5 īpašības, kas man nepatīk manā lietotajā Tesla Model 3

3

Lai gan vispārīgi man patīk savs pirkums, lietotajai Tesla Model 3 ir savas nianses, ko es vēlētos, lai tās būtu labākā stāvoklī.

Tesla Model 3 Saulrietā

Tesla Model 3 saulrietā

Lai gan vispārīgi man patīk savs pirkums, lietotajai Tesla Model 3 ir savas nianses, ko es vēlētos, lai tās būtu labākā stāvoklī.

Jau mēnesi, kā braucu ar savu 2019. gada Tesla Model 3 ar vairāk nekā 200 000 km noskrējienu, ko iegādājos no izsoļu lapas. Ņemot vērā, ka paņēmu tobrīd lētāko piedāvājumu, es sagaidīju, ka būs kaut kas, kas liks pavīpsnāt. Jau zināju par pāris lietām, kas nāk šī gada un ražotnes modeļiem jau no rupnīcas durvīm, piemēram, skaņas izolācija varētu būt labāka, bet tas mani mazāk uztrauca.

Pirms ķeramies klāt tām 5 īpašībām, kas manuprāt varēja būt labākas, gribu uzsvērt, ka kopumā es esmu apmierināts ar savu pirkumu.

Lielāks patēriņš nekā gaidīts

Protams, ir jāsaprot arī, ka dažādi braukšanas stili, klimata apstākļi un arī riepu izvēle ir no svara, kad runa ir par patēriņu. Šajā gadījumā es runāju par savu pieredzi, kas vismaz samazina šo faktoru izmaiņu.

Man iepriekš lietošanā bija Tesla Model Y, kas pat īsos braucienos ziemas spalgonī uzrādīja ļoti labu patēriņu. Tamdēļ man bija pārsteigums, kad mazākais Tesla Model 3 tērē vairāk. Viena no tehnoloģijām, kas Tesla nemitīgajā uzlabošanas ciklā nav paspējusi nonākt līdz manam 2019. gada modelim ir saucamais octavalve jeb siltumsūknis, kas spēlē zināmu lomu patēriņa uzlabošanā. Man šajās lietās gudrāks cilvēks teica, ka vēl ir jāņem vērā tas, ka vecajiem Model 3 bija iedots jaudīgais 239 kW (325 Zs) un līdz ar to mazāk efektīvais motors.

Ja man jautātu, es joprojām nebūtu gatavs piemaksāt par siltumsūkni mašīnā, bet, ja cena būtu līdzīga, izvēlētos to, kurai ir siltumsūknis. Manā pieredzē tā starpība ir aptuveni 15% starp Model 3 un Model Y pie maziem braucieniem, bet teju nekāda lielākos (vismaz 30 km) braucienos. Un tīri tamdēļ, ka man ir daudz mazu braucienu, pamanīju šo starpību.

Nesteidzīgā uzlāde

Es mašīnu saņēmu laikā, kad sāk palikt vēss un attiecīgi arī uzlādes, vismaz no sākuma, ir nedaudz lēnākas (angliskais termins – cold-gating). Man tas nebija pārsteigums, jo tomēr esmu 8 gadus ar elektroauto. Bet mani pārsteidza, cik nesteidzīga ir Tesla Model 3 uzlāde. Pēc EV-database šim modelim maksimālā jauda ir 170 kW, tomēr man vēl ir priekšā tas brīdis, kad redzēšu virs 100 kW.

2019.g. Tesla Model 3 Standard Range Plus uzlādes jaudas grafiks ziemā
2019.g. Tesla Model 3 Standard Range Plus uzlādes jaudas grafiks ziemā

Pat ar mazo triku, uzliekot navigācijā Tesla Supercharger kā galamērķi, lai mašīna sāktu sagatavot bateriju optimālai uzlādei, pēc 20 minūšu braukšanas uzlādes tempi nav tie, ar kuriem varētu lepoties. Nevarētu teikt, ka baigi kaut kas man dzīvē mainītos, ja es ietaupītu 10 minūtes, jo tamdēļ es nevarētu pienu nopirkt ātrāk. Tomēr mans “kasījiens” ir par to, ka citi ražotāji var ielikt baterijas uzsildīšanu kā atsevišķu funkciju, bet Tesla nez kāpēc tas ir iespējams tikai tad, ja navigācija dodas uz Supercharger.

Par Supercharger runājot, tā arī tur neesmu bijis, jo nav interese stāvēt rindā, lai “izbaudītu” 32 kW jaudu (uzlādes stacija ir pārslogota un lielāko daļu laika strādā ar samazinātu jaudu). Nesaprotu tos cilvēkus, jo īpaši taksometru vadītājus, kas tur ir gatavi gaidīt, lai lēni lādētos. Ja paskatāmies augstāk esošajā grafikā ar manu uzlādes sesiju 27. novembrī, tad teju visu laiku uzlāde ir bijusi virs 32 kW. Tikai pie 80% uzlādes jauda nokrītas zem 32 kW. Pielietojot vienkāršo matemātiku, kas dīvāna kečupa spečukiem būtu pielīdzināma kosmosa zinātnei, to pašu enerģijas daudzumu es ieguvu teju 2 reizes ātrāk un vēl nestāvēju rindā. Ja ierēķinām manu darba stundas likmi, es pat esmu ieguvējos, ja izvēlos Eleport nevis Tesla uzlādes staciju.

Mazāk vietas

Nevienu nepārsteigs, ka vidēja izmēra sedanam vieta iekšpusē būs mazāk nekā krosoveram. Es arī negaidīju neko daudz, jo biju jau iepriekš braucis ar Tesla Model 3. Priekšā sēžot, pat īsti starpības nav. Godīgi sakot, man pat labāk patīk braukšanas pozīcija mazākajā Model 3. Tikai tad, kad sakrāmēju abus bērnu sēdekļus, sapratu, cik ļoti liela atšķirība ir starp Tesla Model 3 un Tesla Model Y. Štrunts par bagāžnieka tilpuma un izmēra atšķirībām, bet tieši otrā rinda ir tā, kas mani pārsteidza.

Izmēru salīdzinājums starp Tesla Model 3 un Tesla Model Y
Izmēru salīdzinājums starp Tesla Model 3 un Tesla Model Y

Kad testēju DongFeng Box (apskats drīzumā sekos), kas nebūt nav tik garš kā Tesla Model 3, es attapos, ka pat tajā ir vairāk vietas otrajā rindā. Nav tā, ka tur būtu kritiski maz vietas, bet man kaut kā prasītos daži centimetri vairāk, lai bērniem būtu grūtāk aizniegt priekšējo beņķu aizmugures. Es esmu starp tiem cilvēkiem, kas izvēlas mazāk vietas bagāžniekā, ja var iegūt vairāk vietas otrajai rindai.

Neskaidrās remonta izmaksas

Kā jau minēju, mašīna pie manis nonāca jau ar vairāk nekā 200 000 km noskrējienu. Lai gan tehnisko izgāja pa 0, es tomēr vēlējos, lai speciālisti apskata mašīnu un to novērtē. Tamdēļ es savu Tesla Model 3 aizvedu pie viena no servisiem, ko es zinu, ka māk aprūpēt Tesla mašīnas. Izsenis Latvijā slaveni ir Grobiņas T-Serviss, jau kādu laiku Piņķos ņemas Tesla Service, bet no OX Drive atdalījās viņu servisa daļa OX Works, kas atrodas Sarkandaugavā. Tāpat arī jebkurā servisā, kur ir cilvēki ar normāli funkcionējošu galvu, var ritošo apkopt. Šie vienkārši ir tie, kas man nāk prātā, ja gribās specializētu prātu pretim.

Esmu aizvedis savu pie OX Works, kur man pastāstīja par stāvokli, kādā faktiski atrodas ritošā. Vēl nezinu, cik tas maksās, bet nu priecīgs es nedevos mājās. Varbūt par skaistām acīm iedos kādu skaistu atlaidi, lai jaunajā gadā brauktu ar svaigu ritošo. Šis faktors man bija un joprojām ir tas pats biedējošākais, kad iegādājos lietoto Tesla Model 3. Skaidrs, ka garantija ir cauri, jo tā bija tikai līdz 160 000 km, bet vismaz mani novērojumi par baterijas stāvokli liek domāt, ka ritošā ir vienīgais, par ko man jādomā.

Īlona faktors

Uzreiz pateikšu to, ko esmu vairākkārtīgi teicis – Īlons no politiskā aspekta ir kaka. Ja viņa uzņēmumi nenodarbotos ar tik veiksmīgiem panākumiem, kas maina industrijas, sabiedrība jau sen būtu viņu norijusi bez sāls. Viņš bieži ir teicis lietas pareizi, bet arī nereti ir pateicis kaut ko, kas arī man ir nepieņemami. Piemēram, viņa viedoklis par Krievijas karu Ukrainā vai arī nesenie izteicieni par Vācijas AfD partiju.

Autoindustrijā nav ierasts, ka vadītājs ir tik sociāli ietekmīga personība. Un Īlons ir ļoti ietekmīgs. Joprojām uzskatu, ka kopējā bilance viņam ir ar pozitīvu zīmi, bet tie daži izteicieni liek sabiedrībai polarizēties. Ir cilvēki, kas zvērējuši nekad nepirkt Tesla mašīnu dēļ viņa, ir tādi, kas uzliek uzlīmi, sakot, ka “nopirka pirms uzzināja, ka Īlons ir traks”.

Šis Īlona faktors ir kādu reizi arī uzņēmumam nospēlējis par sliktu, lai gan var redzēt, ka ilgtermiņā uzņēmums no tā ir ieguvis ļoti daudz. Analītiķi pat spriež, ka šī gada uzņēmuma vērtība (kas ir rekordaugsta) vēl ir sīkums, salīdzinot ar to, kas sagaidāms nākamgad.

Noslēgumā

Gribētos jau, lai arī vecajām mašīnām varētu pielikt tās fiziskās fīčas, kas padara to pieredzi vēl labāku, bet, teiksim, tāda funkcija kā baterijas priekšapsilde gan būtu viegli atrisināma. It īpaši, ja var nopirkt speciāli tam paredzētu rīku, kas palaiž priekšapsildi pēc pogas nospiešanas…

Un tomēr par spīti visam, Tesla ir viena no labākajām mašīnām, ko var nopirkt. It īpaši, ja runājam par lietotām elektriskajām mašīnām. Pateicoties atjauninājumiem, tā arī neliek justies, ka tiek braukts ar novecojušu modeli. Protams, nav siltumsūknis, skaņas izolācija vai matricas lampas, kas ir jaunākajiem modeļiem, bet tas netraucē sekot līdzi, kas sagaidāms ar programmatūras atjauninājumu.

Vai es rekomendētu kādam citam iegādāties lietotu Tesla Model 3 ar tik lielu noskrējienu? Ja cilvēks zina, ko sagaidīt un ir gatavs potenciāli ieguldīties, jā. Nav arī noslēpums, ka citas mašīnas, piemēram, Volkswagen ID.4 vai, ja gribās nedaudz glanci, Audi e-tron, ir tagad ļoti labās cenās. Galvenais saprast, ko sev līdzi nes lietota automašīna.

Šis ir trešais raksts no rakstu sērijas par Uzlādēts.lv lietotā elektroauto piedzīvojumu 2.0. Ja ir kādi jautājumi, ko vēlies, lai aprakstu, droši raksti komentāros

Šis būs garš process mums visiem kopīgi un, lai sekotu personīgāk līdzi, aicinu piesekot man Threads vai X platformās, kur tad arī mēģināšu uzturēt to personīgo saikni. Tāpat arī droši iepazīstieties ar Uzlādēts.lv lietotā elektroauto piedzīvojumu 2.0 rakstu sēriju:

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

4 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
3 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Jānis
Jānis
Viesis
27/12/2024 19:35

Uzlādes jauda nepietiekoša, tas ir retorisks jautājums vai mazāka salīdzinot ar iepriekš braukto Tesla model Y?

Dmitrijs
Dmitrijs
Viesis
27/12/2024 16:08

Dīvaini, ka klīrens mūsu valstī tiek nonievelēts, kad salīdzina SUV un Sporta auto. Es tam pievēršu vairāk uzmanības nekā AWD. Apmales mums vēl netaisa zem 14cm, kā arī šad tad var uzsēsties uz vēdera ceļa vidū.

3
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: