Volkswagen pārsniedz Eiropas CO2 emisiju mērķus un Baltijā kļūst par elektroauto tirgus līderi
Saskaņā ar sākotnējiem datiem Volkswagen pasažieru automašīnu segmentā radījis par aptuveni sešiem miljoniem gramu mazāk CO2 nekā to pieprasa likums, līdz ar to pārsniedzot ambiciozos Eiropas vieglo automobiļu parka CO2 emisiju mērķus 2020. gadam.
Saskaņā ar sākotnējiem datiem Volkswagen pasažieru automašīnu segmentā radījis par aptuveni sešiem miljoniem gramu mazāk CO2 nekā to pieprasa likums, līdz ar to pārsniedzot ambiciozos Eiropas vieglo automobiļu parka CO2 emisiju mērķus 2020. gadam.
Volkswagen jaunu vieglo automobiļu vidējais CO2 izmešu apjoms Eiropas Savienībā bijis 92g/km, bet zīmolam noteiktais CO2 mērķrādītājs bija 97g/km. Kopumā CO2 izmešu apjoms salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājies par 22%. Šāds rezultāts uzrādīts, pateicoties zīmola elektroautomašīnu portfeļa attīstībai, kas arī pērn sekmēja Volkswagen izaugsmi gan pasaulē, gan Baltijā. 2020. gadā Volkswagen sasniedza teju 20% tirgus daļu Latvijā, bet Baltijā – 26%, kļūstot par populārāko elektroautomašīnu zīmolu reģionā. Kopumā Volkswagen elektroautomašīnu pārdošanas apjomi pērn Latvijā salīdzinājumā ar 2019. gadu pieauga par 950%, Baltijā par – +1155%.
Volkswagen turpina veicināt nozares transformāciju. Pateicoties pērnā gada attīstībai elektromobilitātes virzienā, Volkswagen pasažieru auto segmentā mums ir izdevies pārsniegt CO2 mērķrādītājus, apliecinot, ka zīmols ir uz pareizā ceļa. 2021. gadā mēs ar pārliecību turpināsim stiprināt mūsu līderību elektromobilitātes segmentā, attīstot elektroautomašīnu sortimentu. Papildus mūsu esošajam sortimentam piedāvāsim ID.3 bāzes modeli par pievilcīgu cenu, kā arī Latvijā uzsāksim pirmā pilnībā elektriskā Volkswagen apvidus auto ID.4 tirdzniecību. Šie plāni iemieso mūsu vīziju – attīstīt Volkswagen par vispievilcīgāko ilgtspējīgas mobilitātes zīmolu.
Volkswagen zīmola vadītājsJustas Nekrošius
2020. gadā Volkswagen attīstīja elektroautomašīnu portfeli, iepazīstinot ar jaunu e-up un aizsākot jaunu ēru šajā segmentā ar pirmajiem modeļiem, kas radīti uz pilnīgi jaunas modulārās elektroautomobiļu platformas (MEB) – ID.3. Latvijā 2020. gadā pieredzēts lielākais elektroautomašīnu pieaugums visā Eiropā. Baltijā un pasaulē šis bija vienīgais auto segments, kas turpināja augt.
Laika periodā no 2020. gada līdz 2024. gadam uzņēmums elektriskajā mobilitātē investēs vairāk nekā 11 miljardus eiro, pārveidos vēl vairākas ražotnes, kā arī plāno līdz 2025. gadam tirgū piedāvāt 20 jaunus pilnībā elektriskos modeļus.
Šajā fiskālajā gadā Volkswagen paplašinās produktu klāstu ar automašīnām, kas radītas uz modulārās elektroautomobiļu platformas (MEB) un starptautiskajos tirgos pakāpeniski nonāks pilnībā elektriskie modeļi ID.4, ID.4 GTX un ID.5.
Kopš elektriskās ofensīvas sākuma Volkswagen pagājušajā gadā jau spējis piegādāt vairāk elektrisko automobiļu kā jebkad agrāk – 212 000 vienību. Pilnībā elektrisko automobiļu īpatsvars salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir trīskāršojies un veido 134 000 vienību, no kurām 56 500 automašīnas bija pilnībā elektriskie ID.3 modeļi.
Eiropas Komisijas galīgais apstiprinājums par vieglo automobiļu parka CO2 emisiju mērķrādītājiem gaidāms drīzumā.
Uzlādēts viedoklis
Vēl gada vidū likās, ka VW varētu arī nesasniegt, bet izskatās, ka gada noslēguma ID.3 piegādes ir izvilkušas kopējo bildi. Ņemot vērā, ka populārākais auto segments ir krosoveri, tad varam sagaidīt, ka ID.4 nodrošinās nākamā gada emisiju normu izpildi.
Ja ar to nepietiks, tad uzražos pāris tūkstošus e-up! un viss būs atkal labi.
Nextmove raksta ka VW esot pietrūcis 0,5g/km lai nemaksātu sodu. Tas būs 50EUR uz vienu auto…
Fui nevis auto