Audi e-tron GT piedzīvo vērienīgu pasaules pirmizrādi

0

9. februārī vērienīgā tiešsaistes pasākumā Audi prezentēja e-tron GT – zīmola 2021. gada nozīmīgāko modeli. Ar e-tron GT Audi demonstrē to, cik aizraujoša var būt elektriskā mobilitāte. Četru durvju kupeja apvieno pārsteidzošu dizainu ar jaudīgu piedziņu un dinamisku vadību. Šis ir jaunas ēras sākums Audi zīmolam.

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT

9. februārī vērienīgā tiešsaistes pasākumā Audi prezentēja e-tron GT – zīmola 2021. gada nozīmīgāko modeli. Ar e-tron GT Audi demonstrē to, cik aizraujoša var būt elektriskā mobilitāte. Četru durvju kupeja apvieno pārsteidzošu dizainu ar jaudīgu piedziņu un dinamisku vadību. Šis ir jaunas ēras sākums Audi zīmolam.

Audi Progresa dienā, tiešsaistē pulcējot Audi vadību, e-tron GT dizaina izstrādātāju Marku Lihti (Mark Lichte) un Progresa dienas stāstniekus un vēstnešus – aktieri Tomu Hardiju (Tom Hardy), dizaineri Stellu Makartniju (Stella McCartney) un dziedātāju Žanellu Monē (Janelle Monae) – prezentēts šī gada Audi gaidītākais modelis.

Audi RS e-tron GT
Audi RS e-tron GT

Tas ir Audi, kādu pasaule līdz šim nav redzējusi. Ar e-tron GT modeli zīmols demonstrē savus plānus veidot aizraujošu nākotnes mobilitāti. Abi Gran Turismo modeļi – e-tron GT quattro un RS e-tron GT – ar pilnībā elektrisku piedziņu ir jaudīgi, ātri un dinamiski, turklāt tie nerada videi kaitīgus izmešus. Šīs īpašības papildina spēcīgs raksturs, kas no jauna atspoguļo Gran Turismo ideju.

Šī ir vēsturiska diena zīmolam. Progresa dienā mēs prezentējam ne vien jaunu modeli, bet arī Audi nākotnes nostāju. Esmu patiesi gandarīts apgalvot, ka e-tron GT jau vasaras sākumā būs pieejams Latvijā un sniegs mūsu klientiem vēl nebijušu braukšanas pieredzi.

Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā

Audi e-tron GT eksterjers ir dinamisks mākslas darbs. Katra virsma un līnija ir harmoniska, sākot ar priekšējiem lukturiem, kas papildu komplektācijā pieejami ar lāzera gaismām, un beidzot ar lielo gaisa izkliedētāju aizmugurē. Koptēls rada iespaidu, ka auto dizainu būtu veidojis vējš. Virsbūves līnijas ir aerodinamiskas, bet pretestības koeficients ir 0,24. Arī interjers atbilst klasiskam Gran Turismo dizainam – autovadītāja un priekšā sēdošā pasažiera sēdekļi uzstādīti sportiski zemā pozīcijā un tos atdala plata centrālā konsole, savukārt aizmugurējie sēdekļi nodrošina pietiekami daudz vietas arī pieaugušajiem. Neuzkrītošā interjera dizaina elegance izceļ automobiļa progresīvo raksturu.

Audi RS e-tron GT interjers
Audi RS e-tron GT interjers

Gran Turismo konceptuāli ir sportisks, garām distancēm piemērots automobilis ar pirmšķirīgu dinamisku vadāmību. Arī Audi e-tron GT piemīt šīs īpašības. Atkarībā no modeļa elektriskie motori rada 476 ZS vai 598 ZS jaudu, nodrošinot dinamiska spurta iespējas. e-tron GT ir iespaidīga nobraukšanas distance ar vienu uzlādi – līdz pat aptuveni 488 kilometriem (WLTP ciklā), ko nodrošina akumulators ar 86 kWh ietilpību. Tā 800 voltu tehnoloģija nodrošina ātru līdzstrāvas uzlādi ar neto jaudu līdz 270 kW. Arī balstiekārta ir balstīta uz dinamikas un komforta līdzsvaru, pateicoties tādām tehnoloģijām kā Audi Drive Select, visu riteņu stūrēšanai, kontrolējamiem amortizatoriem, trīs tvertņu pneimatiskajai balstiekārtai, elektriskajai visu riteņu piedziņai un aizmugurējās ass diferenciāļa bloķētājam. Riteņu disku izmērs var sasniegt 21 collu, bet bremžu diskiem, kas papildu komplektācijā pieejami ar oglekļa šķiedras keramiku, izmērs ir līdz 420 milimetriem.

Audi RS e-tron GT
Audi RS e-tron GT

Tāpat kā visi Audi modeļi, arī e-tron GT ir pilnībā savienots. Informācijas un izklaides sistēma, Audi Connect nodrošinātie tiešsaistes pakalpojumi un autovadītāja asistentu sistēmas ir mūsdienu prasībām atbilstošas. Ņemot vērā, ka dinamiskam mākslas darbam ir arī labi jāskan, Audi radījis e-tron GT unikālu skaņu. Tas skan jaudīgi un progresīvi.

  • Litija jona akumulators ar neto enerģijas ietilpību līdz 86 kWh (93 kWh bruto) un 800 voltu sprieguma līmeni. 396 elementi 33 moduļos.
  • Maiņstrāvas lādēšana ar 11 kW jaudu standarta komplektācijā un ar 22 kW jaudu būs pieejama neilgi pēc automobiļu laišanas tirgū.
  • Līdzstrāvas uzlāde ar jaudu līdz 270 kW standarta komplektācijā.
  • Nobraukšanas distance ar vienu uzlādi līdz 488 kilometriem WLTP ciklā (Audi e-tron GT quattro modelim).
  • Oglekļa neitrāla ražošana.

Uzlādēts viedoklis

Prezentācijas laikā varēja just, ka Audi ir ļoti lepni par šo modeli. Izcēla tā sportiskumu, dizainu un ilgtspējīgos risinājumus. Interjerā izmantoti vairāki pārstrādāti materiāli un taisnē tas ir vienlīdz spējīgs kā Formula E. Tomēr galvenais, kas man paliks no šīs prezentācijas – atklāšanas dziesma. Pieliku pie sava atskaņošanas saraksta.

Protams, kāds kliegs, ka tas ir tikai lētāks Porsche Taycan, un sava patiesība tā ir. Tomēr var redzēt, ka Audi ir ļoti centušies, lai šis būtu Audi nevis Porsche. Kādam tas nepatiks, bet daudziem noteikti patiks, salīdzinot to ar R8.

Šis elektroauto noteikti nebūs Latvijas gada auto dēļ savas cenas, bet visi žurnālisti aiz kamerām čurās karstu būs stāvā sajūsmā par to. Visi, izņemot Pauls, kurš noteikti pamācīs iebāzt mēli uzlādes portā pirms sēšanās pie elektroauto stūres.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

1 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: