“Rīgas satiksme” testē “Scania Citywide”

“Rīgas satiksme” testē elektroautobusu

No 12. augusta “Rīgas satiksme” testē “Scania Citywide” elektroautobusu. Sākotnēji autobuss kursēs 12. autobusa maršrutā, taču lai veiktu pilnvērtīgāku testēšanu, tas tiks norīkots arī citos maršrutos.  

Elektroautobuss ir baltā krāsā un vizuāli atšķirsies no pārējiem “Rīgas satiksmes” autobusiem, taču tāpat kā jebkurā transportlīdzeklī, arī elektroautobusā, pēc iekāpšanas nekavējoties pasažieriem jāveic brauciena reģistrācija vai jāiegādājas biļete pie transporta līdzekļa vadītāja. Savukārt pieturvietas paziņos vadītājs.

Nākamo piecu līdz septiņu gadu laikā “Rīgas satiksmei” būs jānomaina ap 250 autobusiem un daļa no tiem jāmaina uz bezizmešu transportu. Šī gada martā “Rīgas satiksme” uzaicināja elektroautobusu un ūdeņraža autobusu ražotājus sadarboties testēšanā. Šobrīd savu elektroautobusu testa braucieniem piedāvājuši Scania Latvia (Scania Citywide) un  Solaris Bus & Coach Latvia (Solaris nUrbino 18 Electric), kura testus plānots uzsākt tuvāko dienu laikā.

Jauno transportlīdzekļu testēšana dažādos Rīgas maršrutos turpināsies divas nedēļas. Šajā laikā jāsaprot, kur izvietot uzlādes stacijas. Izmēģinājuma braucienos ir jāpārliecinās arī par enerģijas uzkrāšanas risinājumu piemērotību maršrutu tīklam, kā arī braukšanas paradumu ietekmi uz enerģijas patēriņu. Testus ir paredzēts veikt kā nepārtrauktu tirgus izpēti nākotnē plānotajiem publiskajiem iepirkumiem. Pirmajā iepirkumā “Rīgas satiksme” plāno iegādāties aptuveni 35 elektroautobusus. Tomēr to piegādei vajadzīgs laiks.

  Bauskas reģionā un Pierīgā kursē elektriskie mikroautobusi

Elektroautobusu izmantošana prasa jaunas zināšanas un pieredzi, ko var iegūt gan nepārtraukti sekojot tirgus attīstībai, gan arī veicot praktiskus testus pilsētas satiksmē. Šādos izmēģinājuma braucienos ir jāpārliecinās par enerģijas uzkrāšanas risinājumu piemērotību maršrutu tīklam, uzlādes risinājumiem, kā arī braukšanas paradumu ietekmi uz enerģijas patēriņu. Testus ir paredzēts veikt, kā nepārtrauktu tirgus izpēti nākotnē plānotajiem publiskajiem iepirkumiem. Elektroautobusu iepirkumam paredzēts tērēt 20 miljonus eiro. 

Scania Citywide BEV tehniskie parametri:

  • 300 kW kopējā motoru jauda
  • 250 kWh baterija ar 650 V spriegumu
  • 300 kW maksimālā uzlāde ar pantogrāfu
  • 150 kW maksimālā uzlāde ar CCS
  • 22 kW maksimālā maiņstrāvas uzlāde ar Type 2

Uzlādēts viedoklis

Un pēkšņi vairs ne runas par ūdeņraža autobusiem/trolejbusiem pirmajā iepirkumā. Ņemot vērā tās likstas, kas RS bija ar ūdeņraža trolejbusu palaišanu, varētu būt, ka ir daudz grūtāk saskaņot jaunu iepirkšanu. Vai arī esošā valdība skrupulozāk skatās uz resursu izmantošanu, jo H2 transportlīdzekļi ir ievērojami dārgāki par bateriju. To pierāda arī Toyota Mirai.

  Pusmiljarda investīcijas: lielie ražotāji būvēs elektrisko kravas auto uzlādes staciju tīklu
“Rīgas satiksme” testē elektroautobusu 1
5 1 balsojums
Raksta novērtējums