Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Teslas pie Supercharger

Visi kļūdījās par Tesla

2018. gada 28. oktobris

Teju viss, ko apskatnieki un industrijas profesionāļi ir teikuši par Tesla nav piepildījies. Šis uzņēmums, kas iet pret straumi, turpina dzīvot un uzrāda aizvien labākus rezultātus.

Tesla vēsture ir bagāta ar gāšanas mēģinājumiem. Pat “Top Gear” savā raidījumā teica, ka viņiem dotie Roadster spēj noturēt uzlādi vien 5 minūtes. Bobs Lucs (Bob Lutz), bijušais GM, Ford, BMW un citu vadītājs, izteicās, ka steidzami jāpērk Tesla Model S, jo Tesla drīz bankrotēs un šī mašīna kļūs par kolekcionāru vērtību.

Tomēr Tesla turpina pastāvēt un šī gada trešais ceturksnis pierāda, ka vēl ilgi turpinās kaitināt savus nīdējus. Šajā ceturksnī automašīnu, saules paneļu un enerģijas uzglabāšanas sistēmu ražotājs ne tikai izpildīja savus ražošanas un piegādāšanas mērķus, bet arī nopelnīja ievērojamas naudas summas un uzņēmuma vērtība biržā jau atkal turpina augšupeju.

Tesla ģimenes bilde
Tesla “ģimenes bilde”. Avots: tesla.com

Šoreiz šī nav izņēmuma reize. Ražošana ir stabila un tuvojas maksimumam no šobrīd iespējamā, pārdodot vairāk automašīnas (ASV tirgū) kā Porsche, Mercedes-Benz un BMW. Model 3 ir vispārdotākā amerikāņu mašīna ASV un 4. aiz Toyota Camry, Honda Accord un Honda Civic. Model 3 ir viens no, ja ne pat visdārgākais pieejamais variants starp top 20 mašīnām, bet neapšaubāmi vismodernākais, drošākais un ar vismazākajām lietošanas izmaksām.

Uzņēmuma uzdrīkstēšanās riskēt un ticēt savai vīzijai ne pirmo ceturksni ar uzviju apgāž to, ko industrijas analītiķi un autoražotāju vadītāji izteikušies. Teju visi kļūdījās par Tesla finansiālajām spējām un izdzīvošanu. Iepriekš minētais Bobs Lucs paredzēja, ka Tesla bankrotēs 2012. gadā, tad 2013. gadā, tad 2015. gadā … Joprojām daudzi saka, ka Tesla nevajag uzticēties, bet vienlaicīgi viņi nespēj izskaidrot iespaidīgos skaitļus šajā ceturksnī. Visvairāk viņi nespēj saprast, kāpēc gan, lai cilvēki brīvprātīgi palīdzētu uzņēmumam izplatīt tā produktus. Viņi nesaprot, ka tas nav tikai, lai palīdzētu pārdot kaut kādus transportlīdzekļus, bet vairāk par to, lai palīdzētu mainīt pasauli.

Tesla Powerwall
Tesla Powerwall. Avots: tesla.com

Lai saprastu Tesla, ir jāsaprot, ka lielākās problēmas ne vienmēr ir tās, kas sākumā varētu likties. Uzņēmums ir pierādījis, ka sarežģītas situācijas ir atrisināmas. Tieši tāpat, kā citi uzņēmumi to ir darījuši. Tesla ir pierādījuši, ka ir spējīga veidot ilgtermiņa stratēģijas un izpildīt tās sekmīgi pat tad, ja tas nozīmē, ka cilvēki, kas nesaprot to, kas tiek darīts, nemitīgi saka citādāk. Piemēram, tika pārmests, ka nav ražotnes Ķīnā, ka tādēļ ražošanas izmaksas nebūs pašpietiekamas un ka tas novedīs pie bankrota. Tomēr Tesla ražošanas līnija turpina kļūt aizvien efektīvāka, samazinot savas izmaksas. Nākamgad, ja globālais pieprasījums turpinās augt ar lieliem tempiem, daļa tiks ražota Ķīnā. Tikai nākotnē, nevis jau no paša sākuma.

Tikmēr par katru pārdoto Model 3 tiek nopelnīti aptuveni 20%, kas ir krietni virs industrijas vidējā šajā segmentā. Pēkšņi Tesla nākotne ar paplašināšanos un peļņu vairs neliekas tik mazticama par spīti tam, ka daži uzskata, ka Īlons Masks (Elon Musk) ir traks. Pasaule pieder trakajiem.

Tesla Model 3
Tesla Model 3. Avots: tesla.com

Vislabākais šajā stāstā ir tas, ka nav runa par Tesla kā vienkāršu autoražotāju. Tesla arī ražo baterijas, kuru izmaksas turpina kristies, un saules paneļus, kuru pieprasījums aug, daļēji pateicoties bateriju cenu kritumam. Šīs baterijas izmanto ne tikai elektromobiļiem, bet arī mājām un pat elektrības tīklos. Tas viss kopā veido ainu, kurā Tesla ir nozīmīgs spēlētājs atjaunojamo energoresursu lauciņā. Pēkšņi Tesla veiksmīgais ceturksnis vairs neliekas kā viens izņēmuma gadījums, bet gan ilgi plānota darba pirmais nopietnais auglis.

Citiem vārdiem sakot, cilvēki, kas saka, ka to nevar izdarīt, lai netraucē tiem, kas to dara.

Tesla Solar Rooftiles
Tesla Solar Rooftiles. Avots tesla.com

Avots: Forbes

Kārlis Mendziņš

Atrasts pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Visi kļūdījās par Tesla 1
  • 2
    Shares

Komentāri

avatar
  Pieraksties  
Paziņojums no