Volkswagen prezentē ID. EVERY1 tikai par 20 000 EUR. Vai VW būs tautas vāģis?
Klīst leģenda, ka Volkswagen reiz nozīmēja tautas vāģis un tas tāds arī bija – lēts, uzticams, ar patīkamu salonu, nosakot industrijas standartus.

Volkswagen ID.EVERY1 (Publicitātes attēls)
Klīst leģenda, ka Volkswagen reiz nozīmēja tautas vāģis un tas tāds arī bija – lēts, uzticams, ar patīkamu salonu, nosakot industrijas standartus.
Pēdējos gados Volkswagen ir cīnījies ar vienu krīzi pēc otras. Kā pagrieziena punktu varētu nosaukt dieselgate, pēc kuras uzņēmumam un visai grupai nācās sapurināties. Liekas, ka tomēr īsti uzņēmums nav beidzis purināties, bet ar jauno elektroauto, kas tika prezentēts pagājušajā nedēļā, ir cerības, ka Volkswagen ir atpakaļ pie savām pamata vērtībām – piedāvāt automašīnu, kas būtu tautas vāģis.
No leģendārā Beetle, līdz tikpat leģendārajam Golf – Volkswagen jau teju simts gadus piedāvā mobilitāti, kas liekas pieejama. Tomēr Beetle vairs neražo, bet Golf, līdz ko runa nav par plikāko versiju, maksā virs 30 000 EUR. Cilvēki, lai arī cik arī būtu brendam lojāli, aizvien biežāk sāk skatīties alternatīvas. Tautas vāģa spozme sāk izplēnēt.

Tomēr ir cerība, ka Volkswagen atkal kļūs par to, ko vēlas iegūt tie, kas meklē lētu un uzticamu automašīnu. Tāds solās būt ID. EVERY1. Ar sākuma cenu 20 000 EUR un dizainu, kas atgādina agrīnos Golf, bet modernā izpildījumā, ID. EVERY1 tas tāds arī varētu būt.
ID. EVERY1 papildina mūsu piedāvājumu, nodrošinot, ka katram klientam ir piemērots auto par atbilstošu cenu. Mēs esam apņēmušies elektroautomobiļus padarīt pieejamus ikvienam un kļūt par pasaulē vadošo lielapjoma ražotāju līdz 2030. gadam.
Volkswagen pasažieru auto vadītājs Tomass Šēfers (Thomas Schäfer)
Šis būs pirmais Volkswagen modelis, kas būs aprīkots ar jauno programmatūru, ko piedāvās sadarbība ar Rivian, kas ļaus lietotājiem pielāgot un atjaunināt savu automobili visā tā dzīves ciklā. Tiek uzskatīts, ka programmatūras sagatavošana ir galvenais iemesls, kamdēļ šis modelis būs pieejams tikai 2027.g. nevis ātrāk.
ID. EVERY1 pievienojas ID. 2all un ID. Concept GTI modeļiem Volkswagen Elektrisko pilsētas auto saimē, kas piedāvās maksimālu efektivitāti un plašumu kompaktā izmērā. Jaunā elektriskā priekšējo riteņu piedziņas MEB platforma nodrošina līdzsvaru starp kompaktiem izmēriem un praktiskumu. ID. EVERY1 sasniedz maksimālo ātrumu 130 km/h, savukārt tā 70 kW (95 ZS) elektromotors nodrošina vismaz 250 km nobraukumu ar vienu uzlādi. Ar 3 880 mm garumu tas izmēros atrodas starp up! un Polo, taču piedāvā vietu četriem pasažieriem un 305 litru bagāžas nodalījumu.

Būs cilvēki, kas teiks, ka tagad krosoveri ir vajadzīgāki nekā A vai B klases automašīnas. Arī tiem Volkswagen sola apmierināt niezi un piedāvās krosovera versiju. Interesanti, vai tas nozīmē, ka ID.3 arī būs krosovera versija un ID.4 būs hečbeka versiju. Būs arī cilvēki, kas prasīs, lai nosauc šai mašīnai 5 atšķirības no e-Up!, ko pārstāja ražot, jo “neesot pieprasījums”.
Un šādām mašīnām ir vēl viens efekts. Ja jauns elektroauto maksā 20 000 EUR, tad cik maksā lietots? Šogad un nākamgad parādīsies daudz jaunu elektroauto ar 25 000 EUR cenu, kas spiež lietoto cenām pielāgoties. Vairs nav tie laiki, kad pieprasījums ievērojami pārsniedz piedāvājumu un var turēt cenas lietotiem augšā. Cenu paritāte? Liekas, ka to sākam redzēt.
Future Volkswagen stratēģija: trīs soļi nākotnē:
- Panākumu veidošana: Stiprināt konkurētspēju un paplašināt modeļu klāstu. Papildu ieskats Elektrisko pilsētas automobiļu saimē sekos 2025. gada rudenī.
- Attīstība: Līdz 2027. gadam ieviest deviņus jaunus modeļus, tostarp ID. 2all un ID. EVERY1.
- Līderpozīciju nostiprināšana: Līdz 2030. gadam kļūt par vadošo lielapjoma ražotāju, piedāvājot drošākos, inovatīvākos un visvairāk pārdotos automobiļus.
Volkswagen ID. EVERY1 tehniskie parametri:
- Pieejams: 2027.g.
- Cena: no 20 000 EUR
- Piedziņa: FWD
- Motora jauda: 70 kW
- Maksimālais ātrums: 130 km/h
- Nobraucamais attālums ar vienu uzlādi: vismaz 250 km (WLTP)
- Bagāžnieka tilpums: 305 litri
- Sēdvietas: 4
Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!