Cik daudz ir jānobrauc ar Tesla, lai zaudētu 10% baterijas?
Ir daudz mītu par to, ka baterijas ir jāmaina pēc noteikta laika, jo tās būs pārāk degradējušās. Tesla, izlaižot savu ikgadējo ietekmes uz vidi atskaiti, ir atklājuši, cik daudz kilometru ir jānobrauc, lai zaudētu 10% bateriju oriģinālās kapacitātes.
Ir daudz mītu par to, ka baterijas ir jāmaina pēc noteikta laika, jo tās būs pārāk degradējušās. Tesla, izlaižot savu ikgadējo ietekmes uz vidi atskaiti, ir atklājuši, cik daudz kilometru ir jānobrauc, lai zaudētu 10% bateriju oriģinālās kapacitātes.
Viena no lielākajām jauno elektromobiļu pircēju bažām ir akumulatora stāvokļa pasliktināšanās, kas laika gaitā samazina iespējamo nobraukumu ar vienu uzlādi. Tas ir arī svarīgs aspekts, lai padarītu elektroauto iekārojamākus. Jo ilgāk akumulators var darboties, jo ilgāk tas var saglabāt automašīnas vērtību un jo ilgāk tas pasargās sevi no nodošanas cirkulārajā ekonomijā līdz beigās nonāks pārstrādē.
Par Tesla akumulatoru darbību ir visvairāk datu, jo par šī ražotāja automašīnām ir vislielākā interese. Pats uzņēmums neregulāri ziņo par savu akumulatoru darbspēju. Šoreiz kopā ar ietekmes uz vidi novērtējumu par 2020. gadu, Tesla ir dalījušies ar datiem par Model S un Model X akumulatoru degradāciju attiecībā pret nobraukto distanci.
Dati rāda, ka nobraucot 200’000 jūdzes jeb 320’000 km, akumulatorā joprojām ir 90% no oriģinālās kapacitātes. Jāņem vērā, ka pirmos 160’00 km degradācija ir straujāka nekā nākamajos.
Tesla akumulatori ir paredzēti, lai pārdzīvotu transportlīdzekli. Mēs lēšam, ka tipiskais transportlīdzeklis tiek nodots metāllūžņos pēc aptuveni 320’000 kilometriem lietošanas ASV un aptuveni pēc 240’000 kilometriem Eiropā.
Tesla ietekmēs uz vidi atskaite par 2020. gadu
Dati attiecas tikai uz Model S un Model X, kas ražošanā ir krietni ilgāku laiku, taču Tesla apgalvo, ka Model 3 akumulatoru baterijas ir paredzētas 500’000 jūdzēm (800’000 km), un autoražotājs vēlas, lai nākamās paaudzes baterijas ilgst 1 miljonu jūdzes (1’600’000 km).
Šajā atskaitē Tesla arī piemin, ka pārstrādā 100% no savām lietotajām/bojātajām baterijām, no kurām atgūst 92% materiālu.
Uzlādēts viedoklis
Pie tādas degradācijas ir tiešām jādomā, kā labāk pielietot baterijas pēc automašīnas mūža. Acīmredzamais risinājums ir stacionārās enerģijas uzglabāšanas sistēmas, bet tik pat labi varētu arī izmantot jaunu mašīnu ražošanā pat bez pārstrādes pa vidu.
Vēl viena lieta, kas jāpiezīmē – lielākas baterijas mazāk degradējas, jo tās piedzīvo mazāku slodzi. Tas ir īpaši svarīgi, izvēloties lietotus elektroauto. Protams, kurš gan pērk Tesla, lai ar to brauktu maigi?!
Bus vien uz Tolmetu javed tulit , kamer vel aluminijam laba cena ! Bildite pielikuma .
Jā, pamanīju ka Eiropā sola mazāku mūžu. Vai tam ir kāds skaidrojums?
Cita starpā – vai ar lielo displeju nav bijušas problēmas? Bija skandāls par atmiņas pārpildi.
Hmm…
Neesmu lasījis oriģinālo ziņu, bet vai ar tekstu “Mēs lēšam, ka vidējais transportlīdzeklis tiek nodots metāllūžņos pēc aptuveni 320’000 kilometriem lietošanas ASV un aptuveni pēc 240’000 kilometriem Eiropā.” nav domātas lietotāju paražas ASV un Eiropā kopumā? Un nav runa specifiski par Tesla?
Manuprāt te Tesla tikai grib pateikt tikai to, ka parasti tad, kad vairums lietotāji savus auto nodod pārstrādei, Tesla akumulatori ir degradējušies tikai par 10%.
Tādā veidā grib norādīt uz Teslas akumulatoru uzticamību un to ka faktiski ir lietojami daudz ilgāk nekā parasti lietotāji lieto savus auto?
Jā, tas varētu būt izskaidrojums.
Jā ,displejā nācās mainīt mikroshēmu, pats izņēmu noMCU (liela displeja) videokarti ar mikroshemu , ar OMNIVA aizsūtīju uz Viļņu, tur pārlodeja pārdzina datus no vecās un atsūtīja atpakaļ. izmaksāja 500eur plus daži eur OMNIVA pat sūtīšanu. Tas 4 dienas aizņēma , bet tikmēr no kolēģa teslas bloku ieliku – auto dīkā nestāvēja. Nu jau gadu bez problēmām. Teslu neinformēju- bet domāju ka viņi redz auto problēmas .Pēc pāris nedēļam e-pastā atnāca TESLAs piedāvājums to izdarīt garantijas kārtībā . Bet mašina jādzen uz autorizētu Tesla servisu.
Bija iespēju sūtīt uz Dāniju vēl lētāk , bet Lietuvā meistars bija personīgi satikts pērkot auto – tāpec izvēlējos nedaudz dārgāku pakalpojumu. Tagad šito remontu arī Grobiņā dara ja vajadzīgs.
Visu cieņu Teslas servisam – USA viņus piespieda to darīt un arī Eiropā to dara. Ar VW un dīzeļiem tā nebija.
Nebiju iedomājies ka Grobiņa ir nopietni ņemamā…
Pec raksta spriežot es braucu ar norakstamu Tesla S (250 t km) 2013 gads . Braucu un esmu apmierinats . Vel joprojam varu ap 350-380 km nobraukt .
Ziemā arī tikpat?
Protams ka ziema kadi 50-70 km mazāk – atkariba no t laukā. Bet sevišķi nekadas lielas problemas tas nerada . Ziema daudz vairak prieku sagada ka salons vienmer no rita silts , var atstat sildities ari uz stundu mašinu atstajot ,ka ari ar aplikaciju no telefona klimatu vadit .
Tev vēl palikuši 70 t kilometru 🙂
Rakstā ir minētas 200 t jūdzes.
Pēc tam navigācija automātiski ieliks ceļu uz tuvāko Tolmet 😀
Diez vai Tolmets spēs pārstrādāt akumulatoru 🙂
Interesanti, kā Tesla praktiski savāc vecos akumulatorus?
Mums būs jāved uz Vāciju?
Ja kādam ir beigts elektroauto akumlātors dodiet ziņu, man ir THINK City (6gab) kas priecātos iegūt litija akumlatoru. Standatrā viņiem ir ZEBRA(izkausetās sals akumlators) Uz Vāciju nevajag bateijas sūtit – tepat no rokām izķers.
Tas gan izskatās drusku traki – iestūķēt jebkuru akumulatoru jebkurā auto. Var jau visu ko, bet vai pūles ir tā vērtas?
Es gan domāju, ka ja cilvēkam auto apmierina, tad kāpēc gan ne.
Nav jau tas nemaz tik sarežģīti (pats saliku LTO akumulatorus savai saules sistēmai) un cik zinu Think City ir plastikāta virsbūve, kura braucot pa mūsu ceļiem būs lietojama daudz ilgāk nekā daudzas no šodien ražotajām jaunajām mašīnām.
Nav jau daudz tādas mašīnas kurām par koroziju nav jāuztraucas te var pieminēt BMW i3. Nezinu vai visi kas brauc ar BMW i3 par to domā, bet iespējams tas ir viens no BMW i3 popularitātes stūrakmeņiem. Vēl varbūt kādreiz būs (cerams ka kaut kad beidzot nonāks līdz reālai ražošanai) pieejams būs Sono Sion.
Diez vai i3 pērk tādēļ ka tam ir ogļšķiedras virsbūve.
Jā, man arī ir pieredze ar LiFeP akumulatoriem, pārtaisīju MTZ-05 motobloku braucamu ar elektrību.
Tādēļ arī tādas šaubas par vienkāršo akumulatoru pārvietošanu.
Man pērkot auto tas gan ir svarīgi.
Es uzskatu, ka nobraukt ar auto 20-30gadus ir pilnīgi normāli (jo pārsvarā resurss ir pietiekams) mūsu pusē braucot parasti vājākā vieta ir virsbūve. Rēķini kā gribi virsbūves remonts ir darbietilpīgākais un dārgākais (pat tad, ja tas ir tikai tavs laiks un materiāli darbam).
Faktiski nopērkot BMW i3, Think City iegūsti automašīnu, kuru praktiski nav iespējams nobraukt…
Man šobrīd ir 7 gadus vecs pietiekami ērts elektroauto ar vairāk kā 200 (droši nobraucamajiem) km ar uzlādi, es to varētu braukt līdz nebēdai, vienīgā lieta kas mani satrauc ir virsbūve, kura pēc kādiem 10gadiem varētu būt jāmetina. Līdz ar to virsbūve ir viens no svarīgākajiem aspektiem, kāpēc es nākotnē varētu apsvērt iegādāties Sono Sion (kuram vēl papildus sola atvērto pieeju oficiālajai servisa un remontu rokasgrāmatu).
Izskatās, ka esi realizējis interesantu (MTZ-05) projektu. Vari padalīties ar bildēm interesanti būtu redzēt kā Tev sanāca.
Kādu motoru uzliki?
Izvēlējos visvienkāršāko ceļu: Lynch motors – dīvains britu izgudrojums, 4QD regulators. Bremzē ar motoru, lādējot akumulatoru. Regulatora iestatījumi iegrozāmi ar potenciometriem, nav jāapgūst sarežģīts interfeiss. Akumulatori Victron energy. To visu noteikti varēja uztaisīt krietni lētāk.
Bildēs ir procesa starpstāvokļi.
Zolīds darbs. Visu cieņu!
Vai tad pašu gatavotām lietām galvenais ir izmaksas? Ja izdodas lētāk, tad arī ir ļoti labi, super! Kaut gan bieži darot pašam, piedomājot un meklējot risinājumus sanāk arī lētāk.
Bieži jau prieks un gandarījums ir par padarīto. Kaut tāpēc, ka paša darbs, kas darīts pēc labākās sirdsapziņas (ir bijis ko padomāt, iemācīties, uzzināt ko jaunu un darīt) un, par to ka kādai it kā nevajadzīgai lietai ir piešķirts otrs mūžs.
Bez tam ilgi būs pozitīvas emocijas ieraugot savu projektu rezultātu, jo atsauc atmiņā kā būvēji, ka esi pabeidzis projektu un tas viss vēl joprojām darbojas.
Nopirkt gatavu nav māksla, jo vajag tik naudu. Bieži prieks par jauno pirkto lietu ir īslaicīgs un nedod dievs sabojājas, tad meklē, kas salabos (kas atkal maksā) utt.
Mana “jaunrade” parasti sākas tikai tad, ja to, ko es gribu, nevar nopirkt par naudu, un tādu lietu ir daudz. Šis bija ātrais projektiņš. Lielākā vērtība tiešām bija uzzināt ko jaunu.
Tādēļ man ir skepse par iespēju iestūķēt Teslas baterijas gabalus citā auto. Jārisina vairākas lietas: izmēru saderība, sprieguma nomināls, dzesēšana (Teslai tas ir ar šķidrumu), uzlādes kontrole. Ja kāds jau to ir izdarījis, tad varbūt.
Nākošā bilde.
Fināla skats bez vāka.