Iniciatīva: SAPRĀTĪGU MAKSU PAR ELEKTROAUTO UZLĀDI

Elektromobiļu īpašnieki un entuziasti ir neapmierināti ar to, ka nesen tika paaugstināta uzlādes maksa e-mobi tīklā (līdz 53 centiem par minūti līdzšinējo 15 centu vietā).

e-mobi 2. kārtas ātrās uzlādes stacija Circontrol Rapid 50

Elektroauto īpašnieki un entuziasti ir neapmierināti ar to, ka nesen tika paaugstināta uzlādes maksa e-mobi tīklā (līdz 53 centiem par minūti līdzšinējo 15 centu vietā).

Nesenās cenas izmaiņas e-mobi tīklā ir bijušas pārāk straujas, palielinot cenas aptuveni 3.5 rezes (no 15 centiem minūtē līdz 53 centiem minūtē). Tādēļ tika pieņemts lēmums, izvietot iniciatīvu Manabalss.lv platformā, kā arī parakstīt atklātu vēstuli, kas līdz septembra beigām, tiks nosūtīta atbildīgajām iestādēm: Satiksme ministrijai, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai.

E-mobi izveidojot, valsts noteica cenu politiku, vadoties pēc principa, ka tā nedrīkst pārsniegt iekšdedzes dzinēja ekspluatācijas izmaksas. Ar jauno izcenojumu, šo principu nav iespējams izpildīt. Aicinām mūsu lasītājus, parakstīties Manabalss platformā: https://manabalss.lv/samazinat-uzlades-cenu-e-mobi-tikla-elektromobiliem/show

Saprotams, ka kolektīvie iesniegumi ministrijām, vai Ministriju kabinetam, vai valdības padotības iestādēm (piemēram, CSDD) diemžēl nav juridiski atrunāti. Uzlādēts.lv atbalstītā iniciatīva ir publicitātes instruments, kas parāda bezizmešu mobilitātes atbalstītāju kolektīvo nostāju – kā elektromobiļu īpašnieki, kuriem rūp ekoloģiju un apkārtējā vide, mēs pieprasām valsts atbalstu ne vien pie automobiļu iegādes, bet arī pie ekspluatācijas (proti, samazināt uzlādes izmaksas)! 

Mums ir jāpauž neapmierinātība ar radušos situāciju, un jāpanāk tas, lai e-mobi uzlādes tīklā uzlādes maksa tiktu samazināta, lai būtu konkurētspējīga ar iekšdedzes automašīnu ekspluatācijas izmaksām! Pašreizējā situācijā tie būtu maksimums 33 centi par minūti. Tas ir ar pieņēmumu, ka degviela maksā 1,8 EUR/l, un iekšdedzes (benzīna vai dīzeļa) automašīnas patēriņš ir 6 l/100 km jeb 10,8 €/100 km. Elektroauto patēriņš ir aptuveni 20 kWh/100km. Tātad 20 kWh nedrīkst būt dārgākas par 10,8 €. 20 kWh ielādējas aptuveni 30 min, kas noved pie cenu griestiem – 0,33 EUR/min. Lai veicinātu turēšanos pie nospraustā Zaļā kursa un palīdzētu iedzīvotājiem sagaidāmajā krīzes periodā, protams, vēlams būtu atgriezties pie līdzšinējās 0,15 EUR/min uzlādes cenas.

Iniciatīva: SAPRĀTĪGU MAKSU PAR ELEKTROAUTO UZLĀDI baneris2 2 scaled 1
Iniciatīva: SAPRĀTĪGU MAKSU PAR ELEKTROAUTO UZLĀDI 18056557 10212941347276372 4223870033069762362 o 1
balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
4 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
2222
2222
Viesis
01/10/2022 17:52

Šobrīd izskatās, ka izdevīgāk ir braukt Ādažos uzlādēties

Haralds
30/09/2022 14:06

Manuprāt jau pieņemami būtu infrastruktūras maksa (Eur/min) + maksa par elektrību (Eur/kwh).
Tas tomēr ir adekvātāk, nekā aprēķins pēc minūtēm, jo savādāk pilnīgi reāli var sanākt, ka kāds ar lēnāku uzlādi maksā 2x vairāk par kwh nekā cits ar ātru uzlādes ātrumu…

Raivis
Raivis
Viesis
29/09/2022 23:08

Saprātīgā cena būtu ne vairāk kā bija no paša sākuma: 0.15/min. Lietuvā joprojām lielaka uzlādēšanas stacijas daļa ir pa brīvu un tas dod lielo priekrošdocibu EV. Gadījumā kad 100 km uz EV maksa tāpat kā ICU, padara EV nekonkurētspējīgu, jo ar EV vairāk neērtības ikdiena dzīvē, īpaši EV lietotājiem, kuriem nav iespējas uzlādēties mājas.

4
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x