“Rīgas satiksme” testē elektroautobusu

10

No 12. augusta “Rīgas satiksme” testē “Scania Citywide” elektroautobusu. Sākotnēji autobuss kursēs 12. autobusa maršrutā, taču lai veiktu pilnvērtīgāku testēšanu, tas tiks norīkots arī citos maršrutos.  

“Rīgas satiksme” testē “Scania Citywide”

“Rīgas satiksme” testē “Scania Citywide”

No 12. augusta “Rīgas satiksme” testē “Scania Citywide” elektroautobusu. Sākotnēji autobuss kursēs 12. autobusa maršrutā, taču lai veiktu pilnvērtīgāku testēšanu, tas tiks norīkots arī citos maršrutos.  

Elektroautobuss ir baltā krāsā un vizuāli atšķirsies no pārējiem “Rīgas satiksmes” autobusiem, taču tāpat kā jebkurā transportlīdzeklī, arī elektroautobusā, pēc iekāpšanas nekavējoties pasažieriem jāveic brauciena reģistrācija vai jāiegādājas biļete pie transporta līdzekļa vadītāja. Savukārt pieturvietas paziņos vadītājs.

Nākamo piecu līdz septiņu gadu laikā “Rīgas satiksmei” būs jānomaina ap 250 autobusiem un daļa no tiem jāmaina uz bezizmešu transportu. Šī gada martā “Rīgas satiksme” uzaicināja elektroautobusu un ūdeņraža autobusu ražotājus sadarboties testēšanā. Šobrīd savu elektroautobusu testa braucieniem piedāvājuši Scania Latvia (Scania Citywide) un  Solaris Bus & Coach Latvia (Solaris nUrbino 18 Electric), kura testus plānots uzsākt tuvāko dienu laikā.

Jauno transportlīdzekļu testēšana dažādos Rīgas maršrutos turpināsies divas nedēļas. Šajā laikā jāsaprot, kur izvietot uzlādes stacijas. Izmēģinājuma braucienos ir jāpārliecinās arī par enerģijas uzkrāšanas risinājumu piemērotību maršrutu tīklam, kā arī braukšanas paradumu ietekmi uz enerģijas patēriņu. Testus ir paredzēts veikt kā nepārtrauktu tirgus izpēti nākotnē plānotajiem publiskajiem iepirkumiem. Pirmajā iepirkumā “Rīgas satiksme” plāno iegādāties aptuveni 35 elektroautobusus. Tomēr to piegādei vajadzīgs laiks.

Elektroautobusu izmantošana prasa jaunas zināšanas un pieredzi, ko var iegūt gan nepārtraukti sekojot tirgus attīstībai, gan arī veicot praktiskus testus pilsētas satiksmē. Šādos izmēģinājuma braucienos ir jāpārliecinās par enerģijas uzkrāšanas risinājumu piemērotību maršrutu tīklam, uzlādes risinājumiem, kā arī braukšanas paradumu ietekmi uz enerģijas patēriņu. Testus ir paredzēts veikt, kā nepārtrauktu tirgus izpēti nākotnē plānotajiem publiskajiem iepirkumiem. Elektroautobusu iepirkumam paredzēts tērēt 20 miljonus eiro. 

Scania Citywide BEV tehniskie parametri:

  • 300 kW kopējā motoru jauda
  • 250 kWh baterija ar 650 V spriegumu
  • 300 kW maksimālā uzlāde ar pantogrāfu
  • 150 kW maksimālā uzlāde ar CCS
  • 22 kW maksimālā maiņstrāvas uzlāde ar Type 2

Uzlādēts viedoklis

Un pēkšņi vairs ne runas par ūdeņraža autobusiem/trolejbusiem pirmajā iepirkumā. Ņemot vērā tās likstas, kas RS bija ar ūdeņraža trolejbusu palaišanu, varētu būt, ka ir daudz grūtāk saskaņot jaunu iepirkšanu. Vai arī esošā valdība skrupulozāk skatās uz resursu izmantošanu, jo H2 transportlīdzekļi ir ievērojami dārgāki par bateriju. To pierāda arī Toyota Mirai.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
10 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
kriss77
16/08/2021 16:47

Varēja jau uzrakstīt kādus tehniskos datus ar. Cik daudz var nobraukt? Cik jaudīgs? utt…..
A tā sanāk tāds skops raksts..

Rūdis
Rūdis
Viesis
Atbilde  kriss77
16/08/2021 17:33

Galvenais ka ir Uzladets viedoklis, kas dedzīgi atkārto Elona Muska mantru – fool sells.

Kārlis Mendziņš
Atbilde  kriss77
16/08/2021 17:40

Paldies par ieteikumu! Raksts papildināts.

Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Kārlis Mendziņš
16/08/2021 19:23

Tad tagad par pantogrāfu: vai tas ir kāds standartizēts risinājums, tāds pats kā Ventspilī? Kāds tur ir spriegums?

Kārlis Mendziņš
Atbilde  Vankel
16/08/2021 19:27

Tur ir standarts, bet nav Scania lapā info, vai tāds tiek tur lietots.
https://www.scania.com/sg/en/home/products-and-services/buses-and-coaches/our-range/scania-citywide-bev.html

Zigis
Zigis
Viesis
16/08/2021 10:47

Rīgas satiksme izmanto vislētāko H2 ražošanas veidu, pasaules prakses norāda, ka no dabasgāzes radīta H2 izmaksas ir 1-2,5€ par 1 kg.
Tas ka viņi stacijā tirgo par 13€ bez PVN, tas jau ir bizness Rīgas satiksmes garā.
Tā kā braukšanas izmaksas priekš RS nav tik dārgas kā varētu likties, bet fuel cell tehnoloģijas gan vēl ir dārga, bet tas ir kamēr nav palaista to ražošana pamatīgā sērijā.
Ražotāji norāda, ka fuel cell pie tāda apjoma jau kā tiek ražoti elektroauto izmaksas ir tādas pašas kā iekšdedzes hibrīddzinējiem.
Pagaidām ražošanu uz pilnu jaudu notur uzpildes staciju trūkums.
Tapec visiem ražotājiem ir plāns sākt no otra gala, vispirms ražot vairāk komercauto (smagos), jo tiem uzpilde būtu kompānijas ietvaros un nav vajadzības pēc publiskas uzpildes.

PS bateriju cenas nepaliek stirpri mazākas ja salīdzina pēdējos 15 gadus, bet fuel cell cena no miljona ir samazinājusies llīdz saprātigam līmenim.

Gatis
Atbilde  Zigis
17/08/2021 15:59

Vispār jau akumulatoru cenas pēdējos 15 gados ir samazinājušās desmitkārtīgi.
Es personīgi vispār nesaprotu jēgu ņemties ap tām ūdeņraža šūnām.

Zigis
Zigis
Viesis
Atbilde  Gatis
17/08/2021 16:22

Bet nevar aizmirst par bateriju ingtermiņa pēdām ekoloģijā.

Kārlis Mendziņš
Atbilde  Zigis
17/08/2021 17:06

Šeit, lūdzu, nosaukt precīzus argumentus ar faktiem, vēlams ar salīdzināšanu. Uzlādēts ir vairākkārtīgi šo tematu pacēlis, tāpēc necentīšos “pierādīt savu patiesību”.

10
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: