Nissan Leaf

Nissan Leaf. Avots: nissan.com

Nissan prezentēja 2. paaudzes Leaf pagājušā gada septembrī. Tā jaunais vizuālais tēls tika ļoti novērtēts, bet bateriju paka lika daudziem vilties – piedāvāja tikai 240 km autonomiju un nāca ar pasīvo dzesēšanu. Tomēr jau drīzumā vajadzētu iznākt Leaf e-Plus, kam būtu lielāka bateriju paka un aktīvā dzesēšanas sistēma.

2018. gada Nissan Leaf bez šaubām ir ievērības cienīgs elektromobilis (ETL). Leaf ir pasaulē pārdotākais ETL un Latvijā arī tas ir cieņā (19% no Latvijas ETL ir Nissan), kas kopš iepazīstināšanas 2011. gadā ir piedzīvojis dažādas izmaiņas. Nissan bija parūpējušies, lai tie, kas aktīvi seko līdzi ETL jaunumiem, ar nepacietību gaidītu 2018. gada Leaf.

Kad tas tika prezentēts, jaunais izskats tika atzinīgi novērtēts, tāpat arī fakts, ka ir pieejama lielāka autonomija. Tomēr autonomijas palielināšana sev veda līdzi mazu vilšanos – tā nepiedāvāja grandiozas izmaiņas, daudziem atstājot Leaf par to ETL, kas joprojām nespēj veikt ceļu uz un no laukiem bez raizēm par uzlādi. Arī dzesēšanas sistēma palika vecā, ar kuru Leaf jau bija aprīkots pirms 7 gadiem un kas sevi bija pierādījusi kā neefektīvu garākiem braucieniem.

Nissan Leaf 2012
2012. gada Nissan Leaf. Avots: roadandtrack.com

Pēdējā laikā Nissan Leaf pārdošanas statistika nav tik iepriecinoša, salīdzinot ar gada sākumu. Konkurenti piedāvā lielāku vai līdzvērtīgu autonomiju pat par zemākām cenām.

2019. gada Nissan Leaf

Tomēr Nissan ir trumpis azotē. Jau 2018. gada prezentācijā tika minēts, ka 2019. gadā Leaf piedzīvos vēl vienu atjauninājumu – Leaf e-Plus. Šis modelis piedāvās gan lielāku autonomiju, gan aktīvo dzesēšanu. Būsim atklāti, vai to pirks ir atkarīgs no tā cenas. Ar aptuveni 400 km lielu autonomiju, tā cena priekš ASV tirgus būs 5’500 $ virs pašreizējās cenas, jeb sākot no 35’490 $. Tā kā Latvijā Nissan Leaf cena ir sākot no 35’900 €, tad e-Plus varētu maksāt nedaudz virs 41’000 €. Tas starp pašreiz pieejamajiem ETL Latvijā ir tīri pieklājīgs piedāvājums.

  • Cena – 41’000 € (2018. gada Leaf – 35’900 €)
  • Iespējamais nobraucamais attālums starp uzlādēm – ~400 km (285 km (WLTP))
  • Bateriju pakas lielums – 60 kWh (40 kWh)
  • Cena/nobraucamais attālums –  102.50 €/km (125.96 €/km)
  • Cena/kWh – 683.33 €/kWh (897.5 €/kWh)
  • Nobraucamais attālums/kWh – 6.66 km/kWh (15 kWh/100 km) (7.12 km/kWh (14.03 kWh/100 km))
Nissan Leaf uzlāde
Nissan Leaf uzlāde

Ja skatās cena/nobraucamais attālums datus, tad Latvijā lētāks variants ir tikai Hyundai Kona vai lietoti ETL. Vēl Renault Zoe ZE piedāvā līdzīgu cenu/autonomiju attiecību, bet ar mazāku autonomiju.

400 km lielā autonomija nodrošinātu to, ka vidējais latvietis, kas gadā nobrauc 17’000 km, lādētu šo mašīnu vidēji 42 reizes gadā, jeb retāk kā reizi nedēļā, pieņemot, ka tiek nobraukts līdz pēdējam un uzlādēts pilnībā. Ceļojums uz ārzemēm vairs nebūs problēma, jo aktīvā dzesēšanas sistēma parūpēsies par to, lai uzlādes laiki neievilktos, un iespēja izmantot CHAdeMo 100 kW iespējas nozīmētu, ka uzlādēm no 10% līdz 80% vajadzētu mazāk par 30 minūtēm. Tas ir adekvāti, lai izstaipītu kājas, aizietu uz tualeti un paķertu kādu dzērienu vai uzkodu garajam ceļam.

Ne tikai baterijas piedzīvos uzlabojumus, bet arī motors kļūs jaudīgāks un piedāvās vēl ātrāku paātrinājumu. Baumo, ka paātrinājums būs jaudīgāks par daudziem citiem ETL (protams, ne Tesla modeļiem).

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: