Gaisa tilts, satiksme, VEFRESH

VEF apkaimes vadošie uzņēmumi iesaistās Gaisa tilta plānošanā

15.jūnijā atvērto inovāciju kustība VEFRESH kopā ar partneriem un vadošajiem VEF apkaimes uzņēmumiem, tiekoties ar Rīgas Domes (RD) priekšsēdētāja vietnieku Vilni Ķirsi, Satiksmes departamenta direktora p.i Jāni Vaivodu, sniedza rekomendācijas, kā arī pauda bažas par saistošo Gaisa tilta projektēšanas nolikumu, norādot uz gājēju, velosatiksmes un mikromobilitātes vajadzību nodrošināšanu.

Līdz 2026. gadam ir paredzēts noslēgt rekonstrukcijas darbus sen gaidītajā Gaisa tilta pārvadā. Apkaimes uzņēmumi pauž satraukumu, ka esošā auto un velosatiksmes intensitāte sastrēgumstundās rada bīstamus apstākļus iedzīvotājiem. Jau šobrīd tiek novērots, ka rīta stundās velosipēdistu skaits dažbrīd pārsniedz 500 lietotājus stundā, kas šķērso un dala 1.5m plato joslu ar gājējiem, kā arī mikromobilitātes lietotājiem,  turklāt šis skaits turpmākajos gados tikai pieaugs. RD priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis norāda, ka Gaisa tilts tiks modernizēts, atbilstoši mūsdienu sabiedrības prasībām – velo infrastruktūras integrēšana, gājēju un sabiedriskā transporta kustības uzlabošana.

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods uzklausīja un kliedēja apkaimes uzņēmumu identificētās problēmas, norādot, ka projekta prasības minimālajā sastāvā patreiz ir iekļauts gana vispārīgas, lai projektētāji varētu veikt datos balstītu izvērtējumu un piedāvāt pēc iespējas labākus risinājumus. RD pārstāvji novērtē nevalstisko organizāciju, un biedrību aktīvo iesaistīšanos Gaisa tilta plānošanas procesa jautājuma adresēšanā, pārstāvot iedzīvotāju un savu darbinieku vajadzības. RD sola ar starpziņojumu iepazīstināt sabiedrību.

  [Papildināts] Ziemas ceļojums uz Tallinu ar Nissan Leaf

Kā norāda inovāciju kustības VEFRESH vadītājs Viesturs Celmiņš, pētījumu un aptaujas dati, kā arī velo, gājēju skaitītāja dati uz G. Zemgala gatves ir pierādījuši, ka Gaisa tilts jau šobrīd nespēj apkalpot esošo mikromobilitātes satiksmes intensitāti. VEFRESH un LMT ir izvietojuši dažādus ar satiksmi saistītus IoT risinājumus VEF apkaimē, kā, piemēram, Latvijā pirmais velo un gājēju skaitītājs, satiksmes trokšņu un sabiedriskā transporta joslu monitorings un mikromobilitātes punkts. Esošie dati ļauj novērtēt gan satiksmes plūsmu, gan intensitāti, skaidri iezīmējot, ka ir nepieciešams tālredzīgs risinājums problēmu novēršanai. Tilta rekonstrukcijas darbu ietvarā ir jādomā ne tikai par tagadni, bet arī par nākotni, uzsverot, ka lietotāju skaits tuvāko 10 gadu laikā palielināsies divkārši.

Šobrīd izpildītājiem līdz 2023.gada martam ir jāizstrādā būvprojekts minimālā sastāvā, pēc kā tiks izsludināts konkurss uz būvprojektu.

Uzlādēts viedoklis

Lai gan šis nav gluži par tipiskajām Uzlādēts.lv tēmām, Gaisa tilta stāvokļa uzlabošana netiešā veidā skar ļoti plašu cilvēku daļu. It īpaši tos, kas nepārvietojas ar automašīnām. Uzlabojot šo posmu, tiks veicināta mikromobilitāte, kas attiecīgi arī samazinās vides piesārņojumu (SEG emisiju, trokšņa un siltuma) apkaimē.

VEF apkaimes vadošie uzņēmumi iesaistās Gaisa tilta plānošanā 1
balsojumi
Raksta novērtējums