Kia prezentējuši EV6. Sportiskāks Ioniq 5

0
KIA EV6

KIA EV6

Jaunais Kia EV6 piedāvā lielu sniedzamību, jaudu, 800 voltu īpaši ātro uzlādi un sportiskāku dizainu par Hyundai Ioniq 5. EV6 ir pirmais Kia automobilis, kas izstrādāts uz kompānijas jaunās platformas, kas paredzēta tikai elektroauto.

Pagājušajā mēnesī Hyundai iepazīstināja ar savu jauno elektroauto Ioniq 5, kas izstrādāts uz jaunās E-GMP elektriskās platformas. E-GMP platforma piedāvā elastīgu elektriskās piedziņas pamatu ar vairākām motoru un akumulatoru komplektu konfigurācijas iespējām, kā arī vairākām interesantām iespējām, piemēram, līdzstrāvas ātrā uzlādi līdz 350 kW un divvirzienu uzlādi. Tagad Kia, kas daļēji pieder Hyundai, ir prezentējuši savu pirmo transportlīdzekli, kas balstīts uz E-GMP elektrisko platformu: Kia EV6.

Kia EV6 specifikācijas

Tāpat kā Hyundai Ioniq 5, arī Kia EV6 var konfigurēt ar 2 akumulatora komplekta opcijām – 77.4 kWh un 58 kWh, kā arī viena motora aizmugures piedziņu vai divu motoru pilnpiedziņu. Kia apgalvo, ka visefektīvākā versija ar lielāko akumulatoru un vienu aizmugurējo riteņu piedziņas motoru ar vienu uzlādi var nobraukt “vairāk nekā 510 kilometrus” (WLTP). Ar to pietiktu, lai aizbrauktu no Parīzes līdz Amsterdamai.

Līdzīgi kā Ioniq 5, Kia EV6 ir aprīkots ar 800 V sistēmu, kas spēj uzlādēties ar 350 kW lielu jaudu. Tādā veidā enerģija, ar ko pietiktu, lai varētu veikt 100 km, tiktu uzlādēta 4.5 minūšu laikā, un ar 18 minūtēm pietiks, lai uzlādētu bateriju no 10 līdz 80%. EV6 būs aprīkots arī ar V2L tehnoloģiju, kas ļaus dalīties ar akumulatorā uzglabāto enerģiju.

Kia piedāvās EV6 GT versiju ar daudz lielāku jaudu:

Ar diviem elektromotoriem aprīkotais EV6 GT, kas kopumā attīsta 430 kW, elektromobiļu veiktspēju paceļ citā līmenī. Ar 740 Nm maksimālo griezes momentu pilnpiedziņas GT versija no 0 līdz 100 km/h paātrinās iespaidīgās 3,5 sekundēs un spēj sasniegt maksimālo braukšanas ātrumu 260 km/h (izstrādes procesā uzstādītais mērķis).

Kia EV6 preses relīze
Kia EV6 pret vairākiem superauto
Kia EV6 pret vairākiem superauto

Kia EV6 pirmizrādes video (zemāk pieejams) var noskatīties kā EV6 GT versija sacentās ar vairākiem superauto. Gala kadrā var redzēt, ka 400 metru dragreisā EV6 GT zaudēja par mašīnas tiesu vien McLaren 570S.

EV6 ir aprīkots arī ar Kia jaunākajām vadītāja palīdzības sistēmām un savienojamības funkcijām, tai skaitā OTA (over-the-air) atjauninājumus. Elektriskais krosovers var vilkt svaru līdz 1’600 kg, ja vien tā uzlādes stāvoklis pārsniedz 35%.

Kia EV6 dizains

EV6 atšķiras no Ioniq 5 ar dizainu. Ja Ioniq 5 ir kantaināks, tad EV6 ir sportiskāks. Ārējais dizains ir atšķirīgs, sportisks un liks cilvēkiem uz to atskatīties. Varam rēķināties, ka līdzīgi kā ar iepriekšējiem Kia elektroauto arī šis būs ar augstu efektivitāti.

Kia EV6 cena un pieejamība

Kia saka, ka EV6 tiks pārdots atsevišķos pasaules tirgos, sākot ar 2021. gada otro pusi. Baltijas valstīs EV6 priekšpasūtīšana nebūs iespējama, taču jau tagad zināms, ka jauno modeli prezentēs oktobrī. Cena vēl nav apstiprināta, bet baumo, ka tā būs apmēram 40’000 €.

Uzlādēts viedoklis

Zinot to, cik labi Hyundai/Kia ir sevi pierādījuši elektroauto jomā, nebūs pārsteigums, ja pēc šī būs liels pieprasījums. Ioniq 5 rezervāciju skaits jau ir patīkami pārsteidzis Hyundai. Šis noteikti sacentīsies par to pašu auditoriju, kurā jau ir daudzi citi piedāvājumi, piemēram, VW ID.4. Ja man būtu jāizvēlas starp šo vai Ioniq 5, es izvēlētos Ioniq 5 tīri dēļ tā, ka man patīk tā dizains vairāk.

Prezentācijas laikā bija maiga atsauce uz mūsdienu dārgo mašīnu tendencēm, ka interjers nav tikai par lielu ekrānu, kas iemests priekšējā panelī. Mercedes-Benz EQS ar savu mega ekrānu varētu oponēt. Nevarētu gan teikt, ka EV6 ekrāns būtu starp mazajiem.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: