Brīva vieta reklāmai

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunojamajā enerģijā

ETL brauciens

Laikraksts “Diena” par elektromobiļiem

2018. gada 12. septembris

Šodienas, 12. septembra, laikraksta “Diena” izdevuma “Dabas Diena” sadaļā atradīsiet plašu rakstu par ETL un to lietotājiem. Visi lietotāji kā viens slavē savus spēkratus, bet RTU pētnieks uzsver, ka mazāki ir zaļāki.

Raksta autore Kitija Balcare šim rakstam sagatavojusi trīs elektromobiļu (ETL) viedokļus par saviem ETL un Rīgas Tehniskās Universitātes (RTU) pētnieka viedokli par ETL lomu Latvijā un dabā.

12. septembra laikraksta Diena papildus izdevums Dabas Diena atvērums

Lai gan rakstā tiek pieminēts, ka “daži pētījumi tomēr pauž viedokli, ka, lai elektromobili atražotu, tiek patērēts vairāk resursu, nekā tradicionālais auto iztērējot visā darba mūžā” (mēs zinām, ka tā nav), raksts ir kopsummā pozitīvs par ETL. RTU industriālās elektronikas un elektrotehnikas institūta pētnieks Kristaps Vītols norāda, ka Latvijas autoparku būtisku daļu veido lietoti transportlīdzekļi, un uzskata, ka līdz ko vietējā tirgū parādīsies lēti, lietoti ETL tie iegūs lielu popularitāti.

“Elektromobiļu kļūšana par Latvijas ikdienu notiks pamazām, samazinoties elektromobiļu cenai un pieaugot sabiedrības interesei par šo tehnoloģiju, sekojot pārējās pasaules pieredzei.”

Citroen C-Zero

Bloga czerolv.blogspot.com autors un Citroen C-Zero īpašnieks Kārlis Mendziņš intervijā saka:

“Elektromobilis man kā cilvēkam, kas mācījies elektroinženierzinātnes, jau kādu laiku bija sapnis. Reālistiski domāju, ka tā man būs otrā vai trešā automašīna, jo nelikās, ka varēšu tādu atļauties. … [P]ar šo elektromobili uzzinājām no sludinājuma portlālā. Aizsūtīju sievai ar tekstu “Ha-ha! Šo gan mēs varētu atļauties!”, uz to viņa man atbildēja: “Smukiņš! Ņemam!” Trīs dienas vēlāk ar to atbraucu mājās.”

Tiesa C-Zero ir vecās paaudzes ETL, kas uz papīra var veikt 150 km ar vienu uzlādi. Ziemā ievērojami mazāk, it īpaši, ja ieslēdz apsildi. Tas Kārlim neliekas par šķērsli, lai dienā vidēji nobrauktu 30 km. Viņš arī ir pateicīgs par to, ka 70 ātrās uzlādes stacijas tika izliktas gar šosejām nevis pilsētās, jo uzskata, ka tās ir noderīgākas, lai var izbraukāt valsti.

VW e-Golf

“Nevaru iedomāties nevienu argumentu, kas mudinātu mani atgriezties pie ierastā vecā auto ar benzīna vai dīzeļa dzinēju!”

Tā saka Volkswagen e-Golf vadītājs Andris Engers, kurš savu ETL iegādājies pēc tam, kad savu māju aprīkojis ar saules paneļiem. Izvēle par labu e-Golf kritusi, jo tas atbildis viņa veicamās distances, komforta un vizuāli neizcelties vēlmēm. e-Golf ir jaunākas paaudzes ETL par C-Zero un spēj veikt 270 km vasarā (300 km uz papīra) un 180 km ziemā ar vienu uzlādi. Andra nesenais ceļojums uz Latgali , kurā mērojis 1100 km 3 dienu laikā, izmaksāja 12 €. Viņš uzskata cilvēku nezināšanu un nevēlēšanos izprast par lielāko problēmu saistībā ar ETL.

“Latvija ir fantastiska vieta, lai brauktu ar elektromobili, ja vadītājs iepriekš ir apzinājis uzlādes vietas iecerētajā maršrutā.”

BMW i3

BMW i3 lietotāja Iveta Pazare laikrakstam atzinusies, ka par labu ETL izšķīrusies vairāku iemeslu dēļ – iepriekšējais auto neatgriezeniski cieta avārijā, pozitīvas un pat jūsmīgas atsauksmes no ģimenes drauga, iespaidi pēc ciemošanās Nīderlandē, kur uz katra stūra var redzēt ETL lādējamies, izdevīgums (skatoties 2 – 3 gadu periodā) un Latvijas elektrodzinēju guru Andra Dambja rekomendācijas.

“Dēlam šovasar bija plāns aizbraukt līdz Norvēģijas ziemeļiem, tas ir pavisam reāli, jo Zviedrijā un Norvēģijā ir ļoti labs ātro uzlādes staciju ar CCS kontaktdagšām pārklājums. Turpretī, piemēram, Igaunijā pārvietoties ar BMW vai VW bez pārveidotāja būtu gandrīz neiespējami, lai arī uzlādes staciju pārklājums ir blīvāks nekā pagaidām Latvijā.”

Iveta vēl piebilst, ka problemātiskākais Latvijā ir uzlādes staciju trūkums Rīgā un lielākajās pilsētās.

ETL uzlādes staciju tīkla 1. kārta

ETL uzlādes staciju tīkla 1. kārta

Avots: 2018. g. 12. septembra laikraksta “Diena” papildus izdevuma “Dabas Diena” 2. un 3. lapaspuse un Diena.

Kārlis Mendziņš

Atrasts mētājamies pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *