Līzinga kompānijas prasa pārāk daudz par elektroauto
Līzinga kompānijas kaitē pārejai uz elektriskajiem automobiļiem ar savu augsto cenu un vājajiem nulles emisiju mērķiem, atklāj Transport & Environment (T&E) pētījums.
Līzinga kompānijas kaitē pārejai uz elektriskajiem automobiļiem ar savu augsto cenu un vājajiem nulles emisiju mērķiem, atklāj Transport & Environment (T&E) pētījums.
Elektroauto (bateriju elektrisko automašīnu, BEV) līzinga darījumi ir pārāk dārgi, atklāj T&E jaunā lietoto automašīnu tirgus analīze. Eiropā BEV līzinga piedāvājumi ir vidēji par 57% dārgāki nekā līdzvērtīgi benzīna modeļi. Piemēram, elektriskā Peugeot 208 līzings maksā aptuveni 574 eiro mēnesī, bet benzīna Peugeot 208 tiek piedāvāts par 371 eiro.
Akumulatoru elektromobiļiem ir līdzīga tālākpārdošanas vērtība kā dīzeļdegvielas un benzīna transportlīdzekļiem, liecina analīze. Līzinga uzņēmumi parasti iekasē klientus par paredzamajiem transportlīdzekļa vērtības zaudējumiem trīs līdz četru gadu nomas laikā, tāpēc augstākas nomas cenas nozīmē, ka viņi sagaida, ka BEV zaudēs vairāk savas vērtības. Taču tā nav.
Augstākās līzinga cenas akumulatoru elektromobiļiem ir nepamatotas. T&E analīze par 2,7 miljonu lietotu automašīnu cenām atklāj, ka BEV amortizācija nav lielāka nekā cita veida automašīnām. BEV nolietojums Eiropas lielākajos tirgos (Vācijā, Francijā un Apvienotajā Karalistē) ir līdzvērtīgs dīzeļdegvielas un benzīna nolietojumam. Spānijā joprojām ir atšķirība, taču starpība samazinās.
Pētījums apstiprina, ka BEV laika gaitā saglabā lielāku vērtību, atspoguļojot patērētāju uzticību jaunākiem modeļiem ar uzlabotu tehnoloģiju. Patērētāju pieprasījums pēc jaunām un lietotām elektriskajām automašīnām ar akumulatoru ir augsts.
Šobrīd līzinga kompānijas klientiem pieprasa lielāku samaksu, ja viņi vēlas pārslēgties uz akumulatoru elektrisko automašīnu. Līzinga firmas ir pārāk konservatīvas, nosakot ikmēneša cenas. To likmes atspoguļo pašreizējo stāvokli pirms 5 gadiem. Izmantojot šo cenu noteikšanas stratēģiju, viņu peļņa acīmredzami ir augsta, un patērētāji pārmaksā, lai pārietu uz elektrību. Tajā pašā laikā tie kaitē BEV pārejai.
Stefs Kornelis, T&E elektrisko autoparku direktors
Līzinga kompānijām, kuru autoparks Eiropā sastāda 12 miljoni transportlīdzekļu, ir liela nozīme pārejā uz elektroauto. 2022. gadā līzinga kompāniju rīcībā bija 22% no jaunu automašīnu reģistrācijas Eiropā, secināts pētījumā. Līzinga kompānijas bieži pieder bankām un automašīnu ražotājiem, piemēram, Lloyds Bank (Lex Autolease), Société Générale (ALD), BNP Paribas (Arval), Volkswagen (VW Financial Services) un Mercedes-Benz (Athlon).
Neviena no līzinga kompānijām nav izvirzījusi mērķi līdz 2030. gadam kļūt par pilnībā elektrisko automašīnu līzinga kompāniju. To izvirzītie “BEV” mērķi ir vāji, un tie ietver no ārēji uzlādējamus hibrīdus (PHEV), kas reālajā dzīvē izdala tikpat daudz emisiju kā benzīna un dīzeļa automašīnas. Uzņēmumu apņemšanās ievērojami atpaliek no tirgus dinamikas, jo lielākie autoražotāji jau ir apņēmušies pilnīgi pāriet uz elektroauto ražošanu līdz 2030. gadam.
Rezultātā līzinga sektors nepalīdz BEV pārejā. Pētījumā konstatēts, ka Francijā un Spānijā BEV izmantošana līzinga sektorā ir zemāka nekā citās korporatīvajās flotēs un pat privātajās mājsaimniecībās. Apvienotā Karaliste izceļas kā izņēmums, kur līzinga nozare ir vadošā BEV pārejā ar 34% BEV īpatsvaru.
Šie auto pasaules milži ir palikuši nepamanīti. Aplūkojot savus vājos mērķus attiecībā uz BEV, līzinga uzņēmumi ir klimata atpalicēji, nevis zaļie līderi. Ja vien tie strauji nepaātrinās savus elektrifikācijas plānus, būs grūti nodrošināt izmaksu efektīvu lietotu elektroauto tirgu, kas padarīs tos pieejamus daudz lielākam skaitam cilvēku, un transporta nozares dekarbonizācija aizkavēsies vēl vairāk.
Stefs Kornelis, T&E elektrisko autoparku direktors
Pilns pētījums ir pieejams šeit.
Līzinga kompānijas aprij EV subsīdījas. Šokējoši.
Ātri uzmetot aci – lētākais e-208 sākas no ~37k, dārgākais ICE 30k.
Protams, ka par EV līzings būs dārgāks.
Šobrīd pie mums ir tieši pretēji. Līzinga likme ir 0%+Euribor uz 2 gadiem no Swedbank, kas manā gadījumā nospēlēja lielu lomu par labu elektro.