Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Uzlāde bērnu spēles

Uzlādes iespējām jābūt garantētām

2019. gada 19. septembris

Eiropas Automobiļu ražotāju asociācija, elektroenerģētikas nozares asociācija Eurelectric un zaļā grupa Transport & Environment pirmo reizi paraksta kopīgu aicinājumu – atvieglot ātru viedās uzlādes infrastruktūras ieviešanu elektriski uzlādējamiem transportlīdzekļiem.

Eiropas Automobiļu ražotāju asociācija (ACEA), elektrenerģētikas nozares asociācija Eurelectric un zaļā grupa Transport & Environment ir pārliecinātas, ka elektromobilitāte stiprinās Eiropas ekonomiku, sniegs ieguvumus klientiem, energosistēmai, autobūves nozarei un sabiedrībai kopumā, garantējot “tiesības uzlādēties” visiem, kas izmanto elektrisko transportlīdzekli.

Tam būs vajadzīga visaptveroša un stratēģiski izvietota “viedās uzlādes” infrastruktūras izveidošana visā ES. Viedā infrastruktūra autovadītājiem ļaus uzlādēt, nopietni neietekmējot un nepārslogojot Eiropas elektrotīklus.

Ja vēlamies apturēt bīstamu globālo sasilšanu, būtiska ir strauja pāreja uz elektriskām automašīnām, kuras darbina ar tīru elektrību. Tagad, kad autoražotāji gatavo jaunu un pieejamu elektrisko modeļu vilni, mums ir jānodrošina ātra un ērta uzlādes punktu izvietošana mājās, darbā un uz ceļa, lai elektromobiļa uzlādēšana pilsoņiem kļūtu par pilnīgi vienkāršu pieredzi ES.

T&E videi draudzīgu transportlīdzekļu direktore Jūlija Poļiscanova

ACEA, Eurelectric un T&E parakstīja šo kopīgo aicinājumu rīkoties ACEA augstākā līmeņa sanāksmē Briselē “Mobilitātes pārveidošanas vadīšana”. Auto un elektrības nozare apliecināja apņemšanos veikt mērķtiecīgākus ieguldījumus gan transportlīdzekļu tehnoloģijās, gan viedos uzlādes risinājumos.

ES autobūves nozare vēlas sadarboties ar visām ieinteresētajām personām, lai mobilitāte bez emisijām būtu realitāte. Lai pārliecinātu vairāk klientu pāriet uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, mums ir jānoņem stress, kas saistīts ar uzlādi. Tas nozīmē, ka ikvienam ir jābūt iespējai viegli uzlādēt savu transportlīdzekli neatkarīgi no tā, kur viņi dzīvo vai kur viņi vēlas ceļot.

ACEA ģenerālsekretārs Ēriks Jonnaerts

Neatkarīgi no tā, vai uzlāde tiek veikta pilsētā vai uz automaģistrālēm, ir jālikvidē visi šķēršļi infrastruktūras izvēršanai un e-mobilitātes izaugsmei. Lai uzlādi mājās, darbā un uz automaģistrālēm padarītu vieglu un pieejamu visiem autovadītājiem, politikas veidotājiem būtu jāreformē un jānostiprina galvenie tiesību akti, piemēram, drīzumā pārskatītais ES alternatīvo degvielu infrastruktūras likums un ES ēku direktīva. Arī esošajiem ES finansēšanas instrumentiem jābūt labāk piesaistītiem, lai paātrinātu infrastruktūras izvēršanu, un citiem finanšu instrumenti būtu jātiecas uz jaunu risinājumu atrašanu, lai uzlabotu pārklājumu visās dalībvalstīs.

Sacensības par nākotni jau notiek. Mums ir jānoņem visi šķēršļi un pēc iespējas vienkāršāk un ērtāk jāveic pāreja uz elektrisko mobilitāti. Katram patērētājam vajadzētu būt “tiesībām uzlādēties” – un jāpaātrina publisko uzlādes punktu ieviešana. Līdz 2025. gadam mums būs nepieciešami 1.2 miljoni publisku uzlādes punktu Eiropā.

