Toyota elektroauto ir klāt – C+pod! Ne gluži tas, ko gaidījām

0

Ilgi gaidītais Toyota elektroauto, kas nav paredzēts Ķīnai, ir klāt. Par automašīnu to gan reti kurš sauks. Toyota C+pod ir kompakts, videi draudzīgs un prasts transportlīdzeklis.

Toyota C+pod

Toyota C+pod

Ilgi gaidītais Toyota elektroauto, kas nav paredzēts Ķīnai, ir klāt. Par automašīnu to gan reti kurš sauks. Toyota C+pod ir kompakts, videi draudzīgs un prasts transportlīdzeklis.

Vēl nesen Toyota vadītājs Akio Toyoda izteicās, ka ap elektroauto ir sacelts pārlieku liels haips. Gada noslēgumā Toyota prezentē savu versiju par to, kādiem ir jābūt elektroauto – mazām, dārgām un ne īpaši spējīgām kūniņām.

Vai šis elektroauto darīs Akio Toyoda laimīgu? Četrriteņu bateriju elektriskais divvietīgs mopēds? Ar 9 kWh bateriju tas spēj veikt 150 km ar vienu uzlādi pilsētā. Ārpus pilsētas tādus diez vai gadīsies redzēt, jo maksimālais iespējamais ātrums ir 60 km/h. Motora jauda ir 9 kW (13 Zs).

Saskaņā ar preses relīzi, 2021. gadā Toyota pārdos C+pod “korporatīvajiem lietotājiem, pašvaldībām un citām organizācijām, kas ir izpētījušas jaunas iespējas bateriju elektrotransportlīdzekļu popularizēšanai”. Pārdošana privātpersonām ir paredzēta 2022. gadā.

C+pod cenas ir daudz zemākas nekā pilna izmēra automašīnām, bet, ņemot vērā C+pod iespējas, nevarētu teikt, ka tas ir pieejams:

  • X pakāpe: 1 650 000 Japānas jenas (13’000 €)
  • G pakāpe: 1 716 000 Japānas jena (13’600 €)

Par tādu summu gan saņem ļoti vienkāršotu versiju. Salona apsilde un ventilācija ir vēl atsevišķi jāpiepērk. Kāds lietots elektroauto par divreiz mazāku summu liekas loģiskāka izvēle.

Toyota C+pod specifikācijas:

  • Autonomija: 150 km (pilsētā)
  • Akumulators: 9,06 kWh (51 Ah, 177,6 V)
  • Maksimālais ātrums: 60 km/h
  • Aizmugures piedziņa
  • Maksimālā jauda: 9,2 kW (2,6 kW nepārtraukti)
  • Griezes moments: 56 Nm
  • Uzlādes ilgums: 5 stundas
  • Garums x platums x augstums: 2490 x 1290 x 1 550 mm
  • Garenbāze: 1780 mm
  • Pašmasa: 670-690 kg
  • Sēdvietas: 2

Uzlādēts komentārs

Renault pirms 10 gadiem arī atrādīja savu divvietīgo bateriju elektrisko mopēdu – Twizzy. 2012.g. tas bija vispirktākais lādējamais transportlīdzeklis Eiropā. Lielākās atšķirības starp šiem abiem ir sēdpozīcijas – Twizzy piedāvāja sēdvietas vienam aiz otra, un cena – Twizzy sākuma cena bija 6’990€ + 50 €/mēn bateriju līzings. Ar laiku Renault piedāvāja Twizzy arī ar tādu jaudu, lai tas spētu piedalīties satiksmē ārpus pilsētas.

Lai arī cik ļoti patiktos izsmiet šādus transportlīdzekļus, tie ir ļoti efektīvi, lai darītu savu darbu – pārvietotu <1.5 personu pa pilsētu, kur vidējais ātrums ir 30 km/h. Jā, tie nav seksīgi, bet tie ir ļoti loģiski. Ne par velti Āzijā tādi ir ļoti populāri. Renault pārvietoja Twizzy ražošanu no Spānijas uz Dienvidkoreju, lai ražošana būtu tuvāk pieprasījumam.

Lai vai kā, Renault vismaz kopā ar Twizzy prezentēja arī Zoe

Tas liek uzdot neērtu jautājumu – vai šis elektroauto, ja to tā var saukt, ir domāts, lai varētu pēc tam skaļi vaimanāt, ka neviens nepērk elektroauto? Varēja atdzīvināt Toyota iQ tā vietā…

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

3.8 4 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: