Latvijā ienāk jauns uzlādes tīkls – Inbalance grid

4

Ar mērķi padarīt elektroauto uzlādes stacijas pieejamākas un pilnveidot mobilitātes risinājumus, Latvijas tirgū ienāk inovatīvs elektroauto uzlādes infrastruktūras risinājumu nodrošinātājs – Inbalance grid.

Inblanace grid uzlādes stacija Akropole Rīga

Inblanace grid uzlādes stacija Akropole Rīga stāvvietā (Publicitātes foto)

Ar mērķi padarīt elektroauto uzlādes stacijas pieejamākas un pilnveidot mobilitātes risinājumus, Latvijas tirgū ienāk inovatīvs elektroauto uzlādes infrastruktūras risinājumu nodrošinātājs – Inbalance grid.

Pretstatus ierastajām elektroauto uzlādes tīkla tehnoloģijām, uzņēmuma izstrādātie, ražotie un pārvaldītie risinājumi ir viedi. Tie vērsti uz elektroenerģijas patēriņa optimizāciju un palīdz apmierināt pieaugošo pieprasījumu pēc elektroauto uzlādes stacijām, nemainot esošo elektrotīkla infrastruktūru. Pirmās uzlādes stacijas Latvijā tika uzstādītas jau pagājušajā gadā, un jaunākie 10 uzlādes punkti, kas uzstādīti šogad, atrodas iepirkšanās centros AKROPOLE Alfa un AKROPOLE Rīga. Uzņēmums plāno turpināt attīstību un paplašināt savu darbību, investējot un uzlabojot publisko uzlādes tīklu infrastruktūru.

Audi Q6 e-tron

Inbalance grid ir dibināts Lietuvā un šobrīd paplašinājies jau visās Baltijas valstīs. Uzņēmums Baltijā uzstādījis gandrīz 400 elektroauto uzlādes pieslēgvietas. 28 no tām atrodas Latvijā – jaunākie uzlādes punkti pieejami iepirkšanās centros AKROPOLE Alfa un AKROPOLE Rīga, kā arī Hampton by Hilton Riga Airport, bet privātie uzlādes punkti pieejami pie Ignitis Latvija, SEB finanšu centra un Easy Park birojiem. Jaunās paaudzes lādētāji ir 3-5 reizes ekonomiskāki, salīdzinot ar parastajiem. Inbalance grid publisko elektroauto uzlādes punktu izmantošanas izmaksas par 1 kWh ir 0,21 EUR.

Mūsu ambīcijas ir izveidot jaunu un ilgtspējīgu elektroauto uzlādes tīklu Baltijā. Esam orientēti uz risinājumu izstrādi problēmai, ar kuru mūsu patērētāji saskarsies tikai rīt. Pateicoties mūsu progresīvajām tehnoloģijām, esam divus soļus priekšā – lieliem infrastruktūras objektiem un ēkām jau šobrīd sāk aptrūkties papildu jauda, kas nepieciešama inovatīviem risinājumiem, piemēram, elektroauto uzlādes stacijām. Mūsu izstrādātais risinājums – dinamiskā noslodzes vadība – ir vienīgais veids, kas ļauj bez lielām investīcijām izveidot elektroauto uzlādes infrastruktūru šāda tipa objektos. Turklāt tas ļaus uzlabot mobilitātes risinājumus, padarot pieejamas elektroauto uzlādes stacijas ikvienam, bet uzlādes procesu – ērtu un ātru.

Simonas Stankus, Inbalance grid izpilddirektors

Mērķis – uzlabot esošo infrastruktūru, kas nav balstīta nākotnes tehnoloģijās

Divas problēmas, ar kurām šobrīd saskaras elektroauto uzlādes tirgus – uzlādes staciju uzstādīšana ir resursietilpīga un neparedz daudz rentablu iespēju nākotnē pievienot papildu lādētājus. Esošie risinājumi, kas šobrīd pieejami tirgū, nav īpaši atbilstoši nākotnes vajadzībām. Elektroauto kļūs par neatņemamu sastāvdaļu pilsētvides ainavās, jo radīsies pieprasījums pēc jaunām elektroauto uzlādes stacijām. Lai tās uzstādītu, būs jāievelk jauni elektrības kabeļi. Salīdzinot ar esošo risinājumu, vienam strāvas vadam atkarībā no atrašanās vietas var pieslēgt četrus līdz sešus Inbalance grid lādētājus, tāpēc, pieaugot pieprasījumam, viegli, ātri un par salīdzinoši zemākām izmaksām var viegli pievienot papildu pieslēgvietas.

No tehniskās puses raugoties, vienam Inbalance grid elektroauto lādētājam ir 44 kW jauda (22 kW vienai pieslēgvietai, katram lādētājam tiek nodrošinātas 2 pieslēgvietas). Tie ir paredzēti izvietošanai daudzdzīvokļu māju pagalmos un stāvvietās, pie tirdzniecības centriem vai uzņēmumu birojiem, kur cilvēki mēdz pavadīt ilgu laiku un izmanto stāvvietas arī transportlīdzekļu uzlādēšanai. Vienas uzlādes stundas laikā var pietiekami daudz uzlādēt akumulatoru, nodrošinot elektroauto jaudu gandrīz visai nedēļai, kas pietiks braucot no un uz darbu. Turklāt automašīnas uzlāde ar vidēja ātruma lādētāju parasti ir aptuveni divas reizes lētāka nekā ar ātro lādētāju.

Jaunu un modernu uzlādes staciju uzstādīšana pie AKROPOLE iepirkšanās centriem ir solis tuvāk Akropolis Group ilgtspējas stratēģijas īstenošanai. Ikdienā redzam, ka mūsu apmeklētāji arvien biežāk izmanto elektroauto savu ikdienas braucienu veikšanai, tāpēc esam priecīgi sadarboties ar Inbalance grid, lai nodrošinātu ērtu un inovatīvu uzlādes risinājumu, kas atbilst apmeklētāju veltītajam laikam iepirkšanās centru telpās, kamēr uzticamais transportlīdzeklis veic savu regulāro uzlādi. Turklāt, uzstādot modernus uzlādes risinājumus autovadītājiem ērtās vietās, varam palīdzēt veicināt infrastruktūras attīstību un ātrāku pāreju uz transporta nozares elektrifikāciju.

Zane Kaktiņa, AKROPOLE Alfa vadītāja

Nākotnes inovācijas: dinamiska noslodzes vadība

Elektroenerģijas jauda nav bezgalīga – jau tagad lielākajā daļā vietu jeb potenciālajās uzlādes staciju vietās ir pieejama mazāka elektrības jauda, nekā nepieciešams uzlādes stacijām. Daudziem elektroauto ir atšķirīgas jaudas prasības un uzlādes režīmi, tāpēc uzlādes izvadei ir jābūt daudzveidīgai. Uzņēmuma izstrādātā dinamiskā noslodzes vadības risinājuma galvenā ideja, kas balstīta uz mākoņpakalpojumu bāzes, vērsta uz viedu resursu pārvaldību, ļaujot ar mazāku jaudu uzlādēt dažāda veida elektroauto. Jaudas slodze reāllaikā tiek sadalīta starp uzlādes pieslēgvietām, pārvaldot vairākus faktorus. Līdz ar to slodzes līdzsvarošana ļauj efektīvi izmantot pieejamo jaudu. Tas ļauj arī ietaupīt uz dārgiem uzlādes tīkla jauninājumiem un uzstādīt vēl vairāk uzlādes punktu ar mazāku jaudu. Inbalance grid izstrādātais risinājums ļauj efektīvi pārvaldīt jaudas slodzi tirdzniecības centros, lielos biznesa centros un pat pilsētās.

Audi Q6 e-tron

Futūristisks un klasisks dizains vienlaikus

Nākotnes tehnoloģijās balstītais elektroauto uzlādes staciju koncepts un risinājums ir viegli mērogojams, turklāt to var ātri ieviest un strauji paplašināt. Tas atspoguļojas arī uzlādes staciju dizainā – to dizains ir estētiski pievilcīgs un kompakts.

Mūsu pieredze liecina, ka dažkārt klienti par svarīgāko uzskata uzlādes staciju un pieslēgvietu kontaktligzdu vizuālo dizainu jeb izskatu, nevis tehniskos risinājumus. Būvnieki un jauno projektu attīstītāji savas ēkas priekšā labprātāk redzētu nevis lielgabarīta, ledusskapim līdzīgas elektroauto uzlādes pieslēgvietas, bet gan stilīgākus lādētājus ar inovatīviem risinājumiem. Jāņem vērā, ka jau pēc dažiem gadiem daudzās autostāvvietās būs uzstādīti elektroauto uzlādes lādētāji, tāpēc ierīces dizains ir ļoti svarīga to vērtība un sastāvdaļa. Šo iemeslu dēļ Inbalance grid lielu uzmanību ir pievērsis pieslēgvietas dizainam, saņemot arī A’Design Awards dizaina konkursā sudraba medaļu energoproduktu kategorijā.

Simonas Stankus, Inbalance grid izpilddirektors

Uzņēmums Inbalance grid dibināts 2019. gadā. Līdz šim uzņēmums piesaistījis investīcijas 3,8 miljonu eiro apmērā un uzstādījis Baltijā gandrīz 400 elektroauto uzlādes pieslēgvietas. Uzņēmums nodarbina 25 darbiniekus un sadarbojas ar tādiem zīmoliem kā Vinted, SEB, Maxima, Newsec, Eften Capital, Baltic Horizon. Inbalance grid darbojas un pārvalda elektroauto uzlādes stacijas Lietuvā, Latvijā un Igaunijā. Šogad plānota darbības paplašināšanās Polijas tirgū.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

3.5 6 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
4 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Leo
Leo
Viesis
18/05/2023 10:06

A kā šis pasākums vispār darbojas , aplikācija , viņu uzlādes karte …….. ?

Kārlis Mendziņš
Atbilde  Leo
26/05/2023 00:14

Viņu aplikācija

Deniss
Deniss
Viesis
17/05/2023 12:31

Vienas uzlādes stundas laikā var pietiekami daudz uzlādēt akumulatoru, nodrošinot elektroauto jaudu gandrīz visai nedēļai, kas pietiks braucot no un uz darbu.

22 kW vienai pieslēgvietai, katram lādētājam tiek nodrošinātas 2 pieslēgvietas

Pēdējoreiz rediģēja 1 gads atpakaļ Deniss
Kārlis Mendziņš
Atbilde  Deniss
17/05/2023 20:22

Te jau protams leiši dara savu – aiz matiem pievelk kaut kādu info, kuru pie noteiktas mēnes fāzes var uzskatīt par patiesu.

Pēdējoreiz rediģēja 1 gads atpakaļ Kārlis Mendziņš
4
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: