Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

VESPA ELETTRICA

Uzsākta Vespa Electtrica ražošana

2018. gada 10. septembris

Ilgi gaidītā elektriskā Vespa jau šomēnes tiek laista ražošanā. Populārais motorolleru ražotājs sola 200 km ar vienu uzlādi.

Daudzi Vespa fani zina, ka braukšana ar to liek justies tā, it kā ceļš zem riteņiem būtu Itālijas. Tām piemīt sava aura, īpašais skaņu tonis un aromāts – eļļas un degvielas kokteilis. Vismaz agrākajām tā bija.

Vespa jau sen runāja par elektrisko motorolleru. Šajā septembrī tas beidzot nonāks uz ražošanas lentes. Vespa Electtrica piedāvās pavisam citas skaņu frekvences un tās noteikti būs klusākas par iepriekšējām. Arī aromāts būs cits, t.i., nekāds. Piaggio Group, Vespa mātes uzņēmums, sola saglabāt jautrību braukšanas ziņā, piedāvājot līdz šim nepieredzētas izjūtas.

vespa elettrica

Šī Vespa atšķirsies no pārējām ar savu “viedumu”. Tā ne tikai piedāvās brauciens-braucējs tehnoloģijas, bet ar laiku tiek plānots, ka Electtrica spēs komunicēt ar mākslīgā intelekta sistēmām. Uz displeja tiks uzrādīta aktuālā informācija par ceļu, ko braucamrīks iegūs no citiem transportlīdzekļiem un infrastruktūras. Protams, arī ātrums un akumulatora stāvoklis tiks rādīts braucējam saprotamā manierē. Būs pieejami divi braukšanas režīmi – ECO un Power, lai apmierinātu vadītāja iegribas. Kā arī būs iespēja braukt atpakaļgaitā.

Vespa arī neskopojās pielikt klāt dažas nestandarta spējas šim elektriskajam mopēdam – tālvadības pults, USB lādēšanas ports, LED apgaismojums, Bluetooth savienojamība (zvani, sms, GPS), ko varēs izbaudīt ar jauno Vespa aplikāciju, signalizācija, riteņu ķēde un sēdekļa pārsegs.

vespa elettrica

Vespa elektriskais motorollers tiks aprīkota ar 2 kW jaudīgu motoru, kas spēs piegādāt īslaicīgi 4 kW lielu jaudu. Ar šādu motoru citi  mopēdi paliks tālu iepakaļ. Electtrica būs pieejama divās versijās – Electtrica un Electtrica X (hibrīds). Atšķirība starp abām versijām būs tāda, ka X, kas ir aprīkots dīzeļģeneratoru un mazāku bateriju, spēs veikt 200 km (ar pilnu bāku un akumulatoru), bet pilnīgi elektriskā versija spēs veikt 100 km. Lai Electtrica uzlādētu no mājas rozetes, būs nepieciešamas 4 h.

Klāt šim modelim Vespa piedāvā arī pielāgotu aizsargķiveri, kas ir pieskaņota motorollerim un mugursomu ar LED apgaismoju, iebūvētu bateriju telefonu lādēšanai un noņemamu muguras sargu.

 

Cena šim motorollerim vēl nav zināma, bet baumas klīst, ka tā varētu līdzināties dārgo modeļu klāstam no šī paša ražotāja. Potenciālie klienti varēs veikt rezervāciju oktobrī.

Avots: PiaggioGroup

Kārlis Mendziņš

Atrasts pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Uzsākta Vespa Electtrica ražošana 1

Komentāri

avatar
  Pieraksties  
Paziņojums no