Anodox Energy Systems Latvijā plāno izveidot pirmo LFP parauga elektoautomašīnu bateriju ražotni Eiropā

2

Zviedrijas tehnoloģiju uzņēmums Anodox Energy Systems ir paziņojis par ienākšanu Latvijā un iecerējis Rīgas ostas teritorijā attīstīt elektroautomašīnu bateriju ražotni.

Anodox Energy Systems

Anodox Energy Systems

Zviedrijas tehnoloģiju uzņēmums Anodox Energy Systems ir paziņojis par ienākšanu Latvijā un iecerējis Rīgas ostas teritorijā attīstīt elektroautomašīnu bateriju ražotni.

Kopējais investīciju apjoms pirmajā posmā sasniegs 50 miljonus eiro kā arī tiks izveidotas līdz 300 jaunas darba vietas.  Paredzams, ka pirmā rūpnīca Rīgas ostas teritorijā sāks darboties 2022. gada decembrī, bet pēc tam tiks izveidota arī otra rūpnīca, kurā tiks izmantota šobrīd pasaulē populārā LFP (Litija dzelzs fosfātu (LiFePo4) akumulators) tehnoloģija.

Latvijas uzņēmēji ir daļa no autoražošanas vērtību ķēdes Eiropā. Tādi uzņēmumi kā Bucher Municipal, LEAX Rēzekne, LAS-1 kompānija, LEAX Baltix, Dinex Latvia, EMJ Metāls, SFM Latvia, Metaro, Defence Partnership Latvia un LANOS ražotie produkti ir daudzās pasaules labākajās automašīnās. Mūsu mērķis ir papildināt šo produktu klāstu un panākt lai Latvijā notiktu arī automašīnu komplektācija.

Šāds projekts nostiprinās Latvijas pozīcijas mašīnbūves nozarē, piedāvājot ne vien modernākos tehnoloģiskos risinājumus un augsti apmaksātas darba vietas, bet arī paplašinot sadarbību ar globāliem spēlētājiem un eksporta tirgiem. Vienlaikus tas nozīmē arī daudz straujāku visas mašīnbūves nozares un ar to saistīto uzņēmumu attīstību, jo tiks veicināta gan produktivitāte, gan zināšanu ietilpīgu preču un pakalpojumu eksports tādā veidā padarot Latvijas sabiedrību bagātāku un drošāku. Tāpēc svarīgi ir turpināt “zaļā koridora” principu prioritārajiem investīciju projektiem, lai paātrinātu arī automašīnu komplektācijas sertifikācijas procesu.

Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs

Uzņēmums Anodox Energy Systems dibināts 2016. gadā kā jaunuzņēmums Zviedrijas pilsētā Gēteborgā un jau sākotnēji strādāja pie dažādu energosistēmu produktu attīstības un pielāgošanas autobūves nozares vajadzībām. Šobrīd strauji attīstās elektromobilitāte, ir liels pieprasījums pēc lielas jaudas baterijām, tādēļ uzņēmums plāno Latvijā attīstīt plašu ražotni, kurā tiek ievēroti visi ilgtspējas principi. Uzņēmums sadarbojas ar tādiem starptautiski pazīstamiem zīmoliem kā Volvo, NEVS, Jinpeng Auto, Geely, Lotus, Mahindra un Pininfarina. Uzņēmuma pētniecības un izstrādes centrs Zviedrijā izstrādā elektriskās baterijas vieglajām kravas automašīnām, vieglajiem automobiļiem, jūras un citiem transportlīdzekļiem. Anodox ir izvēlējies Latviju kā ideālu vietu savu rūpnīcu izveidei, pamatojoties uz tās atrašanās vietu, automobiļu nozares ekosistēmu un valdības piedāvātajiem stimuliem.

Mēs esam gandarīti paziņot, ka esam pieņēmuši lēmumu attīstīt ražošanu Latvijā un tieši te veidot pirmo rūpnīcu Eiropā, kura ražos elektrobaterijas pēc LFP tehnoloģijas. Šāda projekta īstenošana ir iespējama pateicoties Latvijas valdības, LIAA, Altum un mūsu klientu Jinpeng Group un AKINSI Auto atbalstam.

Anodox Energy Systems izpilddirektors Teodors Zannakis (Theodore Zannakis)

Šī projekta pirmajā posmā Anodox uzsāks ražot augstas kvalitātes akumulatoru paketes elektriskajiem automobiļiem un vieglajiem kravas automobiļiem. Savukārt otrajā posmā tiks ražoti augstas veiktspējas bateriju elementi, izmantojot LFP tehnoloģiju. Salīdzinoši nesen LFP tehnoloģijas akumulatorus sāka izmantot elektroautomašīnu pasaules tirgus līderis Tesla Motors. Šā brīža pētījumi apliecina, ka LFP akumulatoriem ir lielāka ilgmūžība un to ražošanas izmaksas ir zemākas. Tas ir īpaši svarīgi šobrīd, kad pieeja dažādiem minerālajiem materiāliem ir ierobežota. Alternatīvā tehnoloģija NMC bateriju ražošanā izmanto tādus minerālus kā niķelis un kobalts, kuru cenas tirgū ir būtiski augušas.

Saskaņā ar uzņēmuma plānu Latvijā notiks viss ražošanas cikls no izejmateriāla līdz gatavām sistēmām, kuras no Rīgas tiks piegādātas klientiem Skandināvijā, Vācijā un citās Eiropas valstīs. Tas ir nozīmīgs solis autoindustrijas attīstībai un apliecinājums, ka spējam piedāvāt konkurētspējīgus nosacījumus potenciālajiem investoriem.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Kaspars Rožkalns

Bez Latvijas Anadox Energy Systems kā potenciālās vietas, kur attīstīt savu ražošanu izvērtēja arī Vāciju, Grieķiju un Luksemburgu.

Vairāk informācijas par uzņēmumu Anodox Energy Systems iespējams iegūt https://www.anodox.com/.

Uzlādēts viedoklis

Tās ir lieliskas ziņas! Tas varētu palīdzēt mazināt cilvēku skepsi pret elektroauto, jo tā viena no svarīgākajām komponentēm būtu ražota tepat Latvijā. Ja mēs salīdzinām ar Northvolt ražotni, kurā strādā 1600 darbinieki un ražošanas jauda ir 60 GWh gadā, varam prognozēt, ka Anadox Rīgas ražotne būtu ar ražošanas kapacitāti 11 GWh gadā. LFP baterijas noteikti ir īstais virziens, uz ko skatīties Latvijas apmēriem.

Ja vēl Geely, Lotus, Mahindra un Volvo neprasa papildus paskaidrojumus, kas tie tādi ir, tad iemetot interneta meklētājā Jinpeng Group izmet ražotāju, kas specializējas elektrisko mopēdu, elektrisko rikšu un elektrisko mopēdauto ražošanā. AKINSI Auto tikmēr atgriež vienu rezultātu, kas sola, ka 2022. gada janvārī būs jaunumi. Varbūt būs pieejami arī Latvijā salikti e-mopēdi?

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
2 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Alvis
Alvis
Viesis
28/03/2022 11:16

Viņi tur grasās elementus tīt vai kkāds lielas gatavas pakas EV ražot? Taču ne tam mazajam low speed automopēdam?

2
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: