Uzlādes iespējām jābūt garantētām
Eiropas Automobiļu ražotāju asociācija, elektroenerģētikas nozares asociācija Eurelectric un zaļā grupa Transport & Environment pirmo reizi paraksta kopīgu aicinājumu – atvieglot ātru viedās uzlādes infrastruktūras ieviešanu elektriski uzlādējamiem transportlīdzekļiem.
Eiropas Automobiļu ražotāju asociācija, elektroenerģētikas nozares asociācija Eurelectric un zaļā grupa Transport & Environment pirmo reizi paraksta kopīgu aicinājumu – atvieglot ātru viedās uzlādes infrastruktūras ieviešanu elektriski uzlādējamiem transportlīdzekļiem.
Eiropas Automobiļu ražotāju asociācija (ACEA), elektrenerģētikas nozares asociācija Eurelectric un zaļā grupa Transport & Environment ir pārliecinātas, ka elektromobilitāte stiprinās Eiropas ekonomiku, sniegs ieguvumus klientiem, energosistēmai, autobūves nozarei un sabiedrībai kopumā, garantējot “tiesības uzlādēties” visiem, kas izmanto elektrisko transportlīdzekli.
Tam būs vajadzīga visaptveroša un stratēģiski izvietota “viedās uzlādes” infrastruktūras izveidošana visā ES. Viedā infrastruktūra autovadītājiem ļaus uzlādēt, nopietni neietekmējot un nepārslogojot Eiropas elektrotīklus.
Ja vēlamies apturēt bīstamu globālo sasilšanu, būtiska ir strauja pāreja uz elektriskām automašīnām, kuras darbina ar tīru elektrību. Tagad, kad autoražotāji gatavo jaunu un pieejamu elektrisko modeļu vilni, mums ir jānodrošina ātra un ērta uzlādes punktu izvietošana mājās, darbā un uz ceļa, lai elektromobiļa uzlādēšana pilsoņiem kļūtu par pilnīgi vienkāršu pieredzi ES.
T&E videi draudzīgu transportlīdzekļu direktore Jūlija Poļiscanova
ACEA, Eurelectric un T&E parakstīja šo kopīgo aicinājumu rīkoties ACEA augstākā līmeņa sanāksmē Briselē “Mobilitātes pārveidošanas vadīšana”. Auto un elektrības nozare apliecināja apņemšanos veikt mērķtiecīgākus ieguldījumus gan transportlīdzekļu tehnoloģijās, gan viedos uzlādes risinājumos.
ES autobūves nozare vēlas sadarboties ar visām ieinteresētajām personām, lai mobilitāte bez emisijām būtu realitāte. Lai pārliecinātu vairāk klientu pāriet uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, mums ir jānoņem stress, kas saistīts ar uzlādi. Tas nozīmē, ka ikvienam ir jābūt iespējai viegli uzlādēt savu transportlīdzekli neatkarīgi no tā, kur viņi dzīvo vai kur viņi vēlas ceļot.
ACEA ģenerālsekretārs Ēriks Jonnaerts
Neatkarīgi no tā, vai uzlāde tiek veikta pilsētā vai uz automaģistrālēm, ir jālikvidē visi šķēršļi infrastruktūras izvēršanai un e-mobilitātes izaugsmei. Lai uzlādi mājās, darbā un uz automaģistrālēm padarītu vieglu un pieejamu visiem autovadītājiem, politikas veidotājiem būtu jāreformē un jānostiprina galvenie tiesību akti, piemēram, drīzumā pārskatītais ES alternatīvo degvielu infrastruktūras likums un ES ēku direktīva. Arī esošajiem ES finansēšanas instrumentiem jābūt labāk piesaistītiem, lai paātrinātu infrastruktūras izvēršanu, un citiem finanšu instrumenti būtu jātiecas uz jaunu risinājumu atrašanu, lai uzlabotu pārklājumu visās dalībvalstīs.
Sacensības par nākotni jau notiek. Mums ir jānoņem visi šķēršļi un pēc iespējas vienkāršāk un ērtāk jāveic pāreja uz elektrisko mobilitāti. Katram patērētājam vajadzētu būt “tiesībām uzlādēties” – un jāpaātrina publisko uzlādes punktu ieviešana. Līdz 2025. gadam mums būs nepieciešami 1.2 miljoni publisku uzlādes punktu Eiropā.
Eurelectric ģenerālsekretārs Kristians Rubijs
Šobrīd Eiropā 76% no visiem uzlādes punktiem (144 tūkst.) atrodas četrās valstīs: Nīderlandē, Vācijā, Francijā un Lielbritānijā. Pieaugot elektrotransportlīdzekļu skaitam, tās būs ievērojami straujāk jāattīsta arī citās dalībvalstīs.
Avots: acea.be
Man patīk šīs lapas pozitīvisms – viss forši, jauki, bezizmešu mašīnas [fabrikas, kurās tās ražo, aprīkotas ar savām vēja fermām; kā vējš norimst, tā ražošana apstājas, un nevis ražo ar netīru tīkla elektrību 🙂 ] , garantēta uzlāde utt. Es tik lasu šito un brīnos – kā tad panāks to garantēto uzlādi, ja patlaban, cenšoties pasniegt elektriskās mašīnas kā bezizmešu mašīnas, elektrotīklus padara nestabilus? Kāda vēl garantēta uzlāde ja attiecīgajā brīdī vējš nepūš? 🙂
Prieks, ka Tev patīk pozitīvisms!
Saprotu Tavas šaubas, jo tīklā enerģija nāk tikai no vēja, tikai no saules, tikai HES, tikai ARS vai tikai no TEC un tīkls ir nemainīgs, kopš pagājušā gadsimta sākuma tas nav piedzīvojis nevienu izmaiņu un nākotnē tas nepiedzīvos tādus brīnumus kā akumulatorus (bateriju, ūdeņražu vai citu). Viss bija slikti, viss ir slikti un viss būs slikti. Ja vien viss mainītos…
P.S. Neesmu Tevi iekļāvis pie spamiem, bet nez kāpēc man bija jāapstiprina Tavs komentārs. Vai Tu izturies aizdomīgi interneta vidē?
Pieņemsim, ja es gribētu tādu izveidot pie mājas un ļaut lādēties citiem?
Neesmu iedziļinājies šajā konkrētajā jautājumā, bet pieļauju, ka 50 kW uzlādes punkta ierīkošana un uzturēšana nav ieteicama privātiem mērķiem. Nereklamējot kādu konkrētu uzņēmumu, bet pirmais rezultāts, ko atradu internetā, uzrādīja 27’000€ stacijas iegādi.
+ uzstādīšana (saskaņošana un attiecīgā pieslēguma pievilkšanu (400V 125A pieslēgums)), kas nebūs lēti, ja tāds jau nav
+ uzturēšana (apdrošināšana, elektrības pieslēguma nodrošināšana, ja maksāšanas funkcionalitāte ir iespējama, tad tās uzturēšana, elektrības patēriņa samaksa)
Pret 22kW staciju, kas izmaksā sākot no 500€…
Kurai vajag tipisko mājsaimniecības pieslēgumu…
Pret mājsaimniecības rozeti (max 3.6 kW), kas, ļoti iespējams, jau ir izvietota pie mājas…
Jā, šītas variants jau daudz labāks cenas ziņā, kaut arī lēnāks.
Uzlādes stacijas 50 kw jau var dabūt no Ķīnas pa 5000 Usd: https://www.alibaba.com/product-detail/CHAdeMO-and-CCS-charger-Electric-Vehicle_60509105284.html?spm=a2700.7735675.normalList.18.53be64a9fEEHnl&s=p Interesanti tik cik prasa sadales tīkls par pieslēguma izveidošanu un izmaksām. Nākotnē tas varētu būt bizness, jo katrs privātais ar to varētu pelnīt. Jo uzlādes punktu nākotnē trūks. Varētu par šo te uztaisīt kādu rakstu.
Jo kas nākotnē pelnīs no elektro uzlādes vai tās būs maksas autostāvvietas vai jebkurā Latvijas ciematiņā to var izdarīt privātmājas īpašnieks.
Esi uzmanīgs, šī stacija ir 20 kW nevis 50 kW
Cik maksā 50 kw uzlādes punkta ierīkošana un uzturēšana?
50kW stacijai vajag aptuveni 80Ampēru pieslēgumu. Pēc Sadales Tīkla kalkulatoriem skatoties, tas ir ~135€ mēnesī tikai par pieslēgumu stacijai. Plus vēl tad patērētā elektroenerģija. Stacijas iegādes izmaksas. Pieslēguma izveides izmaksas, projektēšanas izmaksas. pieslēgumam, projektēšanas izmaksas būvprojektam. Skaņošana būvvaldē u.t.t. Būvadarbi, materiāli,
Nu, pie mājas uzlikt, pieļauju, ka kādā 50k€ apjomā varētu iekļauties.
Jā, cipars diezgan liels. Ar laiku droši vien Latvenergo varētu piedāvāt savu variantu tāpat kā solāros paneļus.
Iesākumā jāsāk ar 20 kw staciju.