Rosina aizliegt pārdot benzīna un dīzeļa automašīnas no 2040. gada
Dānija kopā ar vēl 10 citām Eiropas Savienības valstīm ierosināja aizliegt pārdot ar benzīnu un dīzeļdegvielu darbināmu automašīnu tirdzniecību no 2040. gada, lai cīnītos ar klimata krīzi.
Dānija kopā ar 10 citām Eiropas Savienības valstīm ierosināja aizliegt pārdot ar benzīnu un dīzeļdegvielu darbināmu automašīnu tirdzniecību no 2040. gada, lai cīnītos ar klimata krīzi.
Dānija izteica šo priekšlikumu ES vides ministru sanāksmē Luksemburgā. ES mērķis ir līdz 2030. gadam samazināt oglekļa emisijas blokā par 40 procentiem un līdz 2050. gadam samazināt tās līdz nullei, lai palīdzētu apturēt globālo klimata krīzi.
Dānijas klimata un enerģētikas ministrs Dans Jorgensens sacīja, ka dīzeļdegvielas un benzīna automašīnu aizliegums, cerams, radīs spiedienu uz Eiropas Komisiju, lai nākamajās divās desmitgadēs ierosinātu blokā pakāpeniski pārtraukt ar fosilo degvielu darbināmu transportlīdzekļu pārdošanu.
Dānija nokļuva virsrakstos 2018. gada oktobrī, kad tās valdība paziņoja, ka līdz 2030. gadam tā aizliegs visu ar fosilo degvielu darbināmu automašīnu tirdzniecību, bet pēc tam atkāpās no šīs idejas, jo tādējādi būtu pārkāpti ES noteikumi.
Jorgensens sacīja ka situācijā, kurā ES nevar vienoties par visas savienības aizliegumu, būtu labi, ja atsevišķām valstīm ļautu īstenot šādu pasākumu.
Plāns A būtu to padarīt par Eiropas aizliegumu.
Dānijas klimata un enerģētikas ministrs Dans Jorgensens
Latvija kopā ar Lietuvu, Slovēniju, Bulgāriju un vairākām citām valstīm ierosināja, ka jādara vairāk, lai apturētu “oglekļa pārvirzi” – lietoto automašīnu plūšanu no Rietumeiropas uz austrumu reģionu.
Jorgensens sacīja, ka ir svarīgi paziņot bloka ilgtermiņa politikas virzieniem autoražotājiem un ka Dānijas nākamais solis ir izveidot aliansi ar 10 dalībvalstīm, kas atbalsta šo priekšlikumu.
Avots: euronews
Lai jau aizliedz – tie tāpat ir tikai skaļi saukļi kas līdz tam laikam tiks pārskatīti, vai, ņemot vērā pasaules notikumus, atmesti kā bezjēdzīgi.
Par to “oglekļa pārvirzi” gan diezgan komiski izklausās – šajā desmitgadē varbūt ir notikušas nelielas izmaiņas, bet iepriekšējās divas desmitgades tas princips bija vienkāršs – jo jaunāka mašīna, jo vairāk oglekļa dioksīda izdala, lasīt – ja gribas braukt ar mašīnu, kas ir dabai draudzīga no pseidoekoloģiskā viedokļa – nekā labāka par deviņdesmito gadu mašīnām nav 🙂 Ja tomēr rūp reālais piesārņojums, nevis oglekļa dioksīds – jā, tad ir mazliet savādāk.