OX DRIVE paredz būtisku koplietošanas tirgus izaugsmi 2024.gadā

0

Latvijā izveidotā TESLA koplietošanas platforma OX DRIVE paredz būtisku koplietošanas tirgus izaugsmi 2024. gadā, ko sekmē iedzīvotāju paradumu maiņa, it īpaši gados jaunākajiem Rīgas iedzīvotājiem, kas nesteidz iegādāties īpašumā savu automašīnu.

Tesla OX Drive

Tesla OX Drive (Publicitātes foto)

Latvijā izveidotā TESLA koplietošanas platforma OX DRIVE paredz būtisku koplietošanas tirgus izaugsmi 2024. gadā, ko sekmē iedzīvotāju paradumu maiņa, it īpaši gados jaunākajiem Rīgas iedzīvotājiem, kas nesteidz iegādāties īpašumā savu automašīnu.

Tāpat koplietošanas auto pieprasījumu nosaka arvien ierobežotāka Rīgā stāvvietu pie mājām pieejamība, pieaugošās uzturēšanas un ekspluatācijas izmaksas, kā arī jauna transportlīdzekļa iegāde kļūst arvien dārgāka. Vēl svarīgs faktors, ka koplietošanas auto cenas ziņā spēj konkurēt ar taksometriem arī nelielos attālumos.

Audi Q6 e-tron

Pērn arī Latvijā dibinātā platforma OX DRIVE noslēdza vienošanos ar Industra Bank par 2,8 miljonu eiro finansējuma piešķiršanu jaunuzņēmuma autoparka attīstībai. Tas ļauj būtiski palielināt autoparku par 80 TESLA automašīnām, sasniedzot jau 200 elektroauto koplietošanai. Kopš platformas darbības sākuma 2022. gada vasarā, tā ir piedzīvojusi strauju attīstību, sasniedzot vairāk nekā 45 tūkstošus platformas lietotāju, kas kopā veikuši 90 tūkstošus braucienu ar kopējo nobraukumu vairāk nekā 2,3 miljonu km. Līdz ar autoparka papildinājuma būtiski pieaug arī lietotāju skaits un braukšanas biežums, ko var skaidrot ar pieejamību.

Ņemot vērā tirgus attīstību, OX DRIVE plāno, ka 2024.gadā tas spēs gandrīz dubultot līdz šim nobraukto kilometru apjomu, līdz gada beigām sasniedzot 4,5 miljonus km. Ar OX DRIVE katrs nobrauktais kilometrs ļauj samazināt piesārņojumu. Pērn šādā veidā CO2 samazinājums sasniedza vismaz 16 0000kg, salīdzinot ar iekšdedzes dzinēja transportlīdzekļiem, kas ir ekvivalents 7273 kokiem, kuri būtu spējuši absorbēt šādu pašu CO2 daudzumu viena gada laikā.   

Latvijā šī niša ir tikai sākumstadijā, tāpēc tās attīstības potenciāls ir augsts, un šobrīd ir labvēlīgs laiks, lai tas augstu gana strauji uz Rīgas iedzīvotāju rēķina. Auto līzinga maksājuma pieaugums, mūžīgās auto novietošanas problēmas pie dzīvokļu mājām, it īpaši centrā un mikrorajonos, pieaugošās ekspluatācijas un servisa izmaksas, kā arī jaunu un mazlietotu auto sadārdzinājums ir veicinošie faktori, kas liek iedzīvotājiem kļūt pragmatiskākiem un izmantot koplietošanas platformas savām ērtībām. Mūsu statistika liecina, ka vairāk nekā 70% mūsu aktīvo platformas lietotāju, to dara regulāri.

Egija Gailuma, OX DRIVE līdzdibinātāja

Koplietošanas auto izmantošana pasaulē jau parāda būtisku sabiedrības paradumu maiņu lielpilsētās. Pilsētnieki, kuri dzīvo dzīvokļos, arvien vairāk apzinās, ka viņiem nav vērts turēt īpašumā automašīnu, ja to izmanto tikai dažas reizes mēnesī. Arī rīdzinieki arvien vairāk apzinās, ka transportlīdzeklis īpašumā sarežģī, nevis atvieglo viņu ikdienu – mūžīgās problēmas, kur un cik daudz izmaksās auto stāvvieta, augstie līzinga maksājumi, kā arī pieaugošās servisa un ekspluatācijas izmaksas, veicina izvēli par labu koplietošanas automašīnai.

Ieguvēji ir arī pilsētplānotāji, jo šis ir veids, kā risināt pieaugošu transporta problēmu galvaspilsētā. Gailuma norāda, ka koplietošanas auto arvien drosmīgāk izkonkurē otras mašīnas statusu ģimenē. Vēl būtisks faktors, ka jaunā paaudze jau aug ar citu dzīves modeli – viņi vairāk izvēlas maksāt pēc vajadzības, nevis pirkt īpašumā. Turklāt šādā veidā viņi var atļauties jaunas statusa automašīnas, kas viņiem ir svarīgi.

Audi Q6 e-tron

Grūti iedomāties ģimenes Rīgā, kas dzīvo dzīvoklī un var uzturēt divus transportlīdzekļus Rīgas centrā un arī blīvi sabūvētos mikrorajonos. Mēs redzam, ka ģimenes atsakās no otra auto un vajadzības gadījumā izmanto koplietošanas platformas.

Egija Gailuma, OX DRIVE līdzdibinātāja

Latvijas tirgus potenciāls ir augsts un tas katru gadu palielinās, ko apliecina lielais lietotāju skaits. Turklāt sabiedrība ir gatava pārejai uz videi draudzīgākām elektroautomašīnām. OX DRIVE ir apliecinājums tam, ka noteicošais faktors nav lētākais piedāvājums, bet gan vides jautājumi un inovācijas, ko sniedz elektroautomašīnas. Turklāt Latvijā augsts atbalsts un pieprasījums ir tieši Tesla automašīnām elektrotransportlīdzekļu nišā.

Pēc lietotnes datiem, galvenais koplietošanas platformas lietotājs dzīvo Rīgā un Pierīgā, tāpēc pērn Rīgas un Jūrmalas areāls paplašināts arī vairākiem Pierīgas rajoniem – Mārupi, Jaunmārupi, Ādažiem, Babīti, Ulbroku, Baložiem, Vecāķiem, Vadlaučiem  un citiem.

Viens no iemesliem, kāpēc Rīgas un Pierīgas iedzīvotāji ir atvērti koplietošanas platformas izmantošanai, tā ir alternatīva privātam transportam – lētākas lietošanas izmaksas salīdzinājumā ar degvielu, nav uzturēšanas izmaksas, bezmaksas stāvvietas Rīgas centrā, kā arī iespēja apbraukt sastrēgumus, izmantojot sabiedriskā transporta joslas, kā arī atbilst zaļā dzīvesveida principiem. OX DRIVE koplietošanas platformas dibinātāji ir četri jauni uzņēmēji – Egija Gailuma (Latvija), Kristiāns Karlsons (Latvija), Juhan Kaarma (Igaunija) un Kristaps Vasiļjevs (Latvija), kuri kopā izveidojuši uzņēmumu SIA “SPACESHIP”. Apvienojot līdzdibinātāju pieredzi, zināšanas un sasniegumus jaunuzņēmumu, tehnoloģiju inovācijas, koplietošanas pakalpojumu un finanšu sektora jomā, radītais produkts atšķiras tirgū ar daudz augstāku pakalpojuma kvalitāti un piedāvātajām iespējām tā saņēmējiem. TESLA ir OX DRIVE attīstītāju stratēģiska izvēle, ņemot vērā, ka tas šobrīd ir labākais piedāvājums nākotnes mobilitātē – augsta veiktspēja apvienojumā ar komfortu un ekoloģiju, bet uzņēmums izskata iespējas paplašināt autoparku arī ar citām premium klases elektroauto.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: