Audi atrāda Q4 e-tron pirms pirmizrādes
Jaunais kompaktais SUV būs lētākais no Audi piedāvātajiem elektroauto. Audi īpašu uzmanību pievērsuši Q4 e-tron interjeram un augmentētās realitātes asistentam.
Jaunais kompaktais SUV būs lētākais no Audi piedāvātajiem elektroauto. Audi īpašu uzmanību pievērsuši Q4 e-tron interjeram un augmentētās realitātes asistentam.
Modulārās elektroauto platformas (MEB) arhitektūra, uz kuras balstīts Audi kompaktais elektriskais SUV Q4 e-tron, nodrošina jaunu telpas sadalījumu. Lai arī priekšējo riteņu pārkare veido vien 86 centimetrus, garenbāze ir 2,76 metri, pārsniedzot vidēja izmēra SUV segmenta izmērus. Tādējādi salons ir 1,83 metrus garš, kas ir līdzvērtīgi lielāka izmēra klases SUV.
Centrālā tuneļa vietā atrodas plakans pakāpiens. Sēdpozīcija otrajā rindā ir par gandrīz septiņiem centimetriem augstāka nekā priekšā, vienlaikus joprojām nodrošinot pietiekami daudz vietas pasažieru galvām, turklāt arī vieta ceļiem ir pietiekama. Plašuma ziņā Audi kompaktais elektriskais SUV pārspēj tā tiešos konkurentus premium segmentā.
Lai gan eksterjers joprojām tiek maskēts, Audi ir publicējuši interjera bildes, no kurām var noprast, ka arī uz MEB platformas bāzētie elektroauto būs ieturēti Audi stilā. Stūre ir aprīkota ar skārienjūtīgām pogām, multimediju sistēma un tās izkārtojums līdzinās jau zināmajiem e-tron modeļiem un klimatkontrole tiek pārvaldīta ar fiziskām pogām.
Audi ir izvēlējušies priekš Q4 e-tron paplašinātās realitātes head-up displeju (HUD), kāds ir sastopams VW ID.3 un ID.4. Tas uz vējstikla projicē svarīgu informāciju divos atsevišķos līmeņos – galveno rādītāju statusa sekcijā un paplašinātās realitātes sekcijā. Informācija tiek attēlota attiecīgā vietā reālajā vidē ārpasaulē kā paplašinātās realitātes sekcijas saturs, radot iespaidu, ka šī informācija “karājas gaisā” aptuveni desmit metru attālumā. Atkarībā no pasniegtās situācijas, šī informācija atsevišķos gadījumos atrodas krietni tālāk.
Paplašinātās realitātes head-up displejs savas stiprās puses demonstrē jo sevišķi iespaidīgi navigācijas kontekstā. Uz ceļa nākamo rīcības punktu maršrutā demonstrē drons jeb peldoša bulta.
Q4 e-tron seko lielizmēra SUV modeļiem Audi e-tron un e-tron Sportback, kā arī sportiskajam e-tron GT. Ražošana sāksies šī gada vasarā. Audi klientiem tas piedāvā iekļūšanu elektriskās premium mobilitātes pasaulē par zemāku cenu. Ņemot vērā, ka Q4 e-tron ir bāzēts uz MEB platformas, tad varam spriest, ka tas būs dārgāks par ID.4, bet lētāks par e-tron 50, t.i., tā cena varētu būt ap 55’000 €.
Uzlādēts viedoklis
Lai gan ir saprotama autoražotāju vēlme sākumā elektrificēt glorificētos, nedaudz paceltus hečbekus, ko mēs saucam par krosoveriem un kas parasti maksā pāris tūkstošus vairāk, es gribētu labāk redzēt A1 e-tron, par kuru klīst baumas, ka Audi varētu realizēt.
Audi ir izvēlējušies vēl neizpaust tehniskos parametrus, bet varam spriest, ka tie būs identiski ID.4 – 77 kWh baterija, 225 kW motors, 125 kW uzādes jauda. Ar tiem vajadzētu pietikt, lai WLTP ciklā iegūtu 450 km un lai varētu veikt ātro uzlādi 36 minūtēs.
Interesanta liekas izvēle, izlaist tieši elektrisku Q4, jo šobrīd Audi portfelī ir Q3 un Q5, bet nav Q4. Vai tādā veidā tiek novērsts tas, lai cilvēki neveiktu tiešos salīdzinājumus? Piemēram, lētākais Q3 maksā 34’030 €, bet lētākais Q5 – 48’000 €. Salīdzinot ar lētāko Q3 cenu, Q4 liekas ievērojami dārgāks, bet, salīdzinot ar Q5, liekas par labu cenu. Ņemot vērā, ka interjers Q4 e-tron, kā pagalvo pats autoražotājs, ir lielāks un to var salīdzināt ar lielākas klases mašīnu, tad, laikam, godīgi to būtu salīdzināt ar Q5.