Volvo, Daimler un Traton plāno uzlādes tīklu kravas transportlīdzekļiem
Smago kravas transportlīdzekļu ražotāji Eiropā – Volvo grupa, Daimler Truck un Volkswagen grupas Traton grupa – apvienojuši spēkus, lai izveidotu ātras uzlādes infrastruktūru.
Smago kravas transportlīdzekļu ražotāji Eiropā – Volvo grupa, Daimler Truck un Volkswagen grupas Traton grupa – apvienojuši spēkus, lai izveidotu ātras uzlādes infrastruktūru.
Trīs lielākie Eiropas kravas automašīnu ražotāji – Volvo grupa, Daimler Truck un Volkswagen grupas Traton grupa – paziņoja par plānu izveidot Eiropas lieljaudas kravas automašīnu un autobusu lieljaudas uzlādes tīklu.
Viņi parakstīja nesaistošu līgumu par jauna kopuzņēmuma ietvaros uzstādītu un ekspluatētu publisku uzlādes tīklu akumulatoru elektriskām lieljaudas tālsatiksmes kravas automašīnām un autobusiem visā Eiropā.
Kopīgais mērķis ir uzsākt un paātrināt uzlādes infrastruktūras izveidi, lai palielinātu klientu uzticību un atbalstītu ES pāreju uz klimatneitrālu transportu.
Iniciatīva atgādina elektroauto uzlādes tīklu IONITY, kuru arī izveidoja vairāki automašīnu ražotāji.
Saskaņā ar paziņojumu presei kopuzņēmuma līguma parakstīšanu var sagaidīt līdz 2021. gada beigām (tam nepieciešami normatīvie un citi apstiprinājumi), savukārt darbība sāktos 2022. gadā.
Partneri, kas ir dibinātāji, kopumā plāno ieguldīt 500 miljonus eiro – katrs ieguldīs vienādi (aptuveni 167 miljoni eiro) kopuzņēmumā. Paredzams, ka piecu gadu laikā tīkls sastāvēs no 1700 uzlādes punktiem, tomēr staciju skaits (galvenajās šosejas vietās un loģistikas un galamērķa punktos) un jaudas līmenis vēl netika atklāts.
Šis līgums ir nākotnes kopuzņēmuma pamats, kas vienlīdzīgi pieder trim pusēm un plāno sākt darbību 2022. gadā. Puses plāno kopā ieguldīt 500 miljonus eiro, lai uzstādītu un darbinātu vismaz 1700 augstas veiktspējas zaļās enerģijas. uzlādes punkti ir plānoti tuvu automaģistrālēm, kā arī loģistikas un galamērķa vietās piecu gadu laikā pēc kopuzņēmuma izveidošanas.
Domājams, ka uzlādes jauda būs MW līmenī (vismaz vairāki simti kW), tāpēc, ka liela attāluma elektrisko smago kravu transportlīdzekļu akumulatora izmērs ir ievērojami lielāks kā automašīnām, un tāpēc, ka Eiropā ir prasība ieturēt 45 minūšu obligāto atpūtas periodu, ko varētu izmantot uzlādei.
Koncentrējoties uz klientu vajadzībām, tiks ņemtas vērā dažādas lietojuma scenāriji. Bateriju elektrisko transportlīdzekļu parka operatori varēs izmantot gan ātro uzlādi, kas pielāgota 45 minūšu obligātajam atpūtas periodam Eiropā, gan arī nakts uzlādēm. “
Vēlāk paredzams, ka vairāk partneru pievienosies tīklam kā akcionāriem (piesaistot lielāku kapitālu), kas ļaus tīklu vēl paplašināt.
Ar laiku ir paredzēts ievērojami palielināt uzlādes punktu skaitu, meklējot papildu partnerus, kā arī valstu finansējumu. Plānots, ka topošais kopuzņēmums darbosies ar savu korporatīvo identitāti un atradīsies Amsterdamā, Nīderlandē. Nākotnes kopuzņēmums varēs balstīties uz tās dibinātāju plašo pieredzi un zināšanām lieljaudas kravu pārvadājumos.
Saskaņā ar Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) datiem Eiropai līdz 2025. gadam nepieciešami līdz 15 000 lieljaudas lieljaudas transportlīdzekļu valsts un galamērķa uzlādes punkti un līdz 2030. gadam – līdz 50 000, lai atbalstītu elektrifikāciju, kas nepieciešama emisiju mērķu sasniegšanai Eiropas Savienībā.
Manuprāt, kā prioritāti ir jānosaka tālo pārvadājumu – kravu un pasažieru – pārlikšanu uz dzelzceļu.