sastrēgums

Rīga nekad nebūs pabeigta. Sastrēgumi jau ilgu laiku kļūst aizvien lielāki un starptautiskā dzelzceļa “Rail Baltica” izbūves laikā tie varētu arī kļūt par īstu murgu. Rīgas dome varētu izvēlēties noteikt maksu par iebraukšanu Rīgas centrā.

Tvnet ziņo, ka Rīgas dome ne tikai varētu noteikt maksu par iebraukšanu Rīgas centrā, bet gan jau ir izlēmusi par to. Nodeva būs 5 € liela un to maksāt vajadzēs visiem, kas šķērsos Vanšu vai Akmens tiltu pār Daugavu vai Brasas, Zemitāna un citus pārvadus pār pilsētu ieskaujošo dzelzceļa loku.

Jau iepriekš Rīgas vadība esot meklējusi dažādākos risinājumus satiskmes uzlabošanā. Pat ticis pieaicināts slavenais pilsētplānotājs Jans Gēls, bet sekojosī rīcība bijusi teju nekāda. Kā piemērs kalpo stagnācija velo infrastruktūrā.

Rail Baltica

2020. gadā Rīgas centrā sāksies „Rail Baltica” būvniecība. Paredzēts norakt sliežu uzbērumu, pārbūvēt centrālo dzelzceļa staciju. Celtniecība ilgs divus, trīs gadus un pamatīgi apgrūtinās satiksmi.

Ir nepieciešami steidzami rīkoties, bet tuvojas vēlēšanas. “Saskaņa” noteikti nevēlas atbaidīt savus vēlētājus ar tik drastisku metodi.

Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsludinājis konkursu par satiksmes uzraudzības punktu ierīkošanu 16 vietās. 2013.gada saistošajos noteikumos jau ir noteiktas iespējamās transporta iebraukšanas īpašā režīma zonas. Šajos dokumentos jau bija rakstīts, ka ir iespējams ieviest maksas iebraukšanu pilsētā. Par to sarunas jau norisinās kopš 2006.gada. Par to, ka lēmums ieviest maksu jau ir pieņemts, liecina arī tas, ka advokātu birojam „Šķiņķis Pētersons” ir pasūtīts izstrādāt saistošos noteikumus, kas regulēs maksas iekasēšanas kārtību.

Lai gan iecere paredz maksu ieviest vēsturiskajā centrā,  pēc plāna noprotams, ka ārpusē paliek Spīķeru kvartāli. Turpretim Andrejosta, kur maksu iecerēts piemērot, nav vēsturiskajā centrā. Iecerēts, ka kravas automašīnām uz  ostu būs liegts braukt pa Krasta ielu. Tas radīs sastrēgumus visapkārt vēsturiskajam centram, kur ar saviem auto jau būs sapulcējušies gan rīdzinieki, kas gribēs nokļūt no Bolderājas Mangaļos, gan ļaudis no Pierīgas, kas centīsies nokļūt tuvāk saviem ceļamērķiem pilsētas centrā. Pēc kartes var noprast, ka, nobraucot no prāmja  pasažieru ostā,  auto nonāks maksas zonā.

Protams, šāds risinājums nebūs pirmais pasaulē, bet tiem parasti seko visādi izņēmumi bezizmešu transportlīdzekļiem. Tas notiek tāpēc, lai veicinātu pāreju uz efektīvāku enerģijas izmantošanu un pašpietiekamāku nākotni.

Avots: Tvnet

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: