Norvēģijas Auto Federācijas tests. Mercedes EQA ceļa malā.

Iespaidīgs pārbaudījums Norvēģijā – 21 EV izbraukti līdz pēdējam elektronam

Norvēģijas auto federācijas vasaras elektroauto izaicinājumā tika pārbaudīts, cik tālu reālos apstākļos spēj nobraukt EV. Teju visi EV pārsniedza WLTP ciklā uzrādīto autonomiju.

Norvēģijas auto federācija (NAF) ir veikusi eksperimentu ar 21 elektroauto – reālos apstākļos izbraucot tos no pilnas baterijas līdz brīdim, kad mašīna vairs tālāk nedodas un ir jāstājas ceļa malā. Līdz šim Tesla ir bijuši izteikti līderi, kad runa ir par iespējamo nobraucamo attālumu, bet konkurenti sāk panākt.

Šī eksperimenta laikapstākļi bija tik perfekti, cik vien tie spēj būt reālos apstākļos – saulains, neliels vējiņš un temperatūra starp 20°C un 25°C.

Norvēģijas Auto Federācijas vasaras EV tests
Norvēģijas Auto Federācijas vasaras EV tests

Starp izvēlētajiem EV bija*:

  • Audi e-tron GT (468 km)
  • BMW iX3 (450 km)
  • Citroen e-C4 (350 km)
  • Fiat 500 icon (298 km)
  • Ford Mustang Mach-e Long Range AWD (540 km)
  • Ford Mustang Mach-e Long Range RWD (610 km)
  • Honda e (210 km)
  • Hyundai Ioniq 5 (460 km)
  • Hyundai Kona (464 km)
  • Mazda MX-30 (200 km)
  • Mercedes-Benz EQA (417 km)
  • Opel Mokka-e (324 km)
  • Polestar 2 (470 km)
  • Škoda Enyaq iV 80 (520 km)
  • Tesla Model 3 LR (560 km)
  • Tesla Model 3 SR (448 km)
  • Volkswagen ID.3 (418)
  • Volkswagen ID.3 Pro S (539 km)
  • Volkswagen ID.4 (487 km)
  • Volvo XC40 (417 km)
  • Xpeng G3 (451 km)

*Iekavās norādīta WLTP ciklā uzrādītā autonomija

Starp kandidātiem vienīgais EV, kas jau bija piedalījies iepriekšējos vasaras pārbaudījumos bija Hyundai Kona. Tesla Model 3, lai gan arī piedalījies iepriekšējos vasaras pārbaudījumos, ņemot vērā, cik radikāli un bieži uzņēmums maina savu automašīnu iespējas, tika uzskatīts par jaunu.

  GM uzbrūk Norvēģijai par elektrifikāciju, Ford, Audi un Tesla fani atbild
Norvēģijas Auto Federācijas vasaras EV tests
Norvēģijas Auto Federācijas vasaras EV tests

Lai rezultāti būtu pēc iespējas līdzīgāki, visas mašīnas pirms izbraukšanas netika iepriekš sildītas vai optimizētas. Visas mašīnas brauca vienu maršrutu tajā pašā dienā ar līdzīgiem braukšanas paradumiem un klimata iestatījumiem. Maršruts sastāvēja no pilsētvides, grants ceļiem un šosejām ar maksimālo atļauto ātrumu 110 km/h. Visām mašīnām bija jāpārvar viena kalna pāreja, bet tiem EV, kas ir ar lielāku bateriju, bija jāpārvar 2 kalnu pārejas.

Izaicinājums koncentrējās uz autonomiju, efektivitāti un uzlādes jaudu.

Labāk kā uz papīra

18 no 21 pārbaudītajiem EV uzrādīja labākus rezultātus par tiem, kas norādīti WLTP ciklā. Starp tiem, kas to neizdarīja, bija Polestar 2, Citroen e-C4 un Xpaneg G3, kas no WLTP cikla rezultātiem atpalika par attiecīgi 3, 5 un 12 km. Šādi rezultāti ir nedaudz pārsteidzoši, zinot to, ka WLTP cikls, lai gan ir labāks par iepriekš lietoto NEDC ciklu, ir optimistiskajā pusē.

Visiespaidīgāk veicās BMW iX3, kas iespēja par vairāk nekā 20% tālāk nobraukt par to, cik uzrādīts WLTP ciklā. BMW iX3 iespēja 556.2 km pirms tam bija jāstājas ceļa malā. Vairāk nekā par 20% šajā gadījumā ir 106 km. Tomēr vistālāk joprojām spēj braukt Tesla Model 3 ar 655 km, kam sekoja Ford Mustang Mach-e LR RWD ar 618 km.

  • Tesla Model 3 LR (654.9 km, +6.6%)
  • Ford Mustang Mach-e Long Range RWD (617.9 km, +1.2%)
  • Volkswagen ID.3 Pro S (564 km, +6.4%)
  • Ford Mustang Mach-e Long Range AWD (551.9 km, +2.2%)
  • BMW iX3 (556.2 km, +23.6%)
  • Hyundai Kona (537 km, +10.9%)
  • Volkswagen ID.4 (532 km, +10.2%)
  • Audi e-tron GT (528.1 km, +12.8%)
  • Škoda Enyaq iV 80 (522 km, +0.3%)
  • Hyundai Ioniq 5 (502 km, +9.1%)
  • Tesla Model 3 SR (454.4 km, +1.4%)
  • Volvo XC40 (442.9 km, +6.2%)
  • Volkswagen ID.3 (421 km, +0.7%)
  • Polestar 2 (467 km, -0.6%)
  • Mercedes-Benz EQA (451 km, +8.1%)
  • Xpeng G3 (438.9 km, -2.6%)
  • Citroen e-C4 (345 km, -1.4%)
  • Opel Mokka-e (332.4 km, +2.5%)
  • Fiat 500 icon (307.8 km, +3.2%)
  • Honda e (236.2 km, +12.4%)
  • Mazda MX-30 (219.6 km, +9.8%)

Ir svarīgi piezīmēt, ka iegūtie rezultāti tika sasniegti, braucot visas mašīnas līdz pēdējam, kas ir krietni pēc tam, kad mašīna signalizē to, ka ir palikuši 0 km uz instrumentu paneļa.

  Opel atrāda Manta EV pārveidots retromodelis ar manuālo pārnesumkārbu

Zibenīgas uzlādes

Pēc šādiem pārbaudījumiem ir arī svarīgi arī uzzināt, cik tad ātri var uzlādēt šos EV. Visātrāk līdz 80% uzlādējās Hyundai Ioniq 5, kas to iespēja 19 minūtēs. Vislēnāk to darīja Xpeng G3, kam vajadzēja 55 min, lai panāktu to pašu.

  • Hyundai Ioniq 5 (19 min, 6-80%)
  • Tesla Model 3 SR (24 min, 9-80%)
  • Audi e-tron GT (26 min, 3-85%)
  • Citroen e-C4 (27 min, 8-80%)
  • Opel Mokka-e (28 min, 6-80%)
  • Fiat 500 icon (28 min, 10-80%)
  • Mercedes-Benz EQA (29 min, 7-80%)
  • Honda e (32 min, 10-80%)
  • Tesla Model 3 LR (33 min, 9-80%)
  • Škoda Enyaq iV 80 (34 min, 4-80%)
  • BMW iX3 (35 min, 6-85%)
  • Volkswagen ID.3 (35 min, 9-80%)
  • Volkswagen ID.4 (37 min, 5-80%)
  • Volkswagen ID.3 Pro S (38 min, 5-80%)
  • Volvo XC40 (38 min, 6-80%)
  • Polestar 2 (38 min, 8-80%)
  • Ford Mustang Mach-e Long Range RWD (42 min, 6-80%)
  • Mazda MX-30 (43 min, 2-80%)
  • Ford Mustang Mach-e Long Range AWD (49 min, 7-81%)
  • Hyundai Kona (49 min, 9-80%)
  • Xpeng G3 (55 min, 9-80%)

Pilns pārskats ir pieejams NAF vietnē (Google translate māk labi pārtulkot). NAF šos testus veic katru gadu gan vasaras, gan ziemas apstākļos. Iepriekšējais ziemas tests ir aprakstīts šeit.

Iespaidīgs pārbaudījums Norvēģijā - 21 EV izbraukti līdz pēdējam elektronam 1
5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Iespaidīgs pārbaudījums Norvēģijā - 21 EV izbraukti līdz pēdējam elektronam 3