[Papildināts] Ziemas ceļojums uz Tallinu ar Nissan Leaf
Uz Tallinu un atpakaļ ir vairāk nekā 600 km. Uzlādēts.lv -14°C ziemā veica šo ceļu ar Nissan Leaf, kam jau vairāk nekā 200’000 km ir noskrieti.
Uz Tallinu un atpakaļ ir vairāk nekā 600 km. Uzlādēts.lv -14°C ziemā veica šo ceļu ar Nissan Leaf, kam jau vairāk nekā 200’000 km ir noskrieti.
Ceturtdienas rītā bija -14°C. Galamērķis ir Tallina, kurā ir darba darīšanas. Nākamajā dienā atpakaļceļš. Ņemot vērā, ka jāizbrauc mazs līkums gan turp, gan atpakaļ sanāk 311 km vienā virzienā. Kopā 622 km. Šoreiz transportlīdzeklis ir 2018. g. Nissan Leaf (40 kWh), kam jau aiz muguras ir vairāk nekā 200’000 km.
Ja vēlies skatīties šo ceļojumu Instagram stāstu veidā, ir izveidots highlights.
Priekšapsilde
Ņemot vērā, ka ir ārā tiešām ir ziemīgs, ir ļoti labi, ka var šai mašīnai caur aplikāciju palaist priekšapsildi. Tā kā Leaf tobrīd bija pie uzlādes stacijas, enerģija siltumam salonā bija no uzlādes ierīces nevis no baterijas. Vismaz tā man sākumā likās, ka vajag būt. Izbraucu nevis ar plānotajiem 100%, bet gan ar 95%.
Maršruts līdz Tallinai
Ņemot vērā, ka ar šo mašīnu pārvietojos jau kādu laiku, biju paredzējis pirmo uzlādi veikt Vitrupē, kas ir 100 km no sākuma. Tur vajadzētu nokļūt ar rezervi. Šo lokāciju izvēlējos dēļ skaistā skata un tamdēļ, ka nākamā uzlāde sanāk tālāk nekā patiktos.
Visas cerības, ka pa ceļam baterijas uzsils, jo noteikti negribēju piedzīvot tā saucamo coldgate, kad mašīna nelādējas ar pilnu jaudu, jo saudzē atdzisušās baterijas. Nissan savam nu jau 10 gadus vecajam modelim pat jaunākajās versijās neparedz aktīvo bateriju termoregulāciju, kas, manuprāt, ir ļoti liela inženieru kļūda. 10 gadi pieredzes un vienu no svarīgākajiem aspektiem nav izlabojuši. Ariya vismaz solās būt aprīkota jau standartā ar to.
Pēc Vitrupes plānoju Pērnavu, kur arī ieturētu pusdienas. Pēc tam jau uz Tallinu. Tieši tāds pats maršruts atpakaļ.
Vitrupe
Liels bija mans pārsteigums, kad Vitrupē ierados ar pēdējiem procentiem. Patēriņš šajos 100 km bija gluži kā Audi e-tron – vairāk nekā 30 kWh/100 km. Tas izskaidrojams ar to, ka baterija bija pilnīgi auksta, salons tāpat. Tātad daudz enerģijas tika veltīts, lai uzsildītu salonu.
Par laimi nebija pārsteigumu ar uzlādi šeit. Lādējās ar 42 kW jaudu, kas ir tuvu Leaf maksimālajam. Kamēr atbildēju uz ziņām un ierakstīju IG stāstus, tikmēr baterija bija uzlādēta, lai tiktu līdz Pērnavai. Tomēr drošs paliek nedrošs – apskatīju, kur lādēties, ja netieku tik tālu.
Pērnava
Pērnavā pie Parnu Keskus ir Eleport 100 kW uzlādes stacija. Tur nokļuvu ar rezervi. Pēc Vitrupes patēriņš normalizējās un bija zem 20 kWh/100 km. Salons jau bija uzsilis un rīta vēji norimuši. Kamēr mašīna lādējās, tikmēr es devos pusdienās. Vēl nebiju paēdis, kad mašīna jau bija gana uzlādējusies, lai nokļūtu līdz manam galamērķim Tallinā.
Tallina
Arī ceļš uz Tallinu nesagādāja pārsteigumus. Tur pie Eleport biroja ir 50 kW uzlādes stacija, pie kuras kamēr biju darba darīšanās ļāvu uzlādēties līdz 100%, lai nākamajā dienā bez raizēm nokļūtu līdz Pērnavai.
Tātad, lai ziemā nokļūtu līdz Tallinai, bija nepieciešamas 2 uzlādes pa ceļam. Šīs uzlādes prasīja 1h 20min, no kurām 40 minūtes tika veltītas pusdienām. Vidējais patēriņš šajos 311 km bija 20 kWh/100 km un tas izmaksāja 18.50 €.
Atpakaļceļš
Nākamajā rītā ar tūrismu nenodarbojos, bet devos uzreiz atpakaļ. Mašīna atkal auksta (ārā bija vien -10°C) un patēriņš atkal liels. Līdz Pērnavai netiku, tāpēc nācās lādēties benzīntankā Halingā, kas ir 30 km pirms Pērnavas. Tas, protams, izmainīja arī nākamās uzlādes vietu, kas tika plānota Salacgrīvā. Kamēr lādējās, nopirku logu šķidrumu, kura trūkums traucēja skatam uz ceļu.
Salacgrīva
Līdz Salacgrīvai nokļuvu ar rezervi, ka varētu braukt arī uz nākamo uzlādes staciju, bet nolēmu palikt šeit, jo te uzlādi varēju apvienot ar iepirkšanos vakariņām vietējā Top!. Pēc uzlādes nākamā pietura jau ir mājas ar mazu līkumu.
Rīga
Viss atpakaļceļš (311 km) prasīja aptuveni 6 stundas, no kurām kādas 40 minūtes tika pavadītas sastrēgumā uz G. Zemgala gatves.
Izmaksas
Jāpiezīmē, ka Eleport savos lādētājos cenas maina pēc biržas. Tieši todien biržā cenas bija augšā, tāpēc sanāca lādēties Pērnavā un Tallinā pa dārgo. Tikmēr Halingā ir Enefit Volt lādētājs, kas reiz bija slavenais Igaunijas valsts tīkls un tur fiksētā cena, kas nu jau ir lielāka kā tad, kad es tur biju.
- Sākuma uzlāde: 1.00 €
- Vitrupe: 6.15 €
- Pērnava: 11.26 €
- Tallina: 13.41 €
- Halinga: 6.28 €
- Salacgrīva: 5.55 €
- Kopā: 43.65 € jeb 7.01 €/100 km
Šoreiz sanāca padārgi. Ar elektroauto jau vispār ir tā, ka publiskā infrastruktūra ir dārgākais variants, jo var jau arī lādēt mājās/darbā/pie lielveikala. Interesanti, cik lētāk un vai vispār būs lētāk vasarā braukt to pašu maršrutu?
Otrs brauciens
Izbraucu šo pašu maršrutu otro reizi. Šoreiz ārā bija tikai -5°C turp un -1°C atpakaļ un bijām par vienu cilvēku vairāk mašīnā. Uzlāde notika Rīgā, Salacgrīvā, Pērnavā, Tallinā, Pērnavā, Salacgrīvā, Rīgā. Tas kopā izmaksāja 38.74 € jeb 6.22 €/100 km.
Šoreiz arī cenas Eleport tīklā bija zemākas, jo biržā cenas zemākas un efektivitāte nedaudz labāka, lai gan šoferis brīžiem iedomājās steigties ātrāk nekā atļauts un pieklājas. Nākamreiz jāizmēģina pie +5°C, lai saprastu, ko 10°C dod patēriņā un izmaksās.
Netīšām uzdūros šim rakstam, paldies par apskatu. Daži jautājumi: cik grādi bija iestatīti klimata kontrolei, vai beķu un stūres apslide tika izmantota, ar kādu ātrumu pārvietojies ārpus pilsētām? Apskatā pieminēji ka izmanto Leaf Spy, vari padalīties kādu obd ierīci izmanto?
Paldies!
Klimata kontrole bija iestatīta uz 17°C. Beņķi un stūre sildīja līdz iestājās komfortabla temperatūra. Ātrums atbilstoši atļautajam + pa virsu tik, lai atbilstu realitātei un iekļautos plūsmā.
Neizmantoju Leaf Spy. Man draugam ir un viņš vienreiz pieslēdza, lai apmierinātu manu ziņkāri. Nezināšu teikt par ierīci.
Viss labi, bet aizmirsi piebilst, ka baterija gan nav nokalpojusi tos 200k 😉
Jā, baterijai ir aptuveni 30k
Tad nu stāsti visu stāstu par akumulatoru – vai tas tikai mainīts garantijas ietvaros?
Jā, garantijas ietvaros, bet neko daudz vairāk nezināšu teikt. Tolaik nebiju īpašnieks.
Paldies par reālu dzīves piemēru!
Skaidrs, ka garākiem gabaliem šāda tipa auto nav tie parocīgākie. Bet nu aizbraukt jau var. Nu, ja, protams, būtu kāds jaunāks modelis ar 2x bateriju, tad cita runa, bet nu tur cena arī uzreiz iet kosmosā.
