Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

"Ionity" uzlādes stacijas koncepts

Ionity maina cenu, iAuto pūš pīlītītes

2020. gada 20. janvāris

Viens no lielākajiem elektroauto uzlādes pakalpojuma sniedzējiem Ionity ir mainījis sava pakalpojuma cenas. iAuto šīs ziņas ir pagriezis tā, ka Eiropā uzliks papildus nodokli par uzlādi.

Ionity ir Eiropas uzlādes pakalpojuma sniedzējs, kas pieder BMW, Daimler, Ford, Hyundai, Kia un VW grupai. Tas tapa no #dieselgate un ir viens no lielākajiem Eiropas uzlādes tīkliem ar vairāk kā 200 uzlādes vietām 20 valstīs. Tā ir vien puse no 400 plānotajām ātrās uzlādes (150+ kW) vietām. Līdz 2020. gada beigām Ionity būs arī Baltijas valstīs. Ionity mērķis ir nodrošināt uzlādes iespēju, ceļojot ar elektroauto. Līdz ar to uzlādes jauda ir svarīgs aspekts.

Sākot no 31. janvāra stāsies spēkā izmaiņas uzlādes maksā. Iepriekš bija jāmaksā 8€ par sesiju neatkarīgi, cik daudz kWh tika uzlādētas. No 31. janvāra par sesiju vairs nav jāmaksā, tā vietā ir jāmaksā par patērētajām kWh. Cena par kWh tiem, kas neizmanto abonementus, tagad būs 0.79 €, ieskaitot PVN. Tomēr sadarbības partneriem (augstāk minētajiem īpašniekiem) ir pieejams cits izcenojums.

Tas, ka Ionity mainīs cenas, bija zināms jau kopš brīža, kad šis operators uzsāka darbību. 8€/sesiju bija iepazīšanās cena, lai noskaidrotu lietotāju paradumus un izstrādātu korektu pakalpojuma plānu. Ņemot vērā, ka Ionity uzlādes stacijas ar domātas ceļošanai nevis ikdienai, nodrošinot lielu jaudu, tad šāda maksa par uzlādi varētu šķist adekvāta.

Daimler klienti, izmantojot Mercedes me Charge pakalpojumu, varēs izmantot Ionity tīklu par 0.29 €/kWh, Audi – 0.33 €/kWh, Porsche – 0.33 €/kWh. VW un BMW vēl nav paziņojuši savām cenām.

Bez atlaides, elektroauto, kurš patērē 16 kWh/100 km, uzlāde šajā tīklā izmaksātu 12.64 €/100 km. Padārgi. Šis nav vienīgais uzlādes pakalpojuma sniedzējs, tāpēc var droši izvēlēties citus, kas ir izdevīgāki. Tomēr, Ionity piedāvā 150 un 350 kW uzlādes jaudas. Pieslēdzoties pie 50 kW Elektrum uzlādes stacijas, 100 km šim pašam elektroauto izmaksātu 4.00 €, bet tas prasītu teju 20 minūtes. Pieslēdzoties pie 150 vai 350 kW stacijas, pieņemot, ka šo jaudu var izmantot, tas attiecīgi prasītu mazāk kā 7 min vai mazāk kā 3 minūtes.

Konkurenti

Latvijā Ionity konkurētu ar e-mobi (50 kW, 0.15 €/min) un Elektrum (50 kW, 0.25 €/kWh). Varētu pieskaitīt arī Energolukss (100 kW, 0.22 €/kWh) ar šobrīd Latvijā jaudīgāko uzlādes staciju.

Ionity tīkls
Ionity tīkls. Ekrānuzņēmums no ionity.eu

Eiropā ir Tesla uzlādes tīkls (250 kW), ko var izmantot tikai ar Tesla elektroauto. Pakalpojuma cena ir atkarīga no valsts, bet vidēji tā ir 0.28 €/kWh. Allego (350 kW) prasa 0.59 €/kWh, Innogy (175 kW) – 7.95 €/sesiju, Fastned (350 kW) – 0.59 €/kWh (zelta klientiem 0.35 €/kWh)

Pīlītes 🤦‍♂️

“Ievelc atkal gaisu krūtīs,
Re, kur brūtgāns nāk ar brūti,
Tantīt, pūt kā vakar pūti
Darbs nav grūts, bet atbildīgs.

Izlasot iAuto rakstu, nav ne miņas par nodokļu celšanu vai piemērošanu. Pat vārds “nodoklis” nav minēts rakstā. Uzlādes noteikumi arī nemainās. Vismaz ne kontinenta mērogā. Viena uzlādes operatora pakalpojuma cena mainās. Braukšana ar elektrību kļūst dārgāka, ja lādē vairāk kā 10 kWh, salīdzinot ar iepriekšējo tarifu.

Kaut kā neticas, ka šis medijs tik izmisīgi vēlas klikšķus, lai izplatītu bailes un dezinformāciju. Vienlaicīgi, viņu raksti (izņemot preses relīzes) par elektroauto tēmu ir bijuši ar smagu noslieci uz negatīvo. Šoreiz virsraksts un apraksts, ko izplata sociālajos portālos līdz ar ziņu, ir pat zem viņu līmeņa.

Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Ionity maina cenu, iAuto pūš pīlītītes 1

21
Komentāri

avatar
4 Komentāru pavediens
17 Pavediena atbildes
9 Sekotāji
 
Komentārs ar visvairāk reakcijām
Karstākais pavediena komentārs
8 Komentāru autori
GatisAndrejs BMW i3Raimonds MillersTut-On-Ham-onAC/DC Neseno komentāru autori
  Pieraksties  
jaunākais vecākais visbalsotākais
Paziņojums no
Tut-On-Ham-on
Biedrs
Tut-On-Ham-on

Un Andrej – neviens no tiem kas ķīniešu ražojumus sauc par mēsliem nav tuvāks mileniāļiem par gadiem 20 t.i. “ražojuma” gads ne jaunaks par 80to. 😉 Es esmu vēl senāks, izvazājies un mācijies pie amerikāņiem arī jaucis auto tur un šeit …
Tas ka ķīnieši ražo arī pieņemamas kvalitātes elektroniku nav viņu nopelns, bet gan tas ka ASV korporācijas ir piespiedušas lietot jēdzīgas iekārtas, ievērot tīrības utml. priekšrakstus un tāpat uzskatu ka ko jēdzigu ilgam lietošanas laikam ražot nemāk. Autobūve – tur vēl daudz vairāk darāmā…

msh
Biedrs
msh

Neaizmirsti ka zem vārda “ķīnieši” automātiski pakrīt citu valstu ražotāju ķīnā esošas rūpnīcas…

Tut-On-Ham-on
Biedrs
Tut-On-Ham-on

Teiksim tā ja vēl Toyota kvalitātes sistēmai puslīdz ticu – Bet arī UK Toyota bija vajadzīgi 10+ gadi līdz salīdzināmam produktam ar JAP Toyota, turku Toyota – vēl tāls ceļš ejams. Tas viss no lietošanas pieredzes un 2 no 3 minētajiem auto ir pašrocīgi jaukti, viens JAP ( ari no JAP tirgus nācis) vienkārši daļās kuras izpārdevu. Tagad varu arī UK un JAP Hondas salīdzināt – UK produkts atpaliek, pat pēc tā ka pie manis nonācis praktiski jauns, bet JAP Honda bija 3 gadiga.

P.S. Pagaidām Ķīnas produkti mani galīgi nepārliecina un tas attiecas, gan uz auto, gan industriālo elektroniku ( serveru un storage produkti utml.). Jā protams škiet ka lielākajā daļā EV ir viens kopīgs ķīniešu produkts – baterijas.

msh
Biedrs
msh

“Vienlaicīgi, viņu raksti (izņemot preses relīzes) par elektroauto tēmu ir bijuši ar smagu noslieci uz negatīvo.”

Vai man vienīgajam liekas ka cilvēks, kurš savā lapā to visu pasniedz izfiltrētu caur rozā filtriem, pie vajadzības šo to noklusējot vai sagrozot, nav tiesīgs kādam ko šitādu pārmest? 😀 Un šajā gadījumā “nosliece uz negatīvo” ir “nosliece uz realitāti”. Man, piemēram, patīk šitā dziesma “šādi lādētāji ir domāti tikai ceļošanai, nevis ikdienai” – un kas tad ir domāti ikdienai? Pa daudzdzīvoklenes logiem izmesti pagarinātāji?

fds
Viesis
fds

Da nu, iauto vidējais apmeklētājs brauc ar 3l 2005.gada audi dīzeli, attiecīgi arī saturs sekojošs. Tur jau forums pilns no sērijas, ka vairums jaunie auto ir pheeee, tie 1-1.5l nemotori taču nekam neder, agrāk mašīnas bija labākas utt., viss zaļais ir tikai biznesa projekts utt utt. Ir jau pa vidu arī sakarīgi cilvēki.

Tut-On-Ham-on
Biedrs
Tut-On-Ham-on

Muļķības daudzi tur brauc līdz 2.5 litru motoriem, pat BMW 530 535 utml. jau sen vairs nav nekāda sakara ar 3.0 un 3.5 litru dzinējiem !!!

msh
Biedrs
msh

Protams ka neder – piekāp pēc desmit gadiem un apspriedīsim to, cik labi kalpo šī gada nemotoru raža… 🙂

Tut-On-Ham-on
Biedrs
Tut-On-Ham-on

Lai nu būtu kā būdams ar iAuto on ionity – bet ja tīkls būs sadrumstalots uz tādu kas der tikai Tesla, tādu kur ir izdevīgi lādēt tikai vāciešus utml. – mēs ekoloģijai nekā laba izdarījuši nebūsim – pieprasot unificētu standartu šis pasāciens būtu savas 3x efektīvāks, taču to jau “nevar darīt”, kā citādi palobēsi savus ražotājus …
Tikai kārtējais pierādījums tam ka ekoloģijai tajā visā ir tieši tāda pati loma, kā “bullim pie olu dēšanas”.