Iniciatīva: SAPRĀTĪGU MAKSU PAR ELEKTROAUTO UZLĀDI
Elektromobiļu īpašnieki un entuziasti ir neapmierināti ar to, ka nesen tika paaugstināta uzlādes maksa e-mobi tīklā (līdz 53 centiem par minūti līdzšinējo 15 centu vietā).
Elektroauto īpašnieki un entuziasti ir neapmierināti ar to, ka nesen tika paaugstināta uzlādes maksa e-mobi tīklā (līdz 53 centiem par minūti līdzšinējo 15 centu vietā).
Nesenās cenas izmaiņas e-mobi tīklā ir bijušas pārāk straujas, palielinot cenas aptuveni 3.5 rezes (no 15 centiem minūtē līdz 53 centiem minūtē). Tādēļ tika pieņemts lēmums, izvietot iniciatīvu Manabalss.lv platformā, kā arī parakstīt atklātu vēstuli, kas līdz septembra beigām, tiks nosūtīta atbildīgajām iestādēm: Satiksme ministrijai, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai.
E-mobi izveidojot, valsts noteica cenu politiku, vadoties pēc principa, ka tā nedrīkst pārsniegt iekšdedzes dzinēja ekspluatācijas izmaksas. Ar jauno izcenojumu, šo principu nav iespējams izpildīt. Aicinām mūsu lasītājus, parakstīties Manabalss platformā: https://manabalss.lv/samazinat-uzlades-cenu-e-mobi-tikla-elektromobiliem/show
Saprotams, ka kolektīvie iesniegumi ministrijām, vai Ministriju kabinetam, vai valdības padotības iestādēm (piemēram, CSDD) diemžēl nav juridiski atrunāti. Uzlādēts.lv atbalstītā iniciatīva ir publicitātes instruments, kas parāda bezizmešu mobilitātes atbalstītāju kolektīvo nostāju – kā elektromobiļu īpašnieki, kuriem rūp ekoloģiju un apkārtējā vide, mēs pieprasām valsts atbalstu ne vien pie automobiļu iegādes, bet arī pie ekspluatācijas (proti, samazināt uzlādes izmaksas)!
Mums ir jāpauž neapmierinātība ar radušos situāciju, un jāpanāk tas, lai e-mobi uzlādes tīklā uzlādes maksa tiktu samazināta, lai būtu konkurētspējīga ar iekšdedzes automašīnu ekspluatācijas izmaksām! Pašreizējā situācijā tie būtu maksimums 33 centi par minūti. Tas ir ar pieņēmumu, ka degviela maksā 1,8 EUR/l, un iekšdedzes (benzīna vai dīzeļa) automašīnas patēriņš ir 6 l/100 km jeb 10,8 €/100 km. Elektroauto patēriņš ir aptuveni 20 kWh/100km. Tātad 20 kWh nedrīkst būt dārgākas par 10,8 €. 20 kWh ielādējas aptuveni 30 min, kas noved pie cenu griestiem – 0,33 EUR/min. Lai veicinātu turēšanos pie nospraustā Zaļā kursa un palīdzētu iedzīvotājiem sagaidāmajā krīzes periodā, protams, vēlams būtu atgriezties pie līdzšinējās 0,15 EUR/min uzlādes cenas.
Šobrīd izskatās, ka izdevīgāk ir braukt Ādažos uzlādēties
Manuprāt jau pieņemami būtu infrastruktūras maksa (Eur/min) + maksa par elektrību (Eur/kwh).
Tas tomēr ir adekvātāk, nekā aprēķins pēc minūtēm, jo savādāk pilnīgi reāli var sanākt, ka kāds ar lēnāku uzlādi maksā 2x vairāk par kwh nekā cits ar ātru uzlādes ātrumu…
Jau no paša sākuma to teicu, bet nu SatMin nebija ieinteresēti ko mainīt.
Saprātīgā cena būtu ne vairāk kā bija no paša sākuma: 0.15/min. Lietuvā joprojām lielaka uzlādēšanas stacijas daļa ir pa brīvu un tas dod lielo priekrošdocibu EV. Gadījumā kad 100 km uz EV maksa tāpat kā ICU, padara EV nekonkurētspējīgu, jo ar EV vairāk neērtības ikdiena dzīvē, īpaši EV lietotājiem, kuriem nav iespējas uzlādēties mājas.