Tesla 2021. gadā pārdevuši gandrīz miljons elektroauto
Noslēdzošajā gada ceturksnī Tesla ir uztaisījuši un pārdevuši vairāk nekā 300’000 elektroauto. 2021. gadā kopā tika pārdotas vairāk nekā 935’000 elektriskās automašīnas.
Noslēdzošajā gada ceturksnī Tesla ir uztaisījuši un pārdevuši vairāk nekā 300’000 elektroauto. 2021. gadā kopā tika pārdotas vairāk nekā 935’000 elektriskās automašīnas.
2021. gadā Tesla ir pārdevuši par teju divas reizes vairāk automašīnas nekā gadu iepriekš, turpinot savu eksponenciālo attīstību. Gada griezumā kopā tika pārdotas 936’172 Model S, 3, X un Y, bet gada pēdējā ceturksnī 308’600 vienības.
Tesla savā ceturkšņa atskaitē izdala Model S ar Model X kopā un Model 3 ar Model Y kopā. Gada griezumā tika pārdotas 24’964 Model S/X vienības (ceturksnī – 11’750) un 911’208 Model 3/Y vienības (ceturksnī – 298’850).
Pasaulē kopumā Tesla ieņem 13.7% lielu elektroauto, ieskaitot PHEV, tirgus daļu, t.i., katrs 7. elektroauto, kas tika pārdots 2021. gadā bija Tesla. Ciešākais sekotājs ir BYD ar 9.0% tirgus daļu. Volkswagen (zīmols nevis grupa) un BMW tikmēr ieņem attiecīgi 5.7% un 4.4% tirgus, ieņemot attiecīgi 4. vietu un 5. vietu, pateicoties savam plašajam PHEV piedāvājumam.
Ben Sullins iepriekš spējis ļoti precīzi prognozēt Tesla veiktspēju pa gadiem. Pirms gada viņš prognozēja, ka Tesla 2021. gadā pārdos 994’000 vienības (6% kļūda) un 2022. gadā 1’777’000 vienības. Viņš vēl nav izveidojis savu jaunāko prognozi, bet, ņemot vērā, ka 2019. gadā viņš prognozēja, ka 2021. gadā būs 952’000 pārdotas vienības (2% kļūda), varam spriest, ka minējums ir tik labs, cik vien var būt.
Uzlādēts viedoklis
Par spīti globālajām problēmām ar piegādēm un pusvadītāju iztrūkumiem, Tesla spēja piegādāt teju 2x vairāk elektroauto nekā gadu iepriekš. Un Berlīnes rūpnīca joprojām nav piegādājusi savu pirmo elektroauto klientam. Tas nozīmē, ka nākamgad tā nesīs savu pienesumu. To pašu darīs arī Teksasas rūpnīca.
Volkswagen grupas vadītājs Herberts Dīzs ir vairākkārtīgi izteicies, ka Tesla ir paraugs un ka šobrīd VW cīnās par to, lai būtu labs 2. numurs. Jāsaka gan, ka korejieši neļauj atslābt. Vienlaicīgi ķīnieši pamazām ielaužas Eiropas tirgū. Izskatās, ka 2022. gads būs pirmais gads, kad daudzi eiropieši nopietni varētu arī apsvērt sev ķīniešu elektroauto. Protams, ne Latvijā, jo, būsim atklāti, mūsu tirgus ar <20’000 jaunām reģistrācijām gadā nav interesants tiem, kas vēlas iekarot Eiropas tirgu.