Eurelectric ģenerālsekretārs Kristians Rubijs

Šobrīd Eiropā 76% no visiem uzlādes punktiem (144 tūkst.) atrodas četrās valstīs: Nīderlandē, Vācijā, Francijā un Lielbritānijā. Pieaugot elektrotransportlīdzekļu skaitam, tās būs ievērojami straujāk jāattīsta arī citās dalībvalstīs.

Avots: acea.be

Kārlis Mendziņš

Atrasts mētājamies pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Uzlādes iespējām jābūt garantētām 1

15
Komentāri

avatar
3 Komentāru pavediens
12 Pavediena atbildes
4 Sekotāji
 
Komentārs ar visvairāk reakcijām
Karstākais pavediena komentārs
4 Komentāru autori
Kārlis MendziņšmshRaimonds MillersLegzdiņu Ģirts Neseno komentāru autori
  Pieraksties  
jaunākais vecākais visbalsotākais
Paziņojums no
msh
Viesis
msh

Man patīk šīs lapas pozitīvisms – viss forši, jauki, bezizmešu mašīnas [fabrikas, kurās tās ražo, aprīkotas ar savām vēja fermām; kā vējš norimst, tā ražošana apstājas, un nevis ražo ar netīru tīkla elektrību 🙂 ] , garantēta uzlāde utt. Es tik lasu šito un brīnos – kā tad panāks to garantēto uzlādi, ja patlaban, cenšoties pasniegt elektriskās mašīnas kā bezizmešu mašīnas, elektrotīklus padara nestabilus? Kāda vēl garantēta uzlāde ja attiecīgajā brīdī vējš nepūš? 🙂

Raimonds Millers
Biedrs
Raimonds Millers

Pieņemsim, ja es gribētu tādu izveidot pie mājas un ļaut lādēties citiem?

Raimonds Millers
Biedrs
Raimonds Millers

Jā, šītas variants jau daudz labāks cenas ziņā, kaut arī lēnāks.

Raimonds Millers
Biedrs
Raimonds Millers

Uzlādes stacijas 50 kw jau var dabūt no Ķīnas pa 5000 Usd: https://www.alibaba.com/product-detail/CHAdeMO-and-CCS-charger-Electric-Vehicle_60509105284.html?spm=a2700.7735675.normalList.18.53be64a9fEEHnl&s=p Interesanti tik cik prasa sadales tīkls par pieslēguma izveidošanu un izmaksām. Nākotnē tas varētu būt bizness, jo katrs privātais ar to varētu pelnīt. Jo uzlādes punktu nākotnē trūks. Varētu par šo te uztaisīt kādu rakstu.

Raimonds Millers
Biedrs
Raimonds Millers

Jo kas nākotnē pelnīs no elektro uzlādes vai tās būs maksas autostāvvietas vai jebkurā Latvijas ciematiņā to var izdarīt privātmājas īpašnieks.

Raimonds Millers
Biedrs
Raimonds Millers

Cik maksā 50 kw uzlādes punkta ierīkošana un uzturēšana?

Legzdiņu Ģirts
Biedrs
Legzdiņu Ģirts

50kW stacijai vajag aptuveni 80Ampēru pieslēgumu. Pēc Sadales Tīkla kalkulatoriem skatoties, tas ir ~135€ mēnesī tikai par pieslēgumu stacijai. Plus vēl tad patērētā elektroenerģija. Stacijas iegādes izmaksas. Pieslēguma izveides izmaksas, projektēšanas izmaksas. pieslēgumam, projektēšanas izmaksas būvprojektam. Skaņošana būvvaldē u.t.t. Būvadarbi, materiāli,
Nu, pie mājas uzlikt, pieļauju, ka kādā 50k€ apjomā varētu iekļauties.

Raimonds Millers
Biedrs
Raimonds Millers

Jā, cipars diezgan liels. Ar laiku droši vien Latvenergo varētu piedāvāt savu variantu tāpat kā solāros paneļus.

Raimonds Millers
Biedrs
Raimonds Millers

Iesākumā jāsāk ar 20 kw staciju.