Parīzē aizliedz iekšdedzes dzinējus. Elektroauto atļauti
Šobrīd Franciju ir skāris karstuma vilnis un temperatūra nav vienīgais, par ko tās iedzīvotājiem ir jāuztraucas. Līdz ar to ir kāpis arī gaisa piesārņojums, kas licis valsts galvaspilsētai rīkoties.
Šobrīd Franciju ir skāris karstuma vilnis un temperatūra nav vienīgais, par ko tās iedzīvotājiem ir jāuztraucas. Līdz ar to ir kāpis arī gaisa piesārņojums, kas licis valsts galvaspilsētai rīkoties.
Lielākā daļa Francijas šobrīd piedzīvo neierastu karstumu. Nacionālā valsts laika aģentūra “Météo France” otrdienas pēcpusdienā ziņoja, ka to nodaļu skaitu, kas brīdina par karstuma viļņiem, ir palielinājies līdz 65. Un, lai padarītu dzīvi mazāk saulainu, Francijā tiks pārsniegts maksimālais gaisa piesārņojuma līmenis.
Saskaņā ar Airparif, kas uzrauga galvaspilsētas piesārņojumu, trešdienā tika pārsniegts ozona piesārņojuma slieksnis (noteikts 180 mikrogramos uz kubikmetru).
Lai mazinātu piesārņojuma problēma Parīzes atbildīgās iestādes aizliegs piesārņojošākos transportlīdzekļus no galvaspilsētas un tās apgabala, kas atrodas tieši ārpus pilsētas, ko sauc par “Petite Couronne”.
Tas nozīmē, ka pirmo reizi transportlīdzekļi, kas ir ar Crit’Air 3 uzlīmes, netiks atļauti uz ceļiem iekš A86 iekšpusē (skatīt zemāk). Tikai ar transportlīdzekļiem, kas reģistrēti 0, 1 vai 2, kā arī ar elektriskajiem transportlīdzekļiem, būs atļauts braukt.
“Mums ir jāsaskaras ar realitāti, kas ir, ka gaisa piesārņojums palielināsies, kad ir karstuma vilnis, kā tas notiek patlaban”
Francijas Ekoloģiskās Pārejas ministrs François de Rugy.
Parīze ir viena no vairākām pilsētām – kopā ar Lionu un Grenobli, kas izmanto Crit’Air sistēmu. Uzlīmes shēma piešķir numurus no 1 līdz 5 visiem transportlīdzekļiem, pamatojoties uz to, cik piesārņojoši tie ir. 5. līmeņa transportlīdzekļi jau ir aizliegti Parīzes centrā darba dienās, un no 1. jūlija Parīzē būs aizliegts 4. līmenis, kas pārsvarā aptver vecākus dīzeļmotoru modeļus.
No pieciem miljoniem reģistrēto transportlīdzekļu ar uzlīmi vairāk kā viens miljons transportlīdzekļu, kas reģistrēti lielākajā Parīzes reģionā, ir reģistrēti kā Crit’Air 3. 410’000 reģistrēto transportlīdzekļu ir ar Crit’Air 4 vai 5 uzlīmēm Parīzes reģionā.
Līdztekus dažu automašīnu aizliegšanai no Parīzes un tās reģiona pilsētas pašvaldība paziņoja arī par bezmaksas pilsētas autostāvvietām otrdien un trešdien, lai mudinātu autovadītājus atstāt savas automašīnas mājās un izmantot sabiedrisko transportu vai nepiesārņojošu transportu.
Papildus tam ātruma ierobežojums tiks samazināts no 130 km/h līdz 110 km/h uz automaģistrālēm šajā reģionā, savukārt ceļos, kur ātruma ierobežojums parasti ir 110 km/h, tas tiks samazināts līdz 90 km/h. Uz ceļiem, kur ātruma ierobežojums parasti ir 80 vai 90 km/h, vadītājiem būs jābrauc 70 km/h.
Viens reģiona mērs ir izteicis neparastu pieprasījumu. Sent Prix pilsētas mērs Val-d’Oise departamentā vēlas aizliegt nakts lidojumus Charles de Gaulle lidostā, lai cilvēki, kas dzīvo apkārtnē, var gūt labu nakts miegu ar logiem, kas atvērti karstuma viļņa laikā.
Rakstot Francijas veselības ministrei Agnès Buzynam, mērs sacīja, ka vēlas “pievērst viņas uzmanību veselības aspektiem un 300 000 iedzīvotāju veselības riskiem”.
Vārdi Franču valodā, ko būtu vērts uzzināt
- Satiksme – la circulation
- Elektriskā mašīna – un véhicule électrique
- Piesārņojuma pīķis – un pic de pollution
- Ātrums – la vitesse
Latvijas situācija
Arī Latvijas galvaspilsētā gaisa kvalitāte pasliktinās ar katru gadu. Tomēr, kā izrādās, iedzīvotājiem vairāk interesē īslaicīgs ekonomiskais ieguvums.
Iniciatīva par valsts atbalstu elektrotransporta iegādei
Iespējams, ja CSDD pie tehniskās apskates uzlīmes pieliktu vēl uzlīmi, kas, līdzīgi kā Francijā, apzīmētu, cik šī mašīna ļoti piesārņo vidi, tas veicinātu cilvēkiem pārdomāt savu izvēli par labu dīzeļdzinēja bezceļniekam, ja ikdiena noris pilsētā. Vēlāk, kad Rīga tam nobriedīs, būs viegli aizliegt problemātiskajās zonās iebraukt kaitīgākajiem transportlīdzekļiem.
Avots: thelocal.fr