Seko ģimenes piedzīvojumam ar elektroauto
Četru cilvēku ģimene ir nesen iegādājušies Škoda Enyaq iV80 un nolēmuši, ka mēros ceļu no Slovēnijas līdz Latvijai. Seko viņu 1’700 km garajam piedzīvojumam.
Četru cilvēku ģimene ir nesen iegādājušies Škoda Enyaq iV80 un nolēmuši, ka mēros ceļu no Slovēnijas līdz Latvijai. Seko viņu 1’700 km garajam piedzīvojumam.
Kriss (Krišs?) un Ance ar diviem bērniem ir nolēmuši doties piedzīvojumā ar savu jauno automašīnu – Škoda Enyaq iV80. Ņemot vērā, ka valda daudz mītu par EV spējām braukt tālus ceļojumus, ģimene ir nolēmuši filmēt savu aptuveni 1’700 km garo piedzīvojumu no Slovēnijas uz Latviju.
Atšķirībā no jau esošajiem video, kur pārbauda, cik tālu var nobraukt ar vienu uzlādi vai cik ātri var veikt konkrētu distanci, šis ir pārbaudījums ar pilnu mašīnu ar cilvēkiem un mantām. Ģimene, kas Youtube atrodama kā “EV Family – Fully Charged”, solās aprakstīt uzlādes un braukšanas pieredzi, problēmām, ar kurām saskarsies pa ceļam, un patieso dzīvi ar elektroauto ceļojumā.
Pati mašīna, kā Kriss raksturo, ir dārgākā komplektācija ar stikla jumtu un citām fīčām. Škoda Enyaq iV80 uz papīra iespēj 536 km, bet Uzlādēts apskata laikā pēc aprēķiniem sanāca aptuveni 470 km. Kriss saka, ka jau ir piedzīvojis kādas programmatūras nepilnības, kas, pēc konteksta spriežot, esot izlabotas. Kopā ar pasažieriem mašīnai klāt nākuši 300 kg.
ABetterRoutePlanner.com paredz, ka kopā ceļā tiks pavadītas nedaudz vairāk par 23 stundām, būs nepieciešamas 7 uzlādes, kurām kopā veltīs 4.5 stundas. Būs interesanti sekot viņu pieredzei un to var darīt viņu Youtube kanālā!
Paldies par uzskatāmo pieredzi. Ar e-auto jādzīvo savā valstī, vēlams tuvumā savai uzlādes vietai mājās. Ja Eiropas parlaments neiespers šim uzlādētāju baram, būs tāda čakarēšanās…un tas nekādi nesekmē to, ka cilvēks pirks e-auto kā vienīgo.
Un jā, VW MEB elektroauto ir neparedzamas brīnumu lādes – tas no savas pieredzes.
Paldies, ka izlasījāt un interesēja mūsu pieredze! Šis brauciens tiešām pierādīja, ka ar elektro auto ir daudz vienkāršāk konkrētā vietā- savā valstī viss ir skaidrs un zini, kur un kas pieejams un kas nepieciešams, lai bez problēmām uzlādētu kad nepieciešams. Pirms šī brauciena nobraucām 4000 km Horvātijā un tur mums gāja ļoti raiti un viegli, jo zinājām kas un kā!
Pilnīgi piekrītu, ka vajadzētu vienoto sistēmu Eiropas Savienībā- gaļu galā gandrīz visas uzlādes stacijas ir uzliktas ar Eiropas finansiālo atbalstu! Būtu ļoti vienkārši, ja būtu pieejama viena aplikācija, ko var izmantot visur!
Par softa gļukainumu un ātrdarbību VW koncerna ražotajiem EV – par to yt var atrast daudz apskatu.
Secinājums ir: pagaidām – ja gribi ceļot ar EV – jāplāno un jāgatavojas ļoti rūpīgi un ir jāplāno arī plāns B.
Tā jau ir. Jebkuram ceļojumam vajag sagatavoties. Plānojot braucienu ir zināms kādām valstīm brauks cauri.
Ar EV braucot (šobrīd) nākas iepriekš atrast pieejamos uzlādes staciju tīklus un ielādēt aplikācijas, piereģistrēties. Savādāk var iekulties piedzīvojumā.
Man ar Elektrum pietika ar to ka nomainījās kredītkarte un ceļojuma laikā vajadzēja piesaistīt jauno kredītkarti. Kartiņas pievienošanas process nepabeidzās un beigās atlika vien pārbraukt pie e-mobi.
Nereti ir lietderīgi pasūtīt arī klienta kartiņas. Piemēram, Latvijā e-mobi, jo savādāk paļaujoties tikai uz aplikāciju nevari zināt cik liela naudas summa tiks iesaldēta tava ceļojuma laikā. Man ar e-mobi aplikāciju reiz bija gadījums, kad neveiksmīgas uzlādes rezultāta tika rezervēts vairāk par 200Eur un tad vēl uzlāde neizdevās /nemaz nav patīkami/…
Ar ierasto auto tā gatavošanās un plānošana ir mazāk čakarīga – es zinu, ka vismaz ik pēc 50km varēšu uzpildīt degvielu + es varu brīvi izvēlēties maršrutu ārpus plānotā – piemēram braucot no A uz B – bet kāds iesaka uztaisīt līkumu caur punktu C nobraucot papildus 100km – kāpēc ne? Tā tiek darīts. Protams, ar laiku tā arī būs.
Un vēl – apsēstība pasaulē ar tām aplikācijām un klienta kartiņām… no vienas puses es to visu padarīšanu saprotu, bet no otras – esmu klients, man ir maksājuma karte!!! – gribu jums atdot naudu!!! – ņemiet!!! Bet nē – lūdzu instalējiet aplikāciju, lūdzu pievienojiet savu karti, lūdzu šito, lūdzu to… kāpēc tā jāsarežģij – iebāzu karti, 5 zināmi (PIN+OK) spiedieni ar pogu un 1-2 spiedieni uzlādes sākšanai. Nekādu jaunu interfeisu apgūšanu! Šobrīd var arī pat bez kartes ir Apple/Google Pay – kāpēc to nelieto?
“Un vēl – apsēstība pasaulē ar tām aplikācijām un klienta kartiņām… no vienas puses es to visu padarīšanu saprotu, bet no otras – esmu klients, man ir maksājuma karte!!!” – pilnībā piekrītu! Bet šobrīd tā nav un pagaidām mums kā klientiem atliek to pieņemt…
Jā, tieši tā! Saplānojot visu iet ļoti raiti- ja, protams, visas uzlādes stacijas strādā kā nākas! Mums ir bijuši piedzīvojumi Horvātijā, kur uz šosejas it kā lādēšana pieejama gandrīz katrā benzīntankā, bet tikai trešajā stacijā lādēšana tiešām darbojās. Un tas, protams, izraisīja nevajadzīgu satraukumu!
Ar parasto mašīnu braucot, protams, daudz vienkāršāk piestāt jebkurā benzīntankā. Bet tāpat jāplāno! Pagājušajā gadā braucot tieši šo pašu maršrutu mums gandrīz beidzās benzīns braucot starp Katovici un Varšavu. Tur ceļa remonts- tiek būvēts lielceļš un nav vēl atvērti benzīntanki. Iestrēgām sastrēgumā un nācās nobraukt no lielceļa un meklēt benzīnu tuvākajās pilsētās, jo tālāk nebūtu tikuši!
Jā – vēl! Varbūt palaidu garām, bet nesadzirdēju galīgo statistiku:
Cik ielādēts elektrības?
Cik naudiņas patērēts uz uzlādi?
Cik stundas nogaidīts uzlādējoties?
Utt.
O! Ieraudzīju, ka esat jaunu video ielikuši ar skaitļiem. Visumā izskatās izdevīgi, ja vien neskaita ionity uzlādi. Paldies.
Sorry nav attaisnojums. Man passat 2017 g. 2.0 dīzelis, pilna bāka 1050-1200km atkarībā no ātruma režīma. Katovice – Varšava ir 300km, es ar pilnu bāku no LV varu aizbraukt līdz Katovicei, kas ir 998km no LV, ja braukt EV ātruma režīmos ar garantiju. Pašreiz tā tāda avantūra. + tai Hyndai brauciena rakstā minēts patēriņš ziemā vid.20Kwh/100km x 0,71eur/kWh =14eur uz 100km, tas tač kosmoss. Manuprāt pašreiz tas ir izmantojams braukājot piemājā. arī atšķirība pašreiz cenā ir milzīga, tad labāk ieivestēt šo starpību saules paneļos uz mājas jumta, no tā bus lielāka atdeve.
Protams, ka pirmās “viss slikti” ziņas par Enyaq dzirdu no latviešiem. Lūka nestrādā, navigācija 90-to gadu TomTom līmenī utt. 😀
Tā gan šķita tikai tāda paburkšķēšana garas un ne pārāk gludas dienas vidū.
Būs interesanti redzēt, vai ar uzlādēšanu ies labāk tajā galā, vai tomēr pie mums Baltijā un it īpaši Latvijā.
Pēc pirmās epizodes (raksta beigās) liekas, ka tur ir traki
Vācieši 2019.gadā e-auto rallijā bija sajūsmā par uzlādes tīklu Latvijā.
Izskatās, ka tiešām labāk gāja Latvijas galā. 😀
Uzlādēšana tiešām gāja daudz labāk un raitāk šajā galā! Bet tas gan arī daļēji tāpēc, ka mēs bijām labāk sagatavojušies un sapratuši kā viss strādā! Un jau laicīgi pirms piestāšanas bijām lejuplādējuši nepieciešamās aplikācijas!
Dārgākā versija viņiem esot, tas nekas ka dārgākā vēl nemaz nav nopērkama, Skoda Enyaq iV RS
Kopā ar pasažieriem mašīnai klāt nākuši 300 km (vajadzētu būt kg)