Līzinga kompānijas prasa pārāk daudz par elektroauto

3

Līzinga kompānijas kaitē pārejai uz elektriskajiem automobiļiem ar savu augsto cenu un vājajiem nulles emisiju mērķiem, atklāj Transport & Environment (T&E) pētījums.

Hyundai Ioniq lādējas

Hyundai Ioniq lādējas (Publicitātes foto)

Līzinga kompānijas kaitē pārejai uz elektriskajiem automobiļiem ar savu augsto cenu un vājajiem nulles emisiju mērķiem, atklāj Transport & Environment (T&E) pētījums.

Elektroauto (bateriju elektrisko automašīnu, BEV) līzinga darījumi ir pārāk dārgi, atklāj T&E jaunā lietoto automašīnu tirgus analīze. Eiropā BEV līzinga piedāvājumi ir vidēji par 57% dārgāki nekā līdzvērtīgi benzīna modeļi. Piemēram, elektriskā Peugeot 208 līzings maksā aptuveni 574 eiro mēnesī, bet benzīna Peugeot 208 tiek piedāvāts par 371 eiro. 

Audi Q6 e-tron

Akumulatoru elektromobiļiem ir līdzīga tālākpārdošanas vērtība kā dīzeļdegvielas un benzīna transportlīdzekļiem, liecina analīze. Līzinga uzņēmumi parasti iekasē klientus par paredzamajiem transportlīdzekļa vērtības zaudējumiem trīs līdz četru gadu nomas laikā, tāpēc augstākas nomas cenas nozīmē, ka viņi sagaida, ka BEV zaudēs vairāk savas vērtības. Taču tā nav. 

Augstākās līzinga cenas akumulatoru elektromobiļiem ir nepamatotas. T&E analīze par 2,7 miljonu lietotu automašīnu cenām atklāj, ka BEV amortizācija nav lielāka nekā cita veida automašīnām. BEV nolietojums Eiropas lielākajos tirgos (Vācijā, Francijā un Apvienotajā Karalistē) ir līdzvērtīgs dīzeļdegvielas un benzīna nolietojumam. Spānijā joprojām ir atšķirība, taču starpība samazinās.

Elektroauto ir augstāki līzinga maksājumi
Elektroauto ir augstāki līzinga maksājumi (Avots: T&E)

Pētījums apstiprina, ka BEV laika gaitā saglabā lielāku vērtību, atspoguļojot patērētāju uzticību jaunākiem modeļiem ar uzlabotu tehnoloģiju. Patērētāju pieprasījums pēc jaunām un lietotām elektriskajām automašīnām ar akumulatoru ir augsts.

Šobrīd līzinga kompānijas klientiem pieprasa lielāku samaksu, ja viņi vēlas pārslēgties uz akumulatoru elektrisko automašīnu. Līzinga firmas ir pārāk konservatīvas, nosakot ikmēneša cenas. To likmes atspoguļo pašreizējo stāvokli pirms 5 gadiem. Izmantojot šo cenu noteikšanas stratēģiju, viņu peļņa acīmredzami ir augsta, un patērētāji pārmaksā, lai pārietu uz elektrību. Tajā pašā laikā tie kaitē BEV pārejai.

Stefs Kornelis, T&E elektrisko autoparku direktors

Līzinga kompānijām, kuru autoparks Eiropā sastāda 12 miljoni transportlīdzekļu, ir liela nozīme pārejā uz elektroauto. 2022. gadā līzinga kompāniju rīcībā bija 22% no jaunu automašīnu reģistrācijas Eiropā, secināts pētījumā. Līzinga kompānijas bieži pieder bankām un automašīnu ražotājiem, piemēram, Lloyds Bank (Lex Autolease), Société Générale (ALD), BNP Paribas (Arval), Volkswagen (VW Financial Services) un Mercedes-Benz (Athlon). 

Audi Q6 e-tron

Neviena no līzinga kompānijām nav izvirzījusi mērķi līdz 2030. gadam kļūt par pilnībā elektrisko automašīnu līzinga kompāniju. To izvirzītie “BEV” mērķi ir vāji, un tie ietver no ārēji uzlādējamus hibrīdus (PHEV), kas reālajā dzīvē izdala tikpat daudz emisiju kā benzīna un dīzeļa automašīnas. Uzņēmumu apņemšanās ievērojami atpaliek no tirgus dinamikas, jo lielākie autoražotāji jau ir apņēmušies pilnīgi pāriet uz elektroauto ražošanu līdz 2030. gadam.

2030.g. elektroauto piedāvājuma apņemšanās
2030.g. elektroauto piedāvājuma apņemšanās (Avots: T&E)

Rezultātā līzinga sektors nepalīdz BEV pārejā. Pētījumā konstatēts, ka Francijā un Spānijā BEV izmantošana līzinga sektorā ir zemāka nekā citās korporatīvajās flotēs un pat privātajās mājsaimniecībās. Apvienotā Karaliste izceļas kā izņēmums, kur līzinga nozare ir vadošā BEV pārejā ar 34% BEV īpatsvaru.

Šie auto pasaules milži ir palikuši nepamanīti. Aplūkojot savus vājos mērķus attiecībā uz BEV, līzinga uzņēmumi ir klimata atpalicēji, nevis zaļie līderi. Ja vien tie strauji nepaātrinās savus elektrifikācijas plānus, būs grūti nodrošināt izmaksu efektīvu lietotu elektroauto tirgu, kas padarīs tos pieejamus daudz lielākam skaitam cilvēku, un transporta nozares dekarbonizācija aizkavēsies vēl vairāk.

Stefs Kornelis, T&E elektrisko autoparku direktors

Pilns pētījums ir pieejams šeit.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
3 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
nedarata
nedarata
Viesis
25/05/2023 09:48

Līzinga kompānijas aprij EV subsīdījas. Šokējoši.

Normunds
Normunds
Viesis
19/05/2023 10:13

Ātri uzmetot aci – lētākais e-208 sākas no ~37k, dārgākais ICE 30k.
Protams, ka par EV līzings būs dārgāks.

Edgars
Edgars
Viesis
18/05/2023 16:19

Šobrīd pie mums ir tieši pretēji. Līzinga likme ir 0%+Euribor uz 2 gadiem no Swedbank, kas manā gadījumā nospēlēja lielu lomu par labu elektro.

3
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: