdarīt?
Tesla navigācijā ir jānorāda, ka tiek braukts uz uzlādes staciju. Ja uzlādes stacija ir Tesla kartē (vairums e-mobi staciju ir), tad Tesla automātiski sāks šo procesu. Citu veidu nezinu.
Paldies par padomu. Tiesa gan ar ātru skatu neredzēju Teslas kartē nevienu mūsu uzlādes staciju…skatīšos vēlreiz…
Vai Latvijā ir kāds Teslu lietotāju forums? Teslas kartē joprojām neatrodu nevienu uzlādes staciju. 2021. gada auto ar jaunāko programmatūru.
Esi laipni aicināts Discord grupā https://discord.gg/M7YXWHf
Es pats gan sildīšanu neesmu izmēģinājis. Man joprojām mājās lētāka enerģija. 0,16 vs 0,19 €/kwh 🙂
No kurienes tik lēta elektroenerģija?
Vecie līgumi, kurus nedrīkst pārslēgt, joprojām ir spēkā. Man dzīvoklī ir 0,14 €/kWh un laukos 0,17 €/kWh.
te zem video ir uzlādes cenas pa lielu daļu EU https://www.youtube.com/watch?v=aUFE3UG8V0s no 5555km brauciena
Priekš LV un Baltijas tās cenas protams lielas, bet esmu lādējies Beļģijā, Vācijā, cenas zemāk par 0.69 parasti nav. Ionity pa 0.79€, citreiz pat ir 0.8x€ dažās vietās. Jāņem vērā, ka ionity var abonēt pa 10-20€/mēn un dabūt cenu pat 0.29€/kwh.
Vien ir Shell Recharge tīkls un Fastned NL, kas nodrošina 0.35€/kwh ar ātrām 150-350kW stacijām Nīderlandē 🙂
Ar šādu pieeju tas IONITY nespēs konkurēt (par cenu nemaz nerunājot). 700 kW un tikai 2 pieslēgvietas. Tas ID 3 vairāk par 120 kW nespēj paņemt. Pieslēdzas 2 tādi un ~500 kW no jaudas nav izmantojama. Sakiet kā var naudu nopelnīt ar tik bezjēdzīgu uzlādes staciju?
Tie, kas vēl nav pamanījuši, tad lūk te var noskatīties kādai būtu jābūt mūsdienīgai uzlādes stacijai – https://www.youtube.com/watch?v=uzDLQ4gIFF4
480 kW un 6 pieslēgvietas. Kā tas programmētājs no kempower teica, tad nekad max. kapacitāte šādā konfigurācijā nav sasniegta, jo praktiski nemēdz būt tā, ka vienlaicīgi iebrauc vesels bars EV ar pilnīgi sausām bačām. Uz šādiem gudriem risinājumiem būtu jātiecas. Cerams mūsu pusē kaut kas tāds arī parādīsies, nevis šie bezjēdzīgie resnie torņi, kas spēj lādēt tikai vienu auto un ja noplīst, tad visa jauda vējā. Prakse arī rāda, ka ļoti bieža ir šo torņu nomiršana. Citiem vārdiem sūdīgs biznesa risinājums.
Ar tādām cenām varēja arī neatvērt šo staciju
https://uzladets.lv/latvija-atverusies-ionity-uzlades-stacija/#comment-2210
Bet tomēr kādam trazīttransportam.kam laiks ir svarīgāks par naudu,vai elektriskajiem autobusiem (B bus un tml.) var noderēt.
Augstās uzlādes cenu dēļ,tas var palikt par tādiem pašiem “muzeja eksponātiem” kā CSDD E-Mobi ātras uzlādes,kuras reti kāds apmeklē.
CSDD stacijas Rīgā un Pierīgā ir labi noslogotas.
Katru svētdienu braucam garām Berģu un Biķernieku uzlādes stacijām,gandrīz vai vienmēr šeit neviens nav pieslēdzies.Elektromobīlisti stāsta,ka darbdienās uzlādējas blakus esošajā 100kW Energolukss,bet brīvdienās sēž uz “lēnās drāts “pie IKEA.
Pie Energolukss tagad ir 150kW, bet cenas ir gaisā un lētāk ir lādēties e-mobi tīklā.
Paliek mierā, tās ir garajiem braucieniem uz Eiropu. Vienīgi Polijā ir “caurums ainavā” šajā sakarā.
Un vispār, ņemot vērā šī brīža elektrības cenas, E-mobi 0,15 centi par 1 minūti nešķiet tik dārgi.
Šis tāds interesants video par uzlādes stacijām
https://youtu.be/vXzuFprlyrw