Nissan IMk konceptauto

Nissan ražos Japānai elektoauto, kādu vajadzētu arī Eiropai

Nissan kopā ar Mitsubishi ir izstrādājuši Kei tipa elektrisko automašīnu priekš Japānas. EV būs tirgū pieejams no abiem brendiem no nākamā gada vidus.

Japānā ir īpaši populārs mini (A tipa) mašīnu tips, kuras raksturo kā Kei. Kei mašīnām ir noteikts maksimālais izmērs, motora tilpums un jauda. Tas ir darīts, lai pilsētas nepārbāztu ar pārāk lielām, pārāk jaudīgām un pārāk piesārņojošām automašīnām. Ironiskā kārtā MINI nav mini kategorijā. Starp Latvijā sastopamajām mini mašīnām ir, piemēram, Fiat 500, Toyota Aygo, Ford Ka. No elektriskajām vispopulārākās būtu Volkswagen e-up! un Mitsubishi i-MiEV/Citroen C-Zero/Peugeot iOn. Pēdējie trīs atbilst Kei mašīnu principam. Lai gan globāli šī automašīnu kategorija nav populāra, Japānā tās veido aptuveni 40% tirgus.

Nissan kopā ar Mitsubishi jau ilgstoši sola piedāvāt elektrisko Kei mašīnu. Tomēr nesen ražotājs paziņoja, ka to darīs agri FY2022, kas nozīmē, ka varēsim to iepazīt (attālināti) no nākamā gada vidus. Diemžēl, jaunas bildes nav nākušas līdz ar šo paziņojumu, tāpēc jāiztiek ar esošajām Nissan IMk koncepta bildēm.

Nissan sola paātrinājumu, gludu braukšanu un kluso pieredzi, kas tik raksturīga elektroauto, kas ļaus šo segmentu pacelt jaunās vēsmās.

Plānotā vieglā transportlīdzekļa mērķis ir no jauna definēt Japānā populāro automašīnu kategoriju, kas ietver tūlītēju paātrinājumu, vienmērīgu braukšanu un klusumu salonā, kas ir elektrisko transportlīdzekļu (EV) galvenās īpašības. Tas būs pieejams arī ar dažādām progresīvām tehnoloģijām, ieskaitot vadītāja palīdzības tehnoloģijas.

Nissan preses relīze

Ar 20 kWh bateriju šis EV, kurš ir 3,395 mm garš, 1,475 mm plats un 1,655 mm augsts, noteikti neizcelsies garo distanču piekritējiem. Arī 15’400 € (2 miljonu Japānas jena) pēc lokālo subsīdiju piemērošanas nav īpaši zema. Tomēr Nissan apgalvo, ka ar to pietiks ikdienai. Jāizceļ, ka šī mašīna spēj dalīties ar savu enerģiju un vajadzības gadījumā var tikt uzskatīta par mobilo bateriju.

  Latvijas 2020. gada elektroauto

Uzlādēts komentārs

Šī nav mašīna, kura paņemtu uz pirmā iespaida emocijām, bet, esot Citroen C-Zero īpašnieks teju 5 gadus, varu teikt, ka Kei mašīnas ir ļoti praktiskas un tās ir pārsteidzoši ietilpīgas. Ja C-Zero ar 16 kWh bateriju iespēj 100 km labā dienā, tad ar 20 kWh bateriju vajadzētu iespēt aptuveni 125 km. Nav daudz, bet jāsaka, ka ikdienai pilsētas cilvēkam pietiek. Ja vēl klāt ir kaut cik jēdzīga uzlādes iespēja, tad kā urbānā dzīvesveida automašīna tā varētu būt ļoti laba.

Kei mašīnas ir ļoti loģiska izvēle cilvēkiem, kam ikdiena ir pilsētā. Īsas, labs pagriešanās rādiuss, augstas, ietilpīgas. Ja mēs runātu par vismaz 200 km autonomiju par tādu cenu, tad vēl lietas varētu pavērsties par labu. Lai arī cik ļoti gribētos tādu redzēt arī Eiropā, mūsu auto kultūra nav tam gatava.

Nissan ražos Japānai elektoauto, kādu vajadzētu arī Eiropai 6
5 1 balsojums
Raksta novērtējums