Teju trešdaļu iedzīvotāju valsts atbalsts motivētu izvēlēties elektroauto

0

Valsts atbalsts ir biežāk minētais faktors, kas mudinātu gandrīz trešdaļu jeb 27% iedzīvotāju apsvērt elektroauto iegādi, liecina “Citadele Leasing” veiktā aptauja.

Genesis GV60 uzlādējas pie Eleport uzlādes stacijas SKY Berģos

Genesis GV60 uzlādējas pie Eleport uzlādes stacijas SKY Berģos (Publicitātes attēls)

Valsts atbalsts ir biežāk minētais faktors, kas mudinātu gandrīz trešdaļu jeb 27% iedzīvotāju apsvērt elektroauto iegādi, liecina “Citadele Leasing” veiktā aptauja.

Biežāk tie ir iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem. Aptaujā 11% respondentu norādījuši, ka valsts atbalsts Latvijā ir pārāk zems.

Kā galveno iegādes kritēriju 24% min, ka elektroauto uzlāde maksā mazāk nekā degviela, savukārt 12% svarīgi ir tas, ka elektroauto ir ilgtspējīgāks transporta līdzeklis un nepiesārņo gaisu. Aptaujas dati liecina, ka valsts atbalstu un uzlādes izmaksas kā būtiskāku faktoru izceļ vīrieši, bet ilgtspējas nozīme svarīgāka ir sievietēm.

Raksturojot iemeslus, kas attur no elektroauto iegādes, 44% iedzīvotāji min attālumu, kādu elektroauto spēj veikt ar vienu uzlādi, 40% – augstas tirgus cenas, bet 30% – to, ka automašīnas ar iekšdedzes dzinēju joprojām ir krietni lētākas.

Kā liecina aptaujas dati, 28% no elektroauto iegādes attur tas, ka pieejamais uzlādes staciju tīkls nav pietiekami ērts un plašs. Tikmēr 27% norāda, ka bez īpašas infrastruktūras nav iespējams auto uzlādēt mājās, un, ka uzlāde aizņem pārāk ilgu laiku.

41% aptaujas dalībnieku norāda, ka elektroauto nevēlētos iegādāties. Šādu atbildi biežāk snieguši iedzīvotāji, kuri ir vecumā virs 50 gadiem, kā arī tie, kuri dzīvo ārpus pilsētu teritorijām.

“Citadele Leasing” vadītājs Latvijā Pēteris Plaudis norāda, ka elektroauto tirgus patlaban piedzīvo korekciju – ražotāji cīņā par klientiem samazina cenas un tirgū arvien biežāk pieejami budžeta klases elektroauto. Līdz ar to, cenām krītot un piedāvājumam paplašinoties, valsts atbalsts ar 4500 eiro atlaidi ir izlīdzinājis izmaksas, par kādām iespējams iegādāties līdzvērtīgas klases elektroauto un iekšdedzes dzinēja transporta līdzekli.

Šīs cenu dinamikas svārstības ir aktuālas lielā daļā pasaules, un šī tendence pamazām atnākusi arī līdz Latvijai, kur šogad novērojam pieprasījuma kāpumu pēc budžeta klases elektroauto modeļiem. Šāda situācija pirms pāris gadiem nebija iedomājama, jo elektroauto bija būtiski dārgāki par līdzīgas klases iekšdedzes dzinēju alternatīvām.

“Citadele Leasing” vadītājs Latvijā Pēteris Plaudis

Aptauju par elektroauto iegādi banka “Citadele” kopā ar pētījumu aģentūru “Norstat” veica 2024.gada maijā, tiešsaistē aptaujājot 1006 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: