Elektroauto ar 7 sēdvietām
Automašīna, kas nededzina ne kripatu degvielas un kurām ir 7 sēdvietas, nav daudz. Labās ziņas ir tādas, ka autoražotāji aizvien vairāk uzmanības velta elektriskajiem ģimenes vāģiem.
Automašīna, kas nededzina ne kripatu degvielas un kurām ir 7 sēdvietas, nav daudz. Labās ziņas ir tādas, ka autoražotāji aizvien vairāk uzmanības velta elektriskajiem ģimenes vāģiem.
Septiņu sēdvietu svars un lielie izmēri, kas nepieciešami, lai tās ievietotu automašīnā, nozīmē, ka septiņvietīgās benzīna un dīzeļdegvielas automašīnas nav pārāk ekonomiskas. Nemaz nerunājot par ekoloģisko pēdu. Elektriskā alternatīva ir lieliska iespēja braukt ekoloģiskāk un ekonomiskāk.
Tagad tirgū ir mazs skaits ar septiņvietīgiem elektroauto, bet, nobriestot elektrisko krosoveru un furgonu piedāvājumam, aizvien vairāk autoražotāju pievēršas lielo ģimeņu segmentam. Daudzi no šiem elektroauto ir balstīti uz furgoniem, jo tajos ir vieglāk paslēpt baterijas zem grīdas.
Lai gan to iegādes cena ir augstāka nekā iekšdedzes līdzinieku, ievērojamās ekspluatācijas atšķirības to atsvērs. Efektivitāte, protams, transportlīdzekļa izmēra dēļ ir zemāka, tāpēc tie starp uzlādēm iespēs mazāk nekā elektroauto ar tādu pašu bateriju. Tomēr vairums no zemāk minētajiem ļaus mierīgi ceļot pa Latviju.
Citroen e-SpaceTourer/Peugeot e-Traveller/Opel Vivaro-e Life
Šie furgonu trīnīši, kurus ir iespējams aprīkot ar līdz pat 9 sēdvietām, piedāvā to pašu bateriju, motoru un uzlādi, ko Peugeot e2008. Var izvēlēties starp 75 kWh un 50 kWh baterijām, kas būs pietiekami, lai veiktu attiecīgi 330 vai 230 km starp uzlādēm. Tas varbūt neizklausās daudz, bet 100 kW uzlāde ļaus šīs mašīnas uzlādēt mazāk nekā 30 minūšu laikā līdz 80%. Ar 7.4 kW maiņstrāvas uzlādi, pa nakti automašīna ar lielāko bateriju būs pilnībā uzlādēta.
Ja neskaita kādas nenozīmīgas vizuālās atšķirības, šie modeļi ir identiski. Ērtības labad, var ņemt to, kurš ir tuvākais. Sākuma cena – 46’000 €.
Tesla Model X
Viens no pirmajiem EV ar 7 vietām. Kopā ar Nissan eNV200 tie ilgstoši bija vienīgie varianti, ja bija vajadzība pēc bezizmešu automašīnas ar vairāk kā 5 vietām. Īlons Masks par šo EV ir izteicies, ka tas ir kā Faberžē ola. Attiecīgi cena ir atbilstoša – sākot no 95’990 €. Par to iegūst elektroauto, kas spēj veikt 580 km ar vienu uzlādi, attīsta 100 km/h lielu ātrumu 3.9 sekundēs, ir aprīkots ar Netflix un arkādes spēlēm un ar kuru vēlēsies braukt visi. Var izvēlēties, cik sēdvietas ir vajadzīgas – 5, 6 vai 7.
Mercedes EQV
Ja Peugeot/Citroen/Opel trīnīši liekas par prastu, bet Tesla par futūristiku, tad Mercedes EQV piedāvā vidusceļu. V klases elektriskā versija piedāvā luksusa salonu, kādu sagaidām no Mercedes. Ar 90 kWh bateriju, šis 7-vietīgais elektroauto sola 340 km ar vienu uzlādi. Viena ātrā uzlāde līdz 80% prasīs 45 minūtes, bet no mājas uzlādes stacijas būs nepieciešamas 11 stundas, lai veiktu pilnu uzlādi. Protams, mazāk, ja neizlādē līdz pēdējam procentam. Cena Latvijas Mercedes mājaslapā nav izziņota, bet iepriekšējās preses relīzes liecina, ka tā varētu būt 72’000 €.
Peugeot e-Rifter/Citroen e-Berlingo/Opel Combo-e Life
No autoražotāju grupas, kas vēl līdz šī gada sākumam bija zināma kā PSA grupa, bet tagad kā Stellantis (PSA grupa + FCA grupa), ir pieejami vēl vieni trīnīši. Šie nav tik lieli, bet piedāvā 7 vietīgu variāciju. Pateicoties mazākam izmēram, šie spēj braukt tālāk, bet tiem ir pieejama vien 50 kWh baterijas versija. 50 kWh baterija uzlādēsies sniegs 270 km lielu autonomiju. Cenas Latvijā vēl nav pieejams, bet varam sagaidīt, ka tie maksās no aptuveni 40’000 €.
Tesla Model S
Lai gan tas varētu likties absurdi, bet Tesla Model S ir pieejams arī 7-vietīgs. Skaidrības labad, Tesla šobrīd ir īslaicīgi apturējuši šādu konfigurācijas iespēju, bet sola to drīzumā atjaunot. Trešā rinda šajā mašīnā ir domāta bērniem un tā ir ar skatu uz aizmuguri. Ar 663 km autonomiju šis elektroauto maksā no 86’990 €.
Nissan e-NV200
Par šo elektroauto, iespējams, daudzi jau ir aizmirsuši, bet atšķirībā no tā iekšdedzes versijām, elektriskais e-NV200 joprojām ir pārdošanā. e-NV200 40 kWh bateriju ieguva pirms Leaf, tomēr nav piedzīvojis dižas pārmaiņas kopš tā izlaišanas 2014. gadā. Ja Nissan neplāno to steidzami atjaunināt, tad reiz iegūtā līderpozīcija tam vairs nespīd. Ar vienu uzlādi tas iespēj 200 km. Sākuma cena ir 46’126 €.
Mercedes EQB
Ja busiņu stils un faberžē olas nav pa spalvai, bet interesē tieši krosoveri, tad Mercedes EQB būs īstais un potenciāli vienīgā izvēle. Mercedes EQB ir alternatīva Mercedes GLB. Tas vēl nav pieejams, bet Mercedes sola, ka šī gada beigās to jau varēs rezervēt. Ar 420 km lielu nobraukumu, tas labi kotēsies starp luksusa 7-vietīgajiem elektroauto. Cena vēl nav izziņota, bet baumo, ka tā būs no 60’000 €.
Volkswagen ID.6
Volkswagen ID.6 ir šobrīd lielākais elektroauto, kas bāzēts uz MEB platformas. Pirms jau sākam likt lielās cerības un atvērt krājkontu, jāsaka, ka šis šobrīd ir paredzēts tikai Ķīnai. Vienlaicīgi būtu muļķīgi no Volkswagen puses tādu nepiedāvāt Eiropā. Augstāk minētais Mercedes EQB noteikti ir papildus motivācija to darīt. Cenas vēl nav izziņotas, bet varam sagaidīt, ka bāzes modelis, kas iespētu 300 km ar vienu uzlādi, maksātu aptuveni 42’000 €.
Tesla Cybertruck
Pieminot tādas mašīnas, kas nav pieejamas Eiropā un kas piedāvā 7 vietas, ir jāpiemin arī Tesla Cybertruck. Lai gan tas ir pozicionēts kā pikaps un vēl nav palaists ražošanā, tas sola ietilpināt arī lielāku ģimeni. Ne visiem šāds dizains patīk, bet noteikti ir unikāls. Eiropā, ja tādu redzēsim, tas nebūs kā attēlā. Tikmēr ASV tādu var iegādāties sākot no 39’900 $.
Tesla Model Y
Pieturoties pie šobrīd Eiropā nepieejamajām Tesla automašīnām ar 7 sēdvietām, ir jāpiemin Tesla Model Y. Šogad Tesla atvērs savu rūpnīcu Vācijā un pirmais, ko tā piedāvās, būs Model Y. Sākuma cena – 58’620 €, kas piedāvās 505 km lielu autonomiju un visu pārējo, ko Tesla piedāvā.
Volkswagen ID.Buzz
Ja ir laiks, ko pagaidīt, tad Volkswagen sola 2022./2023. gadā piedāvāt ikoniskā hipijvāģa moderno versiju – ID.Buzz. Nekas daudz par tā tehniskajiem parametriem nav zināms. Arī cena šobrīd nav zināma pat baumu līmenī. Toties ir skaidrs, ka šo pirks ne tikai tie, kam ir lielas ģimenes vai ikdienā jāpārvadā lielas kravas.
Hyundai STARIA
Lai gan elektriskā versija vēl nav prezentēta, Hyundai nenoliedz, ka nesen prezentētais MPV (multi-purpose vehicle) Hyundai STARIA, tuvākajos gados būs arī elektrisks. e-GMP platforma to noteikti iespējotu jau pavisam drīz. Iekšdedzes versija ir pieejama ar 2 līdz 9 sēdvietām.
sory, bet bišķi bezjēdzīgs raksts, jo šobrīd reāli ir tikai tas vecais nissans pa 50k. X tesla arī vēl eksistē, bet diez vai reāla opcija LV daudzbērnu ģimenēm, operatīvais tak ar šķaudīsies.
Pieņemsim, ka sašutums nevis uz rakstu, bet uz reālo situāciju..