Pret ūdeņradi: akadēmiķu, zinātnieku un inženieru atklātā vēstulē Parīzes olimpisko spēļu organizatoriem
120 akadēmiķi, zinātnieki un inženieri ir parakstījuši atklātu vēstuli, argumentējot, ka ūdeņraža transportlīdzekļi kavē pāreju uz zaļo enerģiju un ka Toyota tos nevajadzētu reklamēt Parīzes olimpiskajās spēlēs.
120 akadēmiķi, zinātnieki un inženieri ir parakstījuši atklātu vēstuli, argumentējot, ka ūdeņraža transportlīdzekļi kavē pāreju uz zaļo enerģiju un ka Toyota tos nevajadzētu reklamēt Parīzes olimpiskajās spēlēs.
Ilgtspējīgu autopārvadājumu centrs (The Centre For Sustainable Road Freight) ir nosūtījuši atklātu vēstuli Starptautiskās Olimpiskās komitejas prezidentam, Parīzes 2024. gada Olimpisko spēļu prezidentam un Parīzes 2024. gada transporta direktoram. Vēstuli parakstīja vairāk nekā 120 akadēmiķu, zinātnieku un inženieru no visas pasaules. Ar vēstules saturu var iepazīties šajā saitē.
Toyota izmanto Parīzes olimpiskās spēles, lai reklamētu ar ūdeņradi darbināmus automobiļus, autobusus un citus transportlīdzekļus ar ūdeņradi kā risinājumu klimata pārmaiņām. Tas ir zinātniski nepareizi saskaņots ar klimatneitralitāti. Videi draudzīgiem ūdeņraža transportlīdzekļiem ir nepieciešams 3 reizes vairāk elektroenerģijas. Tāpēc tiem ir vajadzīgas 3 reizes lielākas atjaunojamās elektroenerģijas ražošanas jaudas, un tie rada 3 reizes lielākas CO2 emisijas no pilnā ekspluatācijas ciklā.
Deivids Sebons (David Cebon), Ilgtspējīgu autopārvadājumu centra direktors
Toyota ūdeņraža transportlīdzekļu reklamēšana šādā veidā ļoti kaitē starptautiskajiem centieniem dekarbonizēt transportu, jo miljardiem cilvēku visā pasaulē, kas skatās olimpiskās spēles, tiks pakļauti nepatiesai un maldinošai informācijai. Tagad rūpniecībā un akadēmiskajās aprindās ir starptautiski atzīts, ka transportlīdzekļu elektrifikācija ir visefektīvākā iejaukšanās transporta nozares dekarbonizācijā.
tapec virsi un igauni razos un brauc ar biometanu nevis udenradi