Elektrisko furgonu trīnīši – Opel, Peugeot, Citroen (+Toyota)
Sekojot paziņojumiem par Opel Vivaro-e un Citroen e-Jumpy arī Peugoet ir prezentējuši savu elektrisko furgonu/universāli, kas bāzēts uz PSA grupas pilnīgi elektriskās platformas.
Sekojot paziņojumiem par Opel Vivaro-e un Citroen e-Jumpy, arī Peugoet ir prezentējuši savu elektrisko furgonu/universāli, kas bāzēts uz PSA grupas pilnīgi elektriskās platformas.
Tie, kas seko elektroauto jaunumiem, zina, ka par oriģinālajiem elektriskajiem trīnīšiem dēvē Mitsubishi i-MiEV, Citroec C-Zero un Peugeot iOn. Mūsdienu versija elektriskajiem mini auto ir no Volkswagen grupas – VW e-up!, Škoda Citigo-e iV, Seat Mii electric. Tagad PSA grupa ir pieteikusi elektrisko furgonu/universāļu trīnīšus ar brālēnu no Toyota puses.
Tehniskie parametri furgonu trīnīšiem – Opel Vivaro-e, Citroen e-Jumpy un Peugeot e-Expert – ir identiski – 100 kW elektriskais motors ar 50 vai 75 kWh akumulatoru, kas dos attiecīgi 230 vai 330 km autonomiju (WLTP) un kas spēj lādēties ar 80 kW lielu jaudu no līdzstrāvas uzlādes stacijas un 11 kW jaudu no maiņstrāvas. Arī Opel Corsa-e, Peugeot e-208 un Peugoet e-2008 ir aprīkoti ar to pašu motoru un mazāko no abām bateriju pakām.
Peugeot ir parūpējušies par to, lai cilvēkiem būtu skaidrs uzlādes laiks. No mājsaimniecības rozetes (230 V, 8 A) pilna uzlāde prasīs 31 vai 47 stundas (atkarībā no akumulatora), no mājsaimniecības rozetes ar 16 A pieslēgumu tas notiks attiecīgi 15 vai 23 stundās. Tomēr tik ilgs uzlādes laiks uzņēmumiem nederēs, tādēļ būs nepieciešama uzlādes stacija ar 11 kW jaudu, kas pilnu uzlādi veiks 5 vai 7.5 stundās. Pietiekami, lai automašīna dabūtu sev nepieciešamo skaistuma miegu.
- Autonomija: 230-330 km
- Akumulators: 50-70 kWh (pieņēmums)
- Maiņstrāvas uzlāde: 7.6-11 kW (35-52 km/h)
- Līdzstrāvas uzlāde: 80 kW (368-377 km/h)
- Autonomija/kWh: 4.60-4.71 km/kWh (21.21-21.73 kWh/100 km)
e-Expert būs pieejams trīs virsbūves variantos – Compact, Standard un Long. Ietilpība variēs starp 4.6 m3 Compact versijā un 6.6 m3 Long versijā. Kravnesamība būs atkarīga no izvēlētā varianta un akumulatora un būs 1’275 kg Compact versijā ar 50 kWh bateriju vai 1’000 kg Long versijā ar 75 kWh bateriju. Protams, tas būs pieejams arī universāļa variācijā, kurā būtu līdz 9 sēdvietām.
Salīdzinot ar iekšdedzes dzinēja versiju, būs dažas modifikācijas, ko izjutīs autovadītājs. Visas e-Expert versijas ir aprīkotas ar elektronisko stāvbremzi, informācijas panelis būs pielāgots, lai atainotu informāciju par bateriju stāvokli un citu informāciju, kas saistīta ar elektrisko piedziņu, uzlādes ports atrodas virs priekšējā kreisā riteņa, kā arī būs pieejama telefonu aplikācija.
Peugeot un Citroen furgonu versijas būs pieejamas šī gada beigās, bet Opel jau šovasar, kad arī tiks izziņotas cenas. Varam sagaidīt, ka 50 kWh versija maksās aptuveni 40’000 €.
PSA grupas trīnīši nav vienīgie furgoni, kas uz šīs platformas tiks veidoti. Drīzumā redzēsim šo elektrisko furgonu Toyota Proace versiju, jo Toyota furgonus ražo kopā ar PSA grupu. Kā arī, uz 50 kWh bāzes tiks taisīts arī Citroen jaunais e-Berlingo, kas sekos 2021. gadā un kuram visdrīzāk būs arī Opel un Peugeot variācijas + Toyota Proace City.
Oi, gaidu berlingo/rifter/combo/proace city versijas elektriskā izpildijumā. Pēdējās versijas Sharan ir apnicis ar savu neuzticamību, bet bīdāmās durvis un 7 vietas ar 3 bērniem ir neatņemama komforta un drošības sastāvdaļa.
Vai kas zināms vai būs arī pašazieru versijas?
Visiem būs universāļu variācijas 🙂 Bildēs arī var redzēt