Naudas ziņā ieguvuma arī nekāds lielais šādos gabalos nesanāk, jo dīzelis jau mierīgi dabūs 5l/100km, ja netrako uz ceļa (mierīgi braucot kāds ekonomiskāks modelis dabūs arī zem 5l), benzīna modernāks nepārāk liels auto arī zem 6l pa šoseju var pavilkt. Ap ziemassvētkiem sanāca pabraukāt uz Tallinu, Tartu, tad starp uzpildēt piefiksēju, ka pat ar savējo mazo kompaktauto/mazo crossoveru ar 1.0 turbo benzīnu iekļāvāmies 5.6l/100km, bet nu tur gan laikapstākļi (slidens, netīrīti ceļi, vēl arī putenī trāpījām) nospēlēja savu un vidējais ātrums arī bija jūtami mazāks, kā tas būtu labos laiksapstākļos, bet pa pilsētu arī braucām. Līdz ar to dīzelis ar būs kādi 16-20 eur un benzīns kādi 23-27 eur. Elektroauto ieguvums sanāk ir braukāt no pa pilsētu, lādēt mājās utml. Tās 1h20min ar, protams, nav tas patīkamākais, jo iztērētu laiku atpakaļ neatgūsi un nopirkt arī nenopirksi. Ja var saplānot kopā ar pusdienām, tad vēl tā.
Jāņem vērā, ka šis priekš EV skaitās dārgs ceļojums. Var apskatīt šo pieredzes stāstu, kur par 150€ aizbrauca uz Nīderlandi un atpakaļ
https://uzladets.lv/celojums-ar-tesla-uz-holandi/
Kā arī mēneša vidējais tomēr bija 5.5€/100 km, izmantojot tikai publisko infrastruktūru. Ja būtu iespēja lādēt mājās vai darbā, tad izmaksas būtu krietni zemākas.
Paldies, jā šis arī labs stāsts. Tesla, protams, pavisam cits stāsts, pilnīgi cita cenu kategorija.
Man riktīgi patīk elektro auto ideja, bet nu pagaidām vēl ir dažādi praktiski jautājumi, kas īsti līdz galam nav atrisināti un kas sagādā neērtības.
Atļaušos ielikt video linku par vietējo ceļojumu ar eauto.
https://youtu.be/PJ8LZaKvsAA
Par 2x lielāku gaitas akumulatoru, lai savus maršrutus var izbraukt arī ziemā: Igaunijas taksometru uzņēmums 2014.gadā saviem ar KPFI atbalstu iegādātajiem 24kWh Leaf ielika autonomās apkures. Esot izdevies saglabāt auto garantiju.
Nu nezinu gan, viss atkarīgs no eauto, pirmie otrās paaudzes Leaf ir gana gļukaini, problēmas ar lādēšanu un arī padaudz tērē. Es pagājušajā vasarā ar visu ģimeni braucu Munameģi skatīties, auto pilns – divi pieaugušie, divi tīņi un 6gadīgs bērns, izbraucām gan Munameģi, gan vēl paņēmām klāt Voru, pa ceļam lādējos trīs reizes, lai gan būtu varējis izbraukt arī ar divām. Kopā 475km, 9 stundas (1h kopā uzlādei), 60kWh patērētas, izmaksas uz 100km 2.4 eiro jeb gandrīz 11.35 eiro kopā. Sarēķinot pret dīzeli, sanāca pusdienas Apē gandrīz par brīvu. Ziemā pie mīnus 15 patēriņš ir ap 19-20 kWh, kas sadārdzina pasākumu uz pusi, bet nu tas vienalga ir max 3.5-4 eiro uz simtu, ja lādē ar ātro emobi. Manā gadījumā auto nav novērots coldgate un atstājot pie vada ar apsildes taimeri, tas ir tieši tik silts, cik ir uzlikts iestatījumos, pie tam baterija ir silta un parasti pēc ccs uzlādes pirmos 10 km auto brauc uz gaisu, jo atlikušie km nekrītas nemaz. Baterijai jau 5 gadi un 122 tkm nobraukums, nolietošanās pazīmes nav novērotas, auto ir 2017. gada Ioniq ar 28kW jeb mazo bateriju, braucu otro ziemu. Links zemāk.
https://youtu.be/PJ8LZaKvsAA
Tikai “sīkas’ neērtības / paradumu maiņa salīdzinot ar ICE 😀
Nodomāju: tūlīt modīsies dīzelisti un rakstīs ķengas.
Kārlis uzdrošinājās publicēt ne tik “rozā” stāstu, par to viņam žetons.
200 tūkstoši kilometru nobraukums ir cienījami. Manējais dīzelis pie šī nobraukuma jau piedzīvoja turbīnas remontu. Gan jau ka ar Teslu LR šis ceļš tiktu pieveikts bez apstāšanās pa ceļam.
Atkarībā kādu Teslu – model S lūza kā traki garantijas ietvaros. It kā nedaudz saprotami – tas bija pirmais riktīgais modelis viņiem un vēl nebija pieredze un prasmes pietiekami. Palasot internetā, ko stāsta īpašnieki mati stāvus ceļas – citam tur elektromotori un kas tik vēl ne entās reizes jau mainīti. Protams, garantijas ietvaros jau pofig, bet, ja pašam par to jāsāk maksāt kādā brīdī, tad jau cits jautājums. Gan jau, ka jaunie modeļi tagad ir labāki, neesmu pētījis.
Es par Model 3.