Saņemti pirmie personām ar kustību traucējumiem pielāgotie elektriskie autobusi

0

AS “Nordeka” saņem pirmos personām ar kustību traucējumiem pielāgotos un ar elektrību darbināmos bezizmešu autobusus.

Vieta Ratiņkrēslam Nordeka Autobusā (publicitātes Foto)

Vieta ratiņkrēslam Nordeka autobusā (Publicitātes foto)

AS “Nordeka” saņem pirmos personām ar kustību traucējumiem pielāgotos un ar elektrību darbināmos bezizmešu autobusus.

“Nordeka” ieguldījumu plāns autobusu autoparka atjaunošanai sasniedz 22,5 miljonus eiro, līdz šim uzņēmums jau ir ieguldījis 12,5 miljonus, bet tuvākajos mēnešos ieguldīs vēl 10 miljonus, informēja “Nordeka” valdes priekšsēdētājs Genrihs Peršteins.

Universals OPP 907 Ventspilī
Universals OPP 907 Ventspilī (Publicitātes foto)

Kā ziņo jauns.lv, jaunie autobusi ir paredzēti, lai apkalpotu pasažieru pārvadājumus Cēsu, Limbažu un Siguldas reģionālajos maršrutos, kur “Nordeka” no 1.jūlijā gatavojās pilnā apjomā izpildīt uzņemtās saistības. Par pasažieru tiesībām braukt jaunos autobusos un valstij rēķināties ar zemākām izmaksām ir gatava turpināt iestāties arī tiesā. “Nordeka” šobrīd gatavo kasācijas sūdzību Senātam, lai pārsūdzētu  Valmieras administratīvās tiesas lēmumu atcelt vienošanās par līgumu izpildes pagarināšanu reģionālo maršrutu tīkla daļā “Cēsis” un “Limbaži, Sigulda”.

Martā un aprīlī kopā mēs saņemam 17 ar dīzeļdegvielu darbināmas mikroautobusus “Mercedes Benz Sprinter”, 10 bezizmešu autobusus “Universals OPP 907”, kā arī 37 “Iveco Crossway Line”, kas ir lielas ietilpības autobusi, 70% no uzskaitītajiem autobusiem ir īpaši pielāgoti personām ar kustību traucējumiem, tas ir būtisks papildinājums, jau reģionālajiem pasažieru pārvadājumiem sagatavotajam autobusu parkam.

“Nordeka” valdes priekšsēdētājs Genrihs Peršteins

Viņš piebilst, ka nedz jauna autoparka pasūtījumu, nedz pasūtījuma apstādināšanu nav iespējams izdarīt vienā dienā, tāpēc “Nordeka” paļaujas uz to, ka dzīvojam tiesiskā valstī un visas puses ir gatavas pildīt uzņemtās saistības.

Pēc Covid un Ukrainas kara izraisītajām krīzēm, kas ietekmēja gan mašīnbūves piegāžu ķēdes, gan kreditēšanas procedūru izmaiņas ar pastiprinātu finanšu risku izvērtēšanu, kopējais iegādes un piegādes process ir stabilizējies, tas ir kļuvis lēnāks, bet paredzams. Šobrīd 16-19 mēnešus sagatavošanas termiņš ir kļuvis par standartu ATD jaunajos noslēgtajos līgumos, mēs vienkārši bijām pirmie, kas saskārās ar nepieciešamību pēc pagarinājuma, jo startējām ar jaunā autoparka piedāvājumu. 

“Nordeka” valdes priekšsēdētājs Genrihs Peršteins

“Nordeka” uzskata, ka pārdomātas investīcijas dod iespēju konkurēt gan ar cenu, gan ar kvalitāti, no kā ieguvēja ir gan valsts, gan pasažieri.

Reģionālo maršrutu pasažieru pārvadājumiem “Nordeka” pielāgo arī uzņēmuma rīcībā esošos 14 tūrisma klases autobusu ar EURO 5 un EURO 6 dzinējiem, kas līdz ar efektīvāku degvielas patēriņu samazina arī izmešu daudzumu, kas nonāk vidē. Ja salīdzina ar tiem autobusiem, kas reģionālajā maršrutu tīklā šobrīd nodrošina satiksmi, tad “Nordeka” piedāvātajam komerctransportam atsevišķas izplūdes gāzu daļiņas ir mazākas pat par 30%.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: