Latvijā uz katru ātro lādētāju ir 16 elektroauto

0

Ātrie lādētāji ir nepieciešami, lai veiktu garākus braucienus ar elektroauto un mazinātu trauksmi. Latvijas situācija ir teju divas reizes labāka nekā vidēji Eiropā.

Eleport ultra ātrā uzlādes stacija

Eleport ultra ātrā uzlādes stacija (Publicitātes attēls)

Ātrie lādētāji ir nepieciešami, lai veiktu garākus braucienus ar elektroauto un mazinātu trauksmi. Latvijas situācija ir teju divas reizes labāka nekā vidēji Eiropā.

Publisko ātro lādētāju (ar jaudu virs 22kW, tipiski 50+kW) pieejamība un stratēģiska izvietošana uz automaģistrālēm kļūst arvien svarīgāka, pieaugot elektroauto skaitam.

2023. gada noslēdzot uz ES ceļiem bija aptuveni 3 miljoni elektroauto (BEV), un ir pieejami aptuveni 75’000 publisko ātro lādētāju, ziņo ACEA. Tas nozīmē, ka uz katru ātro lādētāju ir aptuveni 30 elektroauto. Pieskaitot no lādējamos iekšdedzes hibrīdus (PHICEV jeb PHEV), kas arī balstās uz to pašu uzlādes infrastruktūru, šī attiecība palielinās līdz aptuveni 52 lādējamām automašīnām uz vienu ātro lādētāju.

Elektriski uzlādējamu automašīnu skaits pret vienu ātro lādētāju Eiropā
Elektriski uzlādējamu automašīnu skaits pret vienu ātro lādētāju Eiropā (ekrānuzņēmums no ACEA.auto)

Tā kā elektroauto skaits turpina pieaugt, ātro lādētāju tīkla paplašināšana būs ļoti svarīga, lai apmierinātu elektrisko transportlīdzekļu lietotāju pieaugošās prasības.

Lai sasniegtu Eiropas ambiciozos CO2 emisiju samazināšanas mērķus, mums visās ES valstīs ir jāievieš elektriskie automobiļi masveida tirgū. Tas nenotiks bez plašas ātras un ērtas publiskās uzlādes infrastruktūras pieejamības visā reģionā. Ātrie lādētāji ir neatņemama pāreja uz nulles izmešu mobilitāti.

ACEA ģenerāldirektore Sigrida de Vrīsa

Latvijā uz vienu ātro lādētāju ir 16 elektroauto un kopā ar PHICEV skaits palielinās līdz 18. Tikmēr Igaunijā ir 10 (10) un Lietuvā ir 18 (27). Kā lielākais ātro uzlāžu tīkls Latvijā ir valsts veidotais un uzturētais e-mobi, kas, atšķirībā no Igaunijas nacionālā uzlādes tīkla, nebija limitēts uz Japānas uzlādes standartu un piedāvā plašu uzlādes tīklu visā valstī visām modernajām mašīnām. Eleport sevi pozicionē kā lielākais ultra ātrās (100+kW) tīkls Latvijā, kam noteikti cieši uz pēdām seko Virši-A, kas izvieto uzlādes stacijas savās uzpildes stacijās, un Ignitis On, kas šobrīd vairāk ir manāms pie Hesburger. Valsts akciju sabiedrības Latvenergo uzlādes tīkls Elektrum Drive, lai gan piedāvā daudz pieslēgvietu, nevar dižoties ar lielāko ātrās uzlādes pārklājumu, salīdzinot ar citiem.

Latvijā esošās uzlādes stacijas
Latvijā esošās uzlādes stacijas (ekrānuzņēmums no PlugShare vietnes)

Nesenajā e-mobilitātes forumā, ko rīkoja Moller Import, tika prezentēti dati, uzrādot, ka Latvijā kopsummā ir 11 elektroauto uz 1 uzlādes spraudni, kas ir ļoti tuvu ES rekomendācijai, ka attiecībai ir jābūt 10:1. Sūdzoties, ka nav, kur uzlādēties, tikai parādām nezināšanu un neizprašanu.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: