Fiqsy elektroauto nobraukuši teju miljons kilometru
Sešu mēnešu laikā, kopš elektroauto koplietošanas pakalpojuma ieviešanas, simt “Fiqsy” mašīnas izmantotas 61 tūkstoti reižu. Kopumā veikti 930 tūkstoši kilometru. Šādi ietaupītas 147 tonnas CO2 izmešu.
Sešu mēnešu laikā, kopš elektroauto koplietošanas pakalpojuma ieviešanas, simt “Fiqsy” mašīnas izmantotas 61 tūkstoti reižu. Kopumā veikti 930 tūkstoši kilometru. Šādi ietaupītas 147 tonnas CO2 izmešu.
Fiqsy ir piesaistījis finanšu institūcijas “Altum” aizdevumu “zaļo” grantu programmas ietvaros vairāk nekā 2,4 miljonu apmērā un iegādājies simt “Renault Zoe” elektroautomašīnas, kas jūlijā parādījās Rīgas ielās.
Šis gads ir ļoti specifisks, jebkuram mobilitātes uzņēmumam 2020. gads ir bijis izaicinošs.
Māris Avotiņš, skrejriteņu un elektroautomobiļu koplietošanas uzņēmuma “Fiqsy” līdzdibinātājs
Pat 2000 kilometri
Ir daļa klientu, kuri mašīnu izmanto nedēļu vai pat visu mēnesi. M. Avotiņš to skaidro ar situācijām, kad piesardzības dēļ pandēmijas laikā ļaudis neizmanto sabiedrisko transportu un tā vietā izvēlas pārvietoties vienatnē, izmantojot auto koplietošanu.
“Fiqsy” ir ieviesis arī auto koplietošanas abonēšanas pakalpojumu. Garākie braucieni bijuši līdz pat 2000 kilometriem vienas nomas laikā. Pamatā cilvēki braukā pa Rīgu, biežāk izbraucot līdz Siguldai vai Tukumam.
Vasarā visi aktīvi braukāja pa Latviju, un redzējām, kā piektdienās 25 līdz 30 mašīnas izbrauca no Rīgas un svētdienu vakaros sabrauca atpakaļ.
Jā, kāds arvien gribēs, lai viņam pieder savs skrejritenis vai mašīna, un neviens jau neaģitē, ka visiem vienā dienā jāpārslēdzas uz koplietošanu. Taču nākotnē šāds modelis ļoti labi palīdzētu atslogot pilsētu centrus no auto, padarot tīrāku gaisu un pilsētu pievilcīgāku dzīvošanai. Pētījumi tāda, ka viens koplietošanas auto Rietumeiropā atbrīvo pilsētu no četrām līdz sešām privātajām mašīnām.
Māris Avotiņš
Uzņēmuma nākamā gada plānos ir mainīt sabiedrības viedokli, pierādot, ka ar elektroauto iespējams brīvi pārvietoties ne tikai pilsētā.
157 tūkstoši braucienu ar skrejriteni
Pagājušā gadā “Fiqsy” ienāca tirgū ar skrejriteņiem. Tie šogad izmantoti 157 tūkstošus reižu, nobraucot 360 tūkstošus kilometru. Saistībā ar to, ka daudzi šogad strādā no mājām, samazinās nepieciešamība pārvietoties. Tāpat ir apstājusies kustība tūrismā, bet tieši ārvalstu viesi bija 20 līdz 30% “Fiqsy” skrejriteņu koplietošanas pakalpojuma klienti. 2019. gadā uzņēmuma skrejriteņi nobrauca 280 tūkstošus kilometru.
Labā lieta ir tā, ka tie, kuri sāk lietot skrejriteņus, lieto tos diezgan regulāri. Pie atsevišķām organizācijām katru rītu var redzēt, ka kāds uz darbu ir atbraucis ar skrejriteni. Mikromobilitāte ienāk mūsu ikdienā.
Māris Avotiņš
2020. gada sākumā “Fiqsy” ieviesa mikroautobusu koplietošanu, kas īpaši populāri kļuva šī gada nogalē, aktualizējoties piegādes risinājumiem. 15 busiņi izmantoti 5000 reizes, nobraucot 205 tūkstošus kilometru.
Apvienojas asociācijā
“Fiqsy” ir viens no oktobrī izveidotās Latvijas Mobilitātes asociācijas dibinātājiem. Bez “Fiqsy” tās dalībnieki ir transporta platforma “Bolt“, automašīnu koplietošanas uzņēmumi “CityBee” un “Carguru“, kā arī velosipēdu koplietošanas uzņēmums “Nextbike“.
Viens no priekšnosacījumiem, lai veiksmīgi ieviestu mūsdienīgus tehnoloģiskos risinājumus, tostarp domājot arī par mikro un “zaļo” mobilitāti, ir aktīvs darbs un komunikācija ar sabiedrību, lietotājiem un citām iesaistītajām pusēm, lai lauztu aizspriedumus un stereotipus, kas daļai sabiedrības saistās gan ar koplietošanas pakalpojumiem un arī ar elektromobilitātes risinājumiem. Līdz šim to esam darījuši katrs individuāli un turpmāk darīsim arī kopā – asociācijas vārdā.
Māris Avotiņš