Cik daudz ir jānobrauc ar Tesla, lai zaudētu 10% baterijas?

23

Ir daudz mītu par to, ka baterijas ir jāmaina pēc noteikta laika, jo tās būs pārāk degradējušās. Tesla, izlaižot savu ikgadējo ietekmes uz vidi atskaiti, ir atklājuši, cik daudz kilometru ir jānobrauc, lai zaudētu 10% bateriju oriģinālās kapacitātes.

Tesla Model S

Tesla Model S (Publicitātes foto)

Ir daudz mītu par to, ka baterijas ir jāmaina pēc noteikta laika, jo tās būs pārāk degradējušās. Tesla, izlaižot savu ikgadējo ietekmes uz vidi atskaiti, ir atklājuši, cik daudz kilometru ir jānobrauc, lai zaudētu 10% bateriju oriģinālās kapacitātes.

Viena no lielākajām jauno elektromobiļu pircēju bažām ir akumulatora stāvokļa pasliktināšanās, kas laika gaitā samazina iespējamo nobraukumu ar vienu uzlādi. Tas ir arī svarīgs aspekts, lai padarītu elektroauto iekārojamākus. Jo ilgāk akumulators var darboties, jo ilgāk tas var saglabāt automašīnas vērtību un jo ilgāk tas pasargās sevi no nodošanas cirkulārajā ekonomijā līdz beigās nonāks pārstrādē.

Par Tesla akumulatoru darbību ir visvairāk datu, jo par šī ražotāja automašīnām ir vislielākā interese. Pats uzņēmums neregulāri ziņo par savu akumulatoru darbspēju. Šoreiz kopā ar ietekmes uz vidi novērtējumu par 2020. gadu, Tesla ir dalījušies ar datiem par Model S un Model X akumulatoru degradāciju attiecībā pret nobraukto distanci.

Tesla Model S/X bateriju kapacitāte pret nobraukto distanci
Tesla Model S/X bateriju kapacitāte pret nobraukto distanci

Dati rāda, ka nobraucot 200’000 jūdzes jeb 320’000 km, akumulatorā joprojām ir 90% no oriģinālās kapacitātes. Jāņem vērā, ka pirmos 160’00 km degradācija ir straujāka nekā nākamajos.

Tesla akumulatori ir paredzēti, lai pārdzīvotu transportlīdzekli. Mēs lēšam, ka tipiskais transportlīdzeklis tiek nodots metāllūžņos pēc aptuveni 320’000 kilometriem lietošanas ASV un aptuveni pēc 240’000 kilometriem Eiropā.

Tesla ietekmēs uz vidi atskaite par 2020. gadu

Dati attiecas tikai uz Model S un Model X, kas ražošanā ir krietni ilgāku laiku, taču Tesla apgalvo, ka Model 3 akumulatoru baterijas ir paredzētas 500’000 jūdzēm (800’000 km), un autoražotājs vēlas, lai nākamās paaudzes baterijas ilgst 1 miljonu jūdzes (1’600’000 km).

Šajā atskaitē Tesla arī piemin, ka pārstrādā 100% no savām lietotajām/bojātajām baterijām, no kurām atgūst 92% materiālu.

Uzlādēts viedoklis

Pie tādas degradācijas ir tiešām jādomā, kā labāk pielietot baterijas pēc automašīnas mūža. Acīmredzamais risinājums ir stacionārās enerģijas uzglabāšanas sistēmas, bet tik pat labi varētu arī izmantot jaunu mašīnu ražošanā pat bez pārstrādes pa vidu.

Vēl viena lieta, kas jāpiezīmē – lielākas baterijas mazāk degradējas, jo tās piedzīvo mazāku slodzi. Tas ir īpaši svarīgi, izvēloties lietotus elektroauto. Protams, kurš gan pērk Tesla, lai ar to brauktu maigi?!

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

4 3 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
23 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Artis
Artis
Viesis
13/08/2021 12:23

Bus vien uz Tolmetu javed tulit , kamer vel aluminijam laba cena ! Bildite pielikuma .

A9FCB6C5-B7FE-4BF9-A46B-DCB24907CDE9.jpeg
Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Artis
13/08/2021 14:09

Jā, pamanīju ka Eiropā sola mazāku mūžu. Vai tam ir kāds skaidrojums?
Cita starpā – vai ar lielo displeju nav bijušas problēmas? Bija skandāls par atmiņas pārpildi.

Haralds
Atbilde  Vankel
13/08/2021 21:17

Hmm…
Neesmu lasījis oriģinālo ziņu, bet vai ar tekstu “Mēs lēšam, ka vidējais transportlīdzeklis tiek nodots metāllūžņos pēc aptuveni 320’000 kilometriem lietošanas ASV un aptuveni pēc 240’000 kilometriem Eiropā.” nav domātas lietotāju paražas ASV un Eiropā kopumā? Un nav runa specifiski par Tesla?
Manuprāt te Tesla tikai grib pateikt tikai to, ka parasti tad, kad vairums lietotāji savus auto nodod pārstrādei, Tesla akumulatori ir degradējušies tikai par 10%.
Tādā veidā grib norādīt uz Teslas akumulatoru uzticamību un to ka faktiski ir lietojami daudz ilgāk nekā parasti lietotāji lieto savus auto?

Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Haralds
13/08/2021 21:31

Jā, tas varētu būt izskaidrojums.

Artis
Artis
Viesis
Atbilde  Artis
13/08/2021 18:52

Jā ,displejā nācās mainīt mikroshēmu, pats izņēmu noMCU (liela displeja) videokarti ar mikroshemu , ar OMNIVA aizsūtīju uz Viļņu, tur pārlodeja pārdzina datus no vecās un atsūtīja atpakaļ. izmaksāja 500eur plus daži eur OMNIVA pat sūtīšanu. Tas 4 dienas aizņēma , bet tikmēr no kolēģa teslas bloku ieliku – auto dīkā nestāvēja. Nu jau gadu bez problēmām. Teslu neinformēju- bet domāju ka viņi redz auto problēmas .Pēc pāris nedēļam e-pastā atnāca TESLAs piedāvājums to izdarīt garantijas kārtībā . Bet mašina jādzen uz autorizētu Tesla servisu.
Bija iespēju sūtīt uz Dāniju vēl lētāk , bet Lietuvā meistars bija personīgi satikts pērkot auto – tāpec izvēlējos nedaudz dārgāku pakalpojumu. Tagad šito remontu arī Grobiņā dara ja vajadzīgs.

Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Artis
13/08/2021 20:37

Visu cieņu Teslas servisam – USA viņus piespieda to darīt un arī Eiropā to dara. Ar VW un dīzeļiem tā nebija.
Nebiju iedomājies ka Grobiņa ir nopietni ņemamā…

Artis
Artis
Viesis
13/08/2021 09:45

Pec raksta spriežot es braucu ar norakstamu Tesla S (250 t km) 2013 gads . Braucu un esmu apmierinats . Vel joprojam varu ap 350-380 km nobraukt .

GMC
GMC
Viesis
Atbilde  Artis
13/08/2021 10:45

Ziemā arī tikpat?

Artis
Artis
Viesis
Atbilde  GMC
13/08/2021 12:38

Protams ka ziema kadi 50-70 km mazāk – atkariba no t laukā. Bet sevišķi nekadas lielas problemas tas nerada . Ziema daudz vairak prieku sagada ka salons vienmer no rita silts , var atstat sildities ari uz stundu mašinu atstajot ,ka ari ar aplikaciju no telefona klimatu vadit .

Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Artis
13/08/2021 12:12

Tev vēl palikuši 70 t kilometru 🙂
Rakstā ir minētas 200 t jūdzes.

Normunds
Normunds
Viesis
Atbilde  Vankel
13/08/2021 14:09

Pēc tam navigācija automātiski ieliks ceļu uz tuvāko Tolmet 😀

Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Normunds
13/08/2021 14:12

Diez vai Tolmets spēs pārstrādāt akumulatoru 🙂
Interesanti, kā Tesla praktiski savāc vecos akumulatorus?
Mums būs jāved uz Vāciju?

Artis
Artis
Viesis
Atbilde  Vankel
13/08/2021 19:02

Ja kādam ir beigts elektroauto akumlātors dodiet ziņu, man ir THINK City (6gab) kas priecātos iegūt litija akumlatoru. Standatrā viņiem ir ZEBRA(izkausetās sals akumlators) Uz Vāciju nevajag bateijas sūtit – tepat no rokām izķers.

Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Artis
13/08/2021 20:42

Tas gan izskatās drusku traki – iestūķēt jebkuru akumulatoru jebkurā auto. Var jau visu ko, bet vai pūles ir tā vērtas?

Haralds
Atbilde  Vankel
13/08/2021 21:32

Es gan domāju, ka ja cilvēkam auto apmierina, tad kāpēc gan ne.
Nav jau tas nemaz tik sarežģīti (pats saliku LTO akumulatorus savai saules sistēmai) un cik zinu Think City ir plastikāta virsbūve, kura braucot pa mūsu ceļiem būs lietojama daudz ilgāk nekā daudzas no šodien ražotajām jaunajām mašīnām.
Nav jau daudz tādas mašīnas kurām par koroziju nav jāuztraucas te var pieminēt BMW i3. Nezinu vai visi kas brauc ar BMW i3 par to domā, bet iespējams tas ir viens no BMW i3 popularitātes stūrakmeņiem. Vēl varbūt kādreiz būs (cerams ka kaut kad beidzot nonāks līdz reālai ražošanai) pieejams būs Sono Sion.

Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Haralds
13/08/2021 22:10

Diez vai i3 pērk tādēļ ka tam ir ogļšķiedras virsbūve.
Jā, man arī ir pieredze ar LiFeP akumulatoriem, pārtaisīju MTZ-05 motobloku braucamu ar elektrību.
Tādēļ arī tādas šaubas par vienkāršo akumulatoru pārvietošanu.

Haralds
Atbilde  Vankel
14/08/2021 06:24

Man pērkot auto tas gan ir svarīgi.
Es uzskatu, ka nobraukt ar auto 20-30gadus ir pilnīgi normāli (jo pārsvarā resurss ir pietiekams) mūsu pusē braucot parasti vājākā vieta ir virsbūve. Rēķini kā gribi virsbūves remonts ir darbietilpīgākais un dārgākais (pat tad, ja tas ir tikai tavs laiks un materiāli darbam).
Faktiski nopērkot BMW i3, Think City iegūsti automašīnu, kuru praktiski nav iespējams nobraukt…

Man šobrīd ir 7 gadus vecs pietiekami ērts elektroauto ar vairāk kā 200 (droši nobraucamajiem) km ar uzlādi, es to varētu braukt līdz nebēdai, vienīgā lieta kas mani satrauc ir virsbūve, kura pēc kādiem 10gadiem varētu būt jāmetina. Līdz ar to virsbūve ir viens no svarīgākajiem aspektiem, kāpēc es nākotnē varētu apsvērt iegādāties Sono Sion (kuram vēl papildus sola atvērto pieeju oficiālajai servisa un remontu rokasgrāmatu).

Haralds
Atbilde  Vankel
14/08/2021 07:13

Izskatās, ka esi realizējis interesantu (MTZ-05) projektu. Vari padalīties ar bildēm interesanti būtu redzēt kā Tev sanāca.

Kādu motoru uzliki?

Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Haralds
14/08/2021 09:14

Izvēlējos visvienkāršāko ceļu: Lynch motors – dīvains britu izgudrojums, 4QD regulators. Bremzē ar motoru, lādējot akumulatoru. Regulatora iestatījumi iegrozāmi ar potenciometriem, nav jāapgūst sarežģīts interfeiss. Akumulatori Victron energy. To visu noteikti varēja uztaisīt krietni lētāk.
Bildēs ir procesa starpstāvokļi.

MTZ2.jpg
Haralds
Atbilde  Vankel
15/08/2021 12:43

Zolīds darbs. Visu cieņu!

Vai tad pašu gatavotām lietām galvenais ir izmaksas? Ja izdodas lētāk, tad arī ir ļoti labi, super! Kaut gan bieži darot pašam, piedomājot un meklējot risinājumus sanāk arī lētāk.

Bieži jau prieks un gandarījums ir par padarīto. Kaut tāpēc, ka paša darbs, kas darīts pēc labākās sirdsapziņas (ir bijis ko padomāt, iemācīties, uzzināt ko jaunu un darīt) un, par to ka kādai it kā nevajadzīgai lietai ir piešķirts otrs mūžs.

Bez tam ilgi būs pozitīvas emocijas ieraugot savu projektu rezultātu, jo atsauc atmiņā kā būvēji, ka esi pabeidzis projektu un tas viss vēl joprojām darbojas.

Nopirkt gatavu nav māksla, jo vajag tik naudu. Bieži prieks par jauno pirkto lietu ir īslaicīgs un nedod dievs sabojājas, tad meklē, kas salabos (kas atkal maksā) utt.

Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Haralds
15/08/2021 14:10

Mana “jaunrade” parasti sākas tikai tad, ja to, ko es gribu, nevar nopirkt par naudu, un tādu lietu ir daudz. Šis bija ātrais projektiņš. Lielākā vērtība tiešām bija uzzināt ko jaunu.
Tādēļ man ir skepse par iespēju iestūķēt Teslas baterijas gabalus citā auto. Jārisina vairākas lietas: izmēru saderība, sprieguma nomināls, dzesēšana (Teslai tas ir ar šķidrumu), uzlādes kontrole. Ja kāds jau to ir izdarījis, tad varbūt.

Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Haralds
14/08/2021 09:15

Nākošā bilde.

MTZ1.jpg
Vankel
Vankel
Viesis
Atbilde  Haralds
14/08/2021 09:26

Fināla skats bez vāka.

MTZ3.jpg
23
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: