Tesla Model S

Cik daudz ir jānobrauc ar Tesla, lai zaudētu 10% baterijas?

Ir daudz mītu par to, ka baterijas ir jāmaina pēc noteikta laika, jo tās būs pārāk degradējušās. Tesla, izlaižot savu ikgadējo ietekmes uz vidi atskaiti, ir atklājuši, cik daudz kilometru ir jānobrauc, lai zaudētu 10% bateriju oriģinālās kapacitātes.

Viena no lielākajām jauno elektromobiļu pircēju bažām ir akumulatora stāvokļa pasliktināšanās, kas laika gaitā samazina iespējamo nobraukumu ar vienu uzlādi. Tas ir arī svarīgs aspekts, lai padarītu elektroauto iekārojamākus. Jo ilgāk akumulators var darboties, jo ilgāk tas var saglabāt automašīnas vērtību un jo ilgāk tas pasargās sevi no nodošanas cirkulārajā ekonomijā līdz beigās nonāks pārstrādē.

Par Tesla akumulatoru darbību ir visvairāk datu, jo par šī ražotāja automašīnām ir vislielākā interese. Pats uzņēmums neregulāri ziņo par savu akumulatoru darbspēju. Šoreiz kopā ar ietekmes uz vidi novērtējumu par 2020. gadu, Tesla ir dalījušies ar datiem par Model S un Model X akumulatoru degradāciju attiecībā pret nobraukto distanci.

Tesla Model S/X bateriju kapacitāte pret nobraukto distanci
Tesla Model S/X bateriju kapacitāte pret nobraukto distanci

Dati rāda, ka nobraucot 200’000 jūdzes jeb 320’000 km, akumulatorā joprojām ir 90% no oriģinālās kapacitātes. Jāņem vērā, ka pirmos 160’00 km degradācija ir straujāka nekā nākamajos.

Tesla akumulatori ir paredzēti, lai pārdzīvotu transportlīdzekli. Mēs lēšam, ka tipiskais transportlīdzeklis tiek nodots metāllūžņos pēc aptuveni 320’000 kilometriem lietošanas ASV un aptuveni pēc 240’000 kilometriem Eiropā.

Tesla ietekmēs uz vidi atskaite par 2020. gadu

Dati attiecas tikai uz Model S un Model X, kas ražošanā ir krietni ilgāku laiku, taču Tesla apgalvo, ka Model 3 akumulatoru baterijas ir paredzētas 500’000 jūdzēm (800’000 km), un autoražotājs vēlas, lai nākamās paaudzes baterijas ilgst 1 miljonu jūdzes (1’600’000 km).

  Brīvdienas ar elektroauto - 10 noderīgi uzlādes padomi

Šajā atskaitē Tesla arī piemin, ka pārstrādā 100% no savām lietotajām/bojātajām baterijām, no kurām atgūst 92% materiālu.

Uzlādēts viedoklis

Pie tādas degradācijas ir tiešām jādomā, kā labāk pielietot baterijas pēc automašīnas mūža. Acīmredzamais risinājums ir stacionārās enerģijas uzglabāšanas sistēmas, bet tik pat labi varētu arī izmantot jaunu mašīnu ražošanā pat bez pārstrādes pa vidu.

Vēl viena lieta, kas jāpiezīmē – lielākas baterijas mazāk degradējas, jo tās piedzīvo mazāku slodzi. Tas ir īpaši svarīgi, izvēloties lietotus elektroauto. Protams, kurš gan pērk Tesla, lai ar to brauktu maigi?!

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Uzlādēts veikals. Viss Tavam elektromobīlim/elektroauto. Uzlādes stacijas, wallbox, kabeļi un aksesuāri.
Cik daudz ir jānobrauc ar Tesla, lai zaudētu 10% baterijas? 1
4 3 balsojumi
Raksta novērtējums