Lietuva sešos gados plāno elektroauto uzlādes staciju skaitu palielināt 15 reizes
Lietuvas Satiksmes ministrs Marjus Skuodis paziņojis, ka Lietuva nākamajos sešos gados ir gatava palielināt elektrisko automobiļu uzlādes staciju skaitu 15 reizes.
Lietuvas Satiksmes ministrs Marjus Skuodis paziņojis, ka Lietuva nākamajos sešos gados ir gatava palielināt elektrisko automobiļu uzlādes staciju skaitu 15 reizes.
Lietuvas valdības prognozes liecina, ka elektrisko automobiļu skaits valstī līdz 2030.gadam palielināsies līdz 230 000 un plānots izveidot 60 000 uzlādes staciju, ziņo LETA.
Nākamajos trīs gados vien, līdz 2024.gada beigām, mēs plānojam palielināt pilnībā vai daļēji publiski pieejamu elektrisko automobiļu uzlādes staciju skaitu 11 reizes, bet līdz 2027.gadam to palielināt vairāk nekā 15 reizes. Mēs vēlamies nodrošināt, ka elektrisko automobiļu izmantošanu neierobežo infrastruktūras trūkums.
Lietuvas enerģētikas ministrs Daiņus Kreivis
Lietuvas enerģētikas ministrs Daiņus Kreivis norāda, ka Enerģētikas un Satiksmes ministrijas, kā arī Lietuvas elektropārvades tīklu operators “Litgrid” šobrīd veic četru posmu pētījumu, kas kalpos par pamatu stratēģiskam plānam, kas vēlāk tiks attīstīts par rīcības plānu.
Skuodis pavēstīja, ka Lietuvas valdība plāno atvēlēt 70 miljonus eiro no Eiropa Savienības finansējuma, lai līdz 2027.gadam uzstādītu elektrisko automobiļu uzlādes stacijas.
Šobrīd Lietuvā ir aptuveni 360 elektroauto uzlādes stacijas un 6440 reģistrētas elektriskās automašīnas.
Uzlādēts viedoklis
Šeit ir jāņem vērā, ka ar uzlādes staciju tiek domātas ne tikai ātrās uzlādes stacijas. Piemēram, Rīgā pie IKEA skaitītos 8 uzlādes stacijas. Lietuvā ir aptuveni 2x vairāk mašīnu, tad varam sagaidīt, ka Latvija sekos, bet ar attiecīgi 2x mazāku statistiku.
Nav pareizi par staciju saukt uzlādes punktu jeb peronu, pēc analoģijas ar dzelzceļa staciju. Ceru, ka loģika uzvarēs veidojošos bardaku.
Varbūt ir vērts likumprojektā “Transporta enerģijas likums” ielikt stacijas definīciju :
“Uzlādes stacija ir infrastruktūras objekts, kurā ir uzstādīti viens vai vairāki ETL uzlādes punkti;”
(Alternatīvo degvielu attīstības plāns 2017.–2020. gadam)
God. kungi, un cien. dāmas, vajag izdiskutēt lai vienotos par pareizu terminu lietošanu un neputrotos. Tulkojumā no citām valodām bieži ieviešas ne visai korekti žargonvārdi ko lieto šaurā burbulī.
Pēc analoģijas ar degvielas uzpildes stacijām EV ir uzlādes stacijas. Tām ir arī adrese. Tajās parasti ir viens vai varāki uzlādes punkti pie kuriem ir norādītas auto stāvvietas uzlādei. Parasti pie viena uzlādes punkta (stabiņa) vienlaicīgi var novietot vienu vai divus auto.
Jā, saliekam pa plauktiņem:
Stacija, kurā ir noteikts skaits uzlādes vietu (punktu) un noteikts skaits stāvvietu.
e-mobi gadījumā stacijā ir viena uzlādes vieta (punkts) un divas stāvvietas.
Tās divas stāvvietas varētu kādu maldināt. Iesācējs varētu iedomāties, ka tur var lādēties divi auto vienlaicīgi.
Ja veidojas pieprasījums, tehniski būtu iespējams rekostruēt, lai var vienlaicīgi uzlādēt divus auto. Lietuvā šādas uzlādes 100kW bija pirms tādas bija Latvijā.
Arī papildus stāvietas elektroautomobiļiem ir labi un nav nekas slikts. Tas nav tikai ērtība, bet arī attīstības iespēja.
Savulaik ar ministrijām nonācām līdz šādam formulējumam:
2.3. uzlādes punkts – saskarne, kas spēj vienā reizē uzlādēt vienu elektrotransportlīdzekli vai spēj vienā reizē apmainīt akumulatoru vienam elektrotransportlīdzeklim (Ministru kabineta noteikumi Nr. 78 “Prasības elektrotransportlīdzekļu uzlādes, dabasgāzes uzpildes, ūdeņraža uzpildes un krasta elektropadeves iekārtām”)
Uzlādes stacija: nav definēta MK not. 78, kā arī nav ietverta likumprojektā “Transporta enerģijas likums” (2021.gada jūlija versija)