Jauni noteikumi kravas automobiļu un autobusu radītā piesārņojuma samazināšanai
EP deputāti ir gatavi sākt sarunas ar dalībvalstīm par stingrākiem CO2 emisiju samazināšanas mērķiem lielas noslodzes transportlīdzekļiem, tostarp autobusiem, kravas automobiļiem, piekabēm.
EP deputāti ir gatavi sākt sarunas ar dalībvalstīm par stingrākiem CO2 emisiju samazināšanas mērķiem lielas noslodzes transportlīdzekļiem, tostarp autobusiem, kravas automobiļiem, piekabēm.
Trešdien, 2023.gada 22.novembrī, Eiropas Parlaments ar 445 balsīm par, 152 balsīm pret un 30 atturoties pieņēma savu nostāju sarunām par noteikumiem, kas attieksies uz jauno lielas noslodzes transportlīdzekļu emisijām.
EP deputāti piekrīt Komisijas priekšlikumam no 2030. gada atļaut reģistrēt tikai bezemisiju pilsētas autobusus, bet līdz 2035. gadam ar stingriem nosacījumiem paredzēt izņēmumu pilsētas autobusiem, ko darbina ar biometānu.
Pāreja uz bezemisiju kravas automobiļiem un autobusiem ir ne tikai svarīgs faktors, lai sasniegtu klimata mērķus, bet arī būtiski veicinās gaisa tīrību mūsu pilsētās. Ar šiem noteikumiem mēs sniegsim noteiktību vienai no svarīgākajām Eiropas rūpniecības nozarēm, līdz ar skaidru stimulu ieguldīt elektrifikācijā un ūdeņradī. Komisijas priekšlikums ir mūsu darba pamats, tomēr vēlamies plašāku vērienu – paplašināt noteikumu darbības jomu un pielāgot vairākus mērķus un kritērijus jau pašlaik notikušajām izmaiņām, jo pāreja notiek straujāk, nekā bija cerēts.
Zinotājs Bass Eikhauts (Zaļie/EBA, Nīderlande)
Eiropas Parlamenta deputāti vēlas stingrākus CO2 emisiju samazināšanas mērķus vidējiem un smagajiem kravas automobiļiem, tostarp profesionālajiem transportlīdzekļiem (piemēram, atkritumvedējiem, pašizgāzējiem vai betona maisītājiem) un autobusiem. Laikposmā no 2030. līdz 2034. gadam emisijas vajadzētu samazināt par 45 %, laikposmā no 2035. līdz 2039. gadam — par 65 % un līdz 2040. gadam — par 90 %.
Parlaments ir gatavs sākt sarunas ar ES dalībvalstu valdībām par tiesību akta galīgo redakciju.