Toyota Mirai

Toyota Mirai labo pasaules rekordu nobrauktajā distancē ar vienu ūdeņraža uzpildi!

1003 nulles emisijas kilometri tika nobraukti uz koplietošanas ceļiem dienvidos no Parīzes Luāras un Šēras un Indres un Luāras departamentā, un attālumu un patēriņu sertificēja neatkarīga organizācija.

Brauciens sākās trešdien, 26. maijā, pulksten 5:43 no HYSETCO ūdeņraža stacijas Orlī un tika pabeigts, kad ar vienu uzpildi bija veikti 1003 kilometri. Rekorda mēģinājumā tika izmantots zaļais ūdeņradis(ūdeņradis, kas iegūts elektrolīzes ceļā), un vidējais degvielas patēriņš bija 0,55 kg/100 km, Mirai tvertnēm spējot uzglabāt 5,6 kg ūdeņraža.

Lai sasniegtu šo 1003 km distances rekordu, autovadītāji pielietoja “ekobraukšanas” stilu, taču ne īpašas metodes, kuras nevarētu izmantot ikdienas braucēji. Tomēr preses relīze nemin, cik ilgs laiks bija nepieciešams šī rekorda uzstādīšanā, lai varētu kaut aptuveni spriest, cik reālistiski ir šie rādītāji.

Pēc video redzamajiem kadriem, var noprast, ka Mirai tika braukts pa lēnākajiem ceļiem (potenciāli ievērojami zem atļautā maksimālā ātruma) un aiz automašīnas, kas radītu aizvēju. Starts notika tumsā un finišs notika tumsā – labākajā scenārijā tas prasīja aptuveni 18 stundas.

  Renault Group, Uber, BlaBlaCar un RATP apvieno spēkus ilgtspējīgas mobilitātes nodrošināšanai

Uzlādēts Toyota Mirai izmēģinājuma laikā patēriņš bija virs 1 kg/100 km, kas ir divreiz vairāk kā šajā rekordā. Lieki piebilst, ka Hyundai pagājušā gada vasarā uzstādīja rekordu, kurā veica 1026 km ar vienu uzlādi ar Hyundai Kona Electric. Ja salīdzinātu enerģijas kapacitāti, kas Hyundai Kona gadījumā ir 64 kWh, bet Toyota Mirai ir 186 kWh (1 kg H2 = 33.33 kWh), tad varam secināt, ka šie rezultāti nav pat tuvu salīdzināmi.

Šā pasākuma laikā Eifeļa torni pirmo reizi apgaismoja, izmantojot zaļo ūdeņradi un GEH2® ūdeņraža ģeneratoru, ko izstrādājis jaunuzņēmums EODev un kurā Toyota ir viens no akcionāriem.

Fakti un skaitļi

  • Ar vienu ūdeņraža uzpildi paveiktā distance: 1003 km
  • Ūdeņraža vidējais patēriņš: 0,55 kg/100 km
  • Atlikusī sniedzamība (kā liecināja automobiļa borta sistēma): 9 km

Un … ?

Toyota Mirai uz papīra spēj pieveikt 650 km, bet mūsu izmēģinājuma laikā šis rādītājs nokritās līdz 440 km. Pilsētā. Vidē, kur elektriskās automašīnas, tai skaitā ūdeņraža, strādā visefektīvāk.

  Covid-19 Latvijā nav ietekmējis pieprasījumu pēc elektroauto. 2020.g. 2. ceturkšņa statistika

Bija nepieciešamas aptuveni vismaz 18 stundas, ja ne 24, lai pieveiktu šo maršrutu. Ja paskatāmies Kursors.lv veiktos 1000 km izaicinājumus ar EV, tad redzam, ka EV šādu distanci pie reāliem braukšanas apstākļiem veic ātrāk. Nemaz nerunājot par izmaksām, kas ūdeņraža gadījumā Latvijas (un pat Baltijas) vienīgajā ūdeņraža uzpildes stacijā ir 16 €/kg.

Toyota vajadzētu atteikties no muļķošanās ar vieglajām automašīnām, jo šeit jau ir zaudēta cīņa, un pierādīt, ka nanoūdens tehnoloģija ir konkurētspējīga kravu pārvadājumos. Protams, joprojām ir atvērts jautājums, vai tā ir. Vismaz tagad Toyota sāk atzīt to, ko citi jau gadiem saka, ka vieglo automašīnu sektorā, ūdeņradis nav konkurētspējīgs. Varbūt pēc 10 gadiem arī sapratīs, ka kravu pārvadājumos ir līdzīgi.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Uzlādēts veikals. Viss Tavam elektromobīlim/elektroauto. Uzlādes stacijas, wallbox, kabeļi un aksesuāri.
Toyota Mirai labo pasaules rekordu nobrauktajā distancē ar vienu ūdeņraža uzpildi! 1
4 2 balsojumi
Raksta novērtējums
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Toyota Mirai labo pasaules rekordu nobrauktajā distancē ar vienu ūdeņraža uzpildi! 3