Latvijas Elektroauto biedrība pārliecinās par lietotu elektroauto potenciālu

0

LEAB veica ievērojamu testu, lai parādītu piecu dažāda vecuma elektroauto sniegumu reālajā pasaulē, izgaismojot to iespējas un augošo lietoto elektroauto tirgus potenciālu.

LEAB pārliecinās par lietotu elektroauto potenciālu

LEAB pārliecinās par lietotu elektroauto potenciālu (Publicitātes attēls)

LEAB veica ievērojamu testu, lai parādītu piecu dažāda vecuma elektroauto sniegumu reālajā pasaulē, izgaismojot to iespējas un augošo lietoto elektroauto tirgus potenciālu.

Pastāvīgi mainīgajā ilgtspējīgā transporta vidē elektriskie transportlīdzekļi (EV) ir kļuvuši par daudzsološu risinājumu, lai samazinātu oglekļa emisijas un atkarību no fosilās enerģijas. Latvijas Elektroauto biedrība (LEAB), kas apvieno elektroauto īpašniekus, entuziastus un ar elektroauto jomu saistītos uzņēmējus, ir dibināta ar mērķi sekmēt videi draudzīgāka pārvietošanās veida izplatību un pārstāvēt elektroauto lietotāju intereses. Nesen LEAB veica ievērojamu testu, lai parādītu piecu dažāda vecuma elektroauto sniegumu reālajā pasaulē, izgaismojot to iespējas un augošo lietoto elektroauto tirgus potenciālu.

Latvijas mainīgo laikapstākļu pavadīti, pieci elektromobiļi devās 106 km garā ceļojumā, startējot no Rīgas, tirdzniecības centra “Domina Shopping” stāvlaukuma, caurbraucot Raganu un Siguldu un atgriežoties sākuma punktā. Šis maršruts bija piemērots audekls, lai biedrība uzskatāmi nodemonstrētu elektrisko automašīnu patieso sniegumu.

LEAB pārliecinās par lietotu elektroauto potenciālu
LEAB pārliecinās par lietotu elektroauto potenciālu (Publicitātes attēls)

Sortimentā ietilpa daudzveidīgs modeļu klāsts: BMW i3 (2018. gada modelis ar 94 Ah jeb 33 kWh bateriju), Nissan Leaf (2013. un 2018. gada modeļi ar attiecīgi 24 kWh un 40 kWh baterijām), Tesla Model Y Performance (2022. gada modelis ar 75 kWh bateriju) un Renault Zoe (2023. gada modelis ar 52 kWh bateriju). Visas automašīnas pirms došanās ceļā tika pilnībā uzlādētas un sākotnējās prognozes par to, cik lielu attālumu būs iespējams nobraukt bez atkārtotas uzlādes, bija atšķirīgas, kā jau tas ir gaidāms no tik daudzveidīga klāsta:

  • BMW i3 ar ieslēgtu klimata kontroli uzrādīja 212 km uz paneļa pirms izbraukšanas;
  • Nissan Leaf 24 kWh uzrādīja 121 km;
  • Nissan Leaf 40 kWh – 239 km;
  • Tesla Model Y – 462 km;
  • Renault Zoe – 393 km.

Termometra stabiņš rādīja 19°C un pūta lēns dienvidrietumu vējš. Debesis rotāja mākoņi un reizēm smidzināja lietus, radot iespēju novērot, kā ārējie faktori ietekmē elektromobiļu veiktspēju.

Brauciena gaitā uzmanība tika pievērsta katra transportlīdzekļa efektivitātei. BMW i3, kas šobrīd ir populārākais elektroauto Latvijā, uzrādīja 13,4 kWh/100 km patēriņu uz vadības paneļa. Tesla Model Y uzrādīja 15,0 kWh/100km un Renault Zoe 13,5 kWh/100km, bet abu Nissan Leaf elektrības patēriņš bija atšķirīgs. 2013. gada modelis uzrādīja 17,5 kWh/100 km, bet 2018. gada modelis uzrādīja labāku rezultātu – 13,9 kWh/100 km.

LEAB testa veiktā uzlāde
LEAB testa veiktā uzlāde (Publicitātes attēls)

Vissvarīgākais šī testa posms bija brīdis, kad automašīnas atgriezās sākuma punktā. Transportlīdzekļu atlikušais darbības rādiuss un akumulatora uzlādes līmenis sniedza būtisku ieskatu par to spējām. BMW i3 demonstrēja iespaidīgu noturību, uzrādot 52 % baterijas uzlādes līmeni, prognozējot, ka elektroauto spētu pievarēt vēl 113 km līdz nākamai uzlādei. Savukārt 2013. gada Nissan Leaf, iebraucot atpakaļ Rīgā, drošības apsvērumu dēļ veltīja 3 minūtes, lai uzlādētos pirms nonākšanas galapunktā. 2018. gada Nissan Leaf panelis uzrādīja 50 % ar atlikušiem 119 km, savukārt Tesla Model Y saglabāja iespaidīgu 79 % uzlādes līmeni un 365 km lielu braukšanas rādiusa potenciālu. Renault Zoe uzlādes līmenis bija 75 % ar 293 km atlikumu.

Nepieciešamais uzlādes ilgums pēc brauciena sniedza ieskatu par šo elektroauto patieso patērēto enerģiju. BMW i3 uzlādei līdz 100 % prasīja 15,3 kWh, savukārt abiem Nissan Leaf modeļiem bija nepieciešams 17,1 kWh (2013.  g.) un 16,3 kWh (2018. g.), nedrīkst aizmirst, ka 2013. gada modelim bija nepieciešams vēl papildus 1,5 kWh drošības uzlādei. Tesla Model Y un Renault Zoe atjaunošanai bija nepieciešams attiecīgi 17,1 kWh un 15,9 kWh.

LEAB testa uzlādei nepieciešamā elektroenerģija
LEAB testa uzlādei nepieciešamā elektroenerģija

LEAB tests iezīmēja ne tikai konkrēto modeļu lietoto elektroauto iespējas, bet arī līdz šim EV tirgū sasniegto. Šīs automašīnas demonstrēja ievērojamu diapazonu, efektivitāti un potenciālu, uzrādot EV praktiskumu ikdienas braucienos. Lai gan elektrisko automašīnu uzlādes infrastruktūra turpina attīstīties un pašu mašīnu tehnoloģijas attīstās, elektrisko transportlīdzekļu lietošana jau ir pietiekami ērta ikdienas braucieniem. Kā viens no svarīgiem pierādījumiem tam ir 12 šī brauciena 106 km garajā posmā esošās uzlādes stacijas.

Ar misiju pārstāvēt un aizstāvēt elektroauto lietotājus, Latvijas Elektroauto biedrība uzsāk jaunu ilgtspējīga transporta ēru Latvijā. Veiktais tests apliecina biedrības centienus uzskatāmi parādīt priekšrocības, kādas sniedz šādu transportlīdzekļu īpašumtiesības, un kliedēt maldīgus priekšstatus par elektriskajiem transportlīdzekļiem, atspoguļojot patieso situāciju. Valdībām visā pasaulē virzoties pēc zaļākām alternatīvām un autoražotājiem ieguldot inovatīvās tehnoloģijās, asociācijas centieniem neapšaubāmi būs izšķiroša loma Latvijas pārejā uz tīrāku autobūves nākotni.

LEAB testa dalībnieki
LEAB testa dalībnieki (Publicitātes attēls)

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: