"Ionity" uzlādes stacijas koncepts

Ionity maina cenu, iAuto pūš pīlītītes

Viens no lielākajiem elektroauto uzlādes pakalpojuma sniedzējiem Ionity ir mainījis sava pakalpojuma cenas. iAuto šīs ziņas ir pagriezis tā, ka Eiropā uzliks papildus nodokli par uzlādi.

Ionity ir Eiropas uzlādes pakalpojuma sniedzējs, kas pieder BMW, Daimler, Ford, Hyundai, Kia un VW grupai. Tas tapa no #dieselgate un ir viens no lielākajiem Eiropas uzlādes tīkliem ar vairāk kā 200 uzlādes vietām 20 valstīs. Tā ir vien puse no 400 plānotajām ātrās uzlādes (150+ kW) vietām. Līdz 2020. gada beigām Ionity būs arī Baltijas valstīs. Ionity mērķis ir nodrošināt uzlādes iespēju, ceļojot ar elektroauto. Līdz ar to uzlādes jauda ir svarīgs aspekts.

Sākot no 31. janvāra stāsies spēkā izmaiņas uzlādes maksā. Iepriekš bija jāmaksā 8€ par sesiju neatkarīgi, cik daudz kWh tika uzlādētas. No 31. janvāra par sesiju vairs nav jāmaksā, tā vietā ir jāmaksā par patērētajām kWh. Cena par kWh tiem, kas neizmanto abonementus, tagad būs 0.79 €, ieskaitot PVN. Tomēr sadarbības partneriem (augstāk minētajiem īpašniekiem) ir pieejams cits izcenojums.

  Elektroauto uzlāde drīzumā būs zibenīga

Tas, ka Ionity mainīs cenas, bija zināms jau kopš brīža, kad šis operators uzsāka darbību. 8€/sesiju bija iepazīšanās cena, lai noskaidrotu lietotāju paradumus un izstrādātu korektu pakalpojuma plānu. Ņemot vērā, ka Ionity uzlādes stacijas ar domātas ceļošanai nevis ikdienai, nodrošinot lielu jaudu, tad šāda maksa par uzlādi varētu šķist adekvāta.

Daimler klienti, izmantojot Mercedes me Charge pakalpojumu, varēs izmantot Ionity tīklu par 0.29 €/kWh, Audi – 0.33 €/kWh, Porsche – 0.33 €/kWh. VW un BMW vēl nav paziņojuši savām cenām.

Bez atlaides, elektroauto, kurš patērē 16 kWh/100 km, uzlāde šajā tīklā izmaksātu 12.64 €/100 km. Padārgi. Šis nav vienīgais uzlādes pakalpojuma sniedzējs, tāpēc var droši izvēlēties citus, kas ir izdevīgāki. Tomēr, Ionity piedāvā 150 un 350 kW uzlādes jaudas. Pieslēdzoties pie 50 kW Elektrum uzlādes stacijas, 100 km šim pašam elektroauto izmaksātu 4.00 €, bet tas prasītu teju 20 minūtes. Pieslēdzoties pie 150 vai 350 kW stacijas, pieņemot, ka šo jaudu var izmantot, tas attiecīgi prasītu mazāk kā 7 min vai mazāk kā 3 minūtes.

  Kuras mājas uzlādes stacijas ir labākās?

Konkurenti

Latvijā Ionity konkurētu ar e-mobi (50 kW, 0.15 €/min) un Elektrum (50 kW, 0.25 €/kWh). Varētu pieskaitīt arī Energolukss (100 kW, 0.22 €/kWh) ar šobrīd Latvijā jaudīgāko uzlādes staciju.

Ionity tīkls
Ionity tīkls. Ekrānuzņēmums no ionity.eu

Eiropā ir Tesla uzlādes tīkls (250 kW), ko var izmantot tikai ar Tesla elektroauto. Pakalpojuma cena ir atkarīga no valsts, bet vidēji tā ir 0.28 €/kWh. Allego (350 kW) prasa 0.59 €/kWh, Innogy (175 kW) – 7.95 €/sesiju, Fastned (350 kW) – 0.59 €/kWh (zelta klientiem 0.35 €/kWh)

Pīlītes 🤦‍♂️

“Ievelc atkal gaisu krūtīs,
Re, kur brūtgāns nāk ar brūti,
Tantīt, pūt kā vakar pūti
Darbs nav grūts, bet atbildīgs.

Izlasot iAuto rakstu, nav ne miņas par nodokļu celšanu vai piemērošanu. Pat vārds “nodoklis” nav minēts rakstā. Uzlādes noteikumi arī nemainās. Vismaz ne kontinenta mērogā. Viena uzlādes operatora pakalpojuma cena mainās. Braukšana ar elektrību kļūst dārgāka, ja lādē vairāk kā 10 kWh, salīdzinot ar iepriekšējo tarifu.

  Tesla Model 3 ir vispirktākais elektroauto pasaulē un tam nav nopietnu konkurentu

Kaut kā neticas, ka šis medijs tik izmisīgi vēlas klikšķus, lai izplatītu bailes un dezinformāciju. Vienlaicīgi, viņu raksti (izņemot preses relīzes) par elektroauto tēmu ir bijuši ar smagu noslieci uz negatīvo. Šoreiz virsraksts un apraksts, ko izplata sociālajos portālos līdz ar ziņu, ir pat zem viņu līmeņa.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Uzlādēts veikals. Viss Tavam elektromobīlim/elektroauto. Uzlādes stacijas, wallbox, kabeļi un aksesuāri.
Kārlis Mendziņš
balsojums
Raksta novērtējums
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Ionity maina cenu, iAuto pūš pīlītītes